• 1
  • 2
2013-10-28, 13:10
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Det är så att jag träffat en 14årig tjej och jag är betydligt mycket äldre. Vi gjorde inget sexuellt lr ens en oskyldig puss förens hennes födelsedag. Hon fyllde 15 år den 24:e oct men vi hade sex den 23:e oct strax innan 00.00 slaget fast jag är ganska säker att jag kom några minuter efter 00.00 slaget.......
grejen är att hennes familj på nåt sett fick reda på det och dem gillar inte mig och nu har dem hotat med att anmäla mig till polisen vad ska jag göra?

förlåt för att jag skrivit så otydligt....
Citera
2013-10-28, 13:15
Medlem
modskis avatar
Vadå hur gammal är du?
Citera
2013-10-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modski
Vadå hur gammal är du?

Jag är bara 28 år ung.
Citera
2013-10-28, 13:20
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Du ingick samlag med en minderårig. Självklart är det olagligt. Det spelar ingen roll när du ejakulerade, tiden när du ingick samlaget om något är väl det man bör tänka på. Du har inte lagen på din sida.
Citera
2013-10-28, 13:20
Medlem
modskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
Jag är bara 28 år ung.

Och har legat med en 14åring? Hur fan kan ni ens ha träffat varandra, i vilket sammanhang hänger du runt med 13-14 åringar?

Jag är 24 år och kan inte tänka mig någon form av scenario där jag skulle umgås med 14åringar.

Och om föräldrarna anmäler dig och lyckas övertala flickan att du är en bov så kommer du nog inte komma speciellt lindrigt undan, med tanke på din höga ålder. Hade säkert varit skillnad om du varit runt 18-19..
Citera
2013-10-28, 13:22
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Som ovanstående skribent skrev, övertalar dem flickan (så pass ung bör vara enkelt med stort inflytande från föräldrar) till att du är en "bov" så är det helt klart kört för dig.
Citera
2013-10-28, 13:23
Medlem
Livsituations avatar
Enl lag så har du gjort dig skyldig till våldtäkt mot barn. Med tanke på din ålder, så kommer du knappast frias om det tas upp i rätt.

4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.
Senast redigerad av Livsituation 2013-10-28 kl. 13:32.
Citera
2013-10-28, 13:23
Medlem
RuleBritannias avatar
Beror på hur det hela har gått till. Bara för att man har haft sex med en minderårig behöver det inte betyda att det man gjort är olagligt.

6 kap 14 § BrB "Den som har begått en gärning enligt 5 § eller 6 § första stycket mot ett barn under femton år eller enligt 8 § första stycket eller 10 § första stycket, ska inte dömas till ansvar om det är uppenbart att gärningen inte inneburit något övergrepp mot barnet med hänsyn till den ringa skillnaden i ålder och utveckling mellan den som har begått gärningen och barnet samt omständigheterna i övrigt."

Edit: Nu är du visserligen 28 så då blir det nog svårt att hänvisa till den paragrafen.
Citera
2013-10-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant
Du ingick samlag med en minderårig. Självklart är det olagligt. Det spelar ingen roll när du ejakulerade, tiden när du ingick samlaget om något är väl det man bör tänka på. Du har inte lagen på din sida.

Tänk om min klocka gick jag har ingen smartphone så min klocka på mobilen går inte efter satellit plus så har jag redan gjort av med det blodiga lakanet....det finns väl ingen chans i världen att jag kan dömas
Citera
2013-10-28, 13:30
Medlem
Awesomes avatar
Våldtäkt mot barn, nu kan du bocka av den quest'en. Bra jobbat, känner du dig stolt? Har du tur och tjejen säger att hon var med på det så blir det nog "bara" sexuellt utnyttjande av barn.

Citat:
Tänk om min klocka gick jag har ingen smartphone så min klocka på mobilen går inte efter satellit plus så har jag redan gjort av med det blodiga lakanet....det finns väl ingen chans i världen att jag kan dömas
Det blodiga lakanet?
Antingen så trollar du eller så har du begått ett grovt övertramp. Om föräldrarna gör en polisanmälan, vilket de troligtvis kommer göra om de vet om din ålder, så finns det en god chans att du kan dömas.

Att du sen har startat en tråd på Flashback där du säger att du "gjort dig skyldig till något" och att du "gjort dig av med det blodiga lakanet" hjälper ju inte dig heller vid en rättegång.
Senast redigerad av Awesome 2013-10-28 kl. 13:34.
Citera
2013-10-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modski
Och har legat med en 14åring? Hur fan kan ni ens ha träffat varandra, i vilket sammanhang hänger du runt med 13-14 åringar?

Jag är 24 år och kan inte tänka mig någon form av scenario där jag skulle umgås med 14åringar.

Och om föräldrarna anmäler dig och lyckas övertala flickan att du är en bov så kommer du nog inte komma speciellt lindrigt undan, med tanke på din höga ålder. Hade säkert varit skillnad om du varit runt 18-19..

Jag träffa henne på jobbet faktiskt. Jag arbetar med barn o ungdomar som har det svårt
Citera
2013-10-28, 13:37
Medlem
Citat:
Jag är bara 28 år ung.

Luktar uppmärksamhetsluder..

Vi låtsas att du har sex precis före 12-slaget på hennes 15-års-dag

Du har ingen ursäkt i juridisk mening, du kan möjligt hävda psykos el. liknande, ser dock svårt att få fram det med dina diagnoser
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in