Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-25, 22:11
  #1
Medlem
facemans avatar
Ja tänkte köpa mig en mac book för 13000 men sen såg ja att ja kunde få en Gaming asus dator till samma pris som är mycket bättre. det borde väl gå lika bra att göra musik på en gaming pc som på en mac?
__________________
Senast redigerad av faceman 2013-10-25 kl. 22:17.
Citera
2013-10-25, 22:23
  #2
Medlem
Ja det går bra
Citera
2013-10-25, 22:24
  #3
Medlem
seriously?s avatar
Det spelar ingen roll egentligen.
Skaffa en USB-mixer sen är det bara att köra (Om det nu inte är renodlad elektronisk musik)!
Citera
2013-10-25, 23:14
  #4
Medlem
Formatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faceman
Ja tänkte köpa mig en mac book för 13000 men sen såg ja att ja kunde få en Gaming asus dator till samma pris som är mycket bättre. det borde väl gå lika bra att göra musik på en gaming pc som på en mac?

Klart det går med rätt maskin, men vill du försöka bygga upp en somewhat seriös hemma studio i Windowstappning skulle jag rekommendera t.ex Frost. Dem gör väl fortfarande bra studiodatorer med Windows FÖRMODAR jag. Var ett tag sedan jag kikade på deras prylar. Kolla in: http://www.frostacm.com/

Själv är jag en Apple karl, men jag har under många år pysslat med produktion på Windows. Jag hade en rätt kraftig hemmabyggd spel/musikdator så klart det funkar. Dock rekommenderar jag dig att lägga pengarna som blir över på ett stabilt ljudkort, ett bra mixerbord och ett par shyssta monitorer respektive hörlurar att tracka och mixa med. Sen är du nog good to go!

P.S - Glöm inte ett midiklaviatur!
Citera
2013-10-26, 10:19
  #5
Medlem
Potentatens avatar
Frost såg ju riktigt spännande ut men...

"Stockholm, July 18th 2013

As of today, I have decided to for the first time in more than 12 years, halt all production of Frost Audio computers.

There are of course a lot of mixed emotions in this decision, but what is important is that all current users will still have full warranty and support, so no one is left out in the cold.

I wish to thank all the thousands of people who have given us their love and support during all these years.



All the best,

Peter Benisch, Founder."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback