Citat:
Ursprungligen postat av
Chapter-II
Fråga till dig.
Vilka doser anser du man ska köra för att få bra resultat? Kör själv snabb slin pwo och post. Det sista jag vill är att magen växer, vid vilka doser tycker du inte man ska överskrida om man vill vara på den säkra sidan med magen men ändå får resultat?
Mvh
För det första måste några saker nämnas. Insulin gör inte så att organen och tarmarna växer, till skillnad från igf-1 i stora doser.
Däremot ökar insulin, eller rättare sagt förhöjda insulinnivåer, inlagringen av visceralt fett. Men så länge vi inte har ett kaloriöverskott så lägger vi ju inte på oss fett. Så länge man inte ligger på ett stort kaloriöverskott och extrema doser slin så kommer det knappast spela någon roll i praktiken.. Och fett går ju att deffa bort.
Dvs.
Större mage av igf-1 : Dosrelaterat
Större mage av insulin: Kcal relaterat
Vad är då en effektiv dos? För MIG så är allt under 10 iu meningslöst. Då kan jag lika väl vara utan, upplever jag det som. När jag prövade slin som pwo, så tyckte jag inte om att köra för höga doser heller för den delen. 15 iu funkade bra, men jag upplevde en del trötthet och obehag. Hypokänningar och trötthet gör mig iaf inte mig produktiv under träningen.
Efter träningen så är det bara att ösa på så hårt som kaloribudgeten tilllåter, men det gäller att öka successivt. Jag har gått HÖGT, men det tog lång tid.
Pröva dig fram, börja lågt och jobba uppåt.