Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-27, 08:44
  #1
Medlem
Hej, vänder mig till er då jag själv inte förstår ett jota Ska köpa en bärbar dator till min 12 åriga dotter men vet inte vilken eller hur jag ser om datorn passar hennes behov! Tre krav man måste kunna spela Sims 3, ha ett talsyntes program då hon har dyslexi och sen kunna göra skolarbeten och allmän surfa streama på den Då ekonomin inte är på topp gärna så billig som möjligt! Hjälp mig please / mamma Jenny
Citera
2013-10-27, 09:16
  #2
Medlem
modskis avatar
Hej Jenny!

De flesta datorer som är nya idag klarar av de krav som din dotter har, sen är ju frågan vart prisgränsen går. Men den här skulle kanske vara något?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=790549#extra

Den kostar visserligen 4295:- i vanliga fall men ligger nu på 3495:-, Den klarar med säkerhet av att spela Sims 3 på, samt talsyntes program + massa annat.

Mvh
Citera
2013-10-27, 09:41
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Om hon nöjer sig med en som har 11,6" skärm så finns Acer C710-842G32ii för 1799:- men den saknar cd/dvd-spelare och kör med Google Chrome OS så skall hon ha in spelet m.m. får ni ladda ner det eller kopiera över till USB och lägga in samt installera nytt Windows istället ...man kan köpa lös dvd-brännare för ca 240:- och koppla in till USB.

Tycker du det är värt att lägga några hundra extra för att slippa krångel med ominstallation och dvd-spelare så finns LENOVO Lenovo B575e 3685-26G MAU2CMX för 2.295:- och den har hela 15,6" skärm som är mer standard, Windows 8 och DVD-brännare m.m.
Citera
2013-10-27, 11:44
  #4
Medlem
modskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Om hon nöjer sig med en som har 11,6" skärm så finns Acer C710-842G32ii för 1799:- men den saknar cd/dvd-spelare och kör med Google Chrome OS så skall hon ha in spelet m.m. får ni ladda ner det eller kopiera över till USB och lägga in samt installera nytt Windows istället ...man kan köpa lös dvd-brännare för ca 240:- och koppla in till USB.

Tycker du det är värt att lägga några hundra extra för att slippa krångel med ominstallation och dvd-spelare så finns LENOVO Lenovo B575e 3685-26G MAU2CMX för 2.295:- och den har hela 15,6" skärm som är mer standard, Windows 8 och DVD-brännare m.m.

Vet inte om du har spelat Sims 3 men det är ett ganska krävande spel, man måste ha bättre innehåll för att det ska flyta på ordentligt. Enligt mig i alla fall
Citera
2013-10-27, 12:15
  #5
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modski
Vet inte om du har spelat Sims 3 men det är ett ganska krävande spel, man måste ha bättre innehåll för att det ska flyta på ordentligt. Enligt mig i alla fall
Har spelat det lite och det funkar bra på min laptop med 4 GB RAM som också Lenovo B575e har som jag länkade till, CPU och annat skall också duga med råge om man läser systemkraven till spelet så gör man full installation och tar hem alla speluppdateringar m.m. så tror jag inte det skall bli problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback