2013-10-31, 07:39
Medlem
För att göra en långhistoria kort så gjorde jag och mitt ex slut för ca 2.5 år sedan. Hon har då haft våra 2 gemensamma barn skrivna hos sig, fast dom har bott hos mig den mesta tiden. Har varit hos henne 6-7 nätter i månaden. Så i september skickar jag in till skatteverket om adressändring. Så fort hon får papperna så tar hon barnen på heltid och låter mig endast träffa dom på sina egna villkor. Just för tilllfället varannan helg.
Samtidigt som hon fick in papperna från skatteverket började hon även skicka massa mail, sms till både mig och min flickvän. till en början var det olika sätt att försöka utpressa mig till att ta tillbaka adressändringen. Bla så skickade hon massa info till min nya flickvän som jag vid det tillfället hade känt 3 veckor. Berättade massa om mitt förflutna, skickade saker till hennes jobb. Dock visste min flickvän redan en del.
Sen dess har hon skickat sms och mail på löpande band. Vissa med sexuellt innehåll, vissa med utpressning om jag inte går med på saker så händer det och det.
Vid ett tillfäle var vi så trötta på hennes skcikande så vi visade henne kille vad hon skickat.

Vissa dagar kan hon skicka 10 smm, med sjukt innehåll, vissa dagar skickar hon bilder på vad barnen gör.

Har kontakt med advokat och en stämningsansökan ang barnen är på G.

Men vad kan man göra åt sms trakasserierna? igår skickade hon det sista kl 0.30 på natten.
Socialen har sagt att jag inte ska svara på allt hon skickar utom det allra viktigaste.
Citera
2013-10-31, 07:51
Medlem
GarlCustafs avatar
Äcklig morsa det där. Det måste räknas som trakasserier. Gör uttrag från det värsta hon skickar och gör en polisanmälan ?
Citera
2013-10-31, 08:15
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola007
Bla så skickade hon massa info till min nya flickvän som jag vid det tillfället hade känt 3 veckor. Berättade massa om mitt förflutna, skickade saker till hennes jobb. Dock visste min flickvän redan en del.

Det finns inget brott som heter "trakasseri", men det markerade skulle man kunna se på som "förtal" under förutsättning att innehållet var sådant att det var ämnat att utpeka dig som klandervärd i ditt leverne.
Citera
2013-10-31, 08:34
Medlem
Har skrivit ut en månads mail och sms och lämnat in till min advokat. ca 50 sidor. Hon har läst igenom det och säger att det är ett väldigt underligt beteende.
Sms:andet lugnade sig ett tag när vi berättade för hennes kille vad som pågick. Men nu har det blossat upp igen. Vad händer om man gör en polisanmälan?
Citera
2013-10-31, 08:38
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola007
Vad händer om man gör en polisanmälan?

Det tycker jag att din advokat borde upplyst dig om?

Det kommer att göras en undersökning om huruvida det finns fog att väcka åtal för förtal eller annat ärekränkningsbrott, och därefter vidtar rättsprocessen.

Det är dock otroligt svårt att få någon fälld för "förtal", och än värre att lyckas med "förolämpning"
Citera
2013-10-31, 09:30
Medlem
Bongomans avatar
Bry dig inte om skitsnacket. Förklara för de som drabbas att hon är lite ur balans och att du tar striden om barnen. Angrip henne och nyttja allt som bevis mot hennes beteende. Hon verkar ha missbruksproblem eller ligga nära. Kolla hennes alkoholvanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in