2013-10-31, 18:15
Medlem
Hej!
I September slutade mitt Spotify fungera - Ngon hade bytt lsenord
Tills idag har jag trott att det varit ngot krngel med Spotify, men nr jag idag fick hjlp av Spotify support att terstlla mitt lsen s ser jag att denna snubbe har anvnt mitt konto hela tiden. I tv mnader har jag betalat premium t det jveln. Jag har hans namn, facebook och live-mail och adress. Hur kan ska jag gra fr att stta dit honom? Han borde vara skyldig till Identitetsstld?
Senast redigerad av Knycken 2013-10-31 kl. 18:23.
Citera
2013-10-31, 18:18
Varfr har du betalt fr tjnsten i tv mnader om du inte anvnt dig av den?
Citera
2013-10-31, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triwse
Varfr har du betalt fr tjnsten i tv mnader om du inte anvnt dig av den?
Frmodligen eftersom att han trott att det varit ngot krngel med Spotify som han nmner i inlgget? Och r det ett pltsligt krngel s vet man ju ej om det 'hoppar' igng eller ej
Citera
2013-10-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InfinitusPro
Polisanml med uppbackning av Spotify - hr med dem frst om dem kan hjlpa till med bevisning och sdr. Annars r det bara jvlas s mycket det gr, bestlla pizza osv (i teori, jag uppviglar ej till brott som jag blivit barnad fr tidigare).

Har precis skickat ett e-mail till Spotify och fr se vad dom sger. Du tror det blir svrt annars?
Citera
2013-10-31, 19:16
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Hej!
I September slutade mitt Spotify fungera - Ngon hade bytt lsenord
Tills idag har jag trott att det varit ngot krngel med Spotify, men nr jag idag fick hjlp av Spotify support att terstlla mitt lsen s ser jag att denna snubbe har anvnt mitt konto hela tiden. I tv mnader har jag betalat premium t det jveln. Jag har hans namn, facebook och live-mail och adress. Hur kan ska jag gra fr att stta dit honom? Han borde vara skyldig till Identitetsstld?

Det r vl bara att polisanmla? Dataintrng. Kurran i 2 r.
Citera
2013-10-31, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Irving
Det r vl bara att polisanmla? Dataintrng. Kurran i 2 r.

Ska ringa in en polisanmlan, trots att det r vldigt lg prioritering, gissar jag. Han har i alla fall gjort en betalning med mitt kort p 1080 SEK fr ett rs Spotify premium. Vntar p svar frn Spotify om dom har loggar ver det som har hnt.
Citera
2013-10-31, 19:43
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Kostar inget att gra en polisanmlan, frmodligen s r snubben spass dum att han har anvnt Spotify hemma utan VPN eller p telefonen.
Det du ska gra r att kontakta Spotify och bertta vad som har hnt, upprtta en polisanmlan och kontakta sedan din bank och reklamera betalningen till Spotify.
Citera
2013-10-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Kostar inget att gra en polisanmlan, frmodligen s r snubben spass dum att han har anvnt Spotify hemma utan VPN eller p telefonen.
Det du ska gra r att kontakta Spotify och bertta vad som har hnt, upprtta en polisanmlan och kontakta sedan din bank och reklamera betalningen till Spotify.

Ja killen verkar onekligen korkad. Han har kopplat ihop mitt konto med hans Facebook, s ngot VPN eller dylikt lr han inte ha anvnt sig utav. Har varit i kontakt med Spotify tidigare idag och dom snackade om terbetalning s jag hoppas p det. Vntar just nu p svar om dom kan dela med sig av loggar osv i en eventuell utredning. Skiter egentligen i om han ker fast eller inte, vill bara att han ska f ett brev hem s hans frldrar vet att dom har en rtta i familjen.
Citera
2013-10-31, 19:54
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Ska ringa in en polisanmlan, trots att det r vldigt lg prioritering, gissar jag. Han har i alla fall gjort en betalning med mitt kort p 1080 SEK fr ett rs Spotify premium. Vntar p svar frn Spotify om dom har loggar ver det som har hnt.

Gr det p ntet. Skicka med information om nten, skrmdumpar o dyl. Frst kontaktar du Spotify fr att ta reda p nr det frsta intrnget skedde, de borde logga vilka IP-nr som loggar in, och se en avvikelse dr, eller nr lsenordet ndrades.
Om du fortfarande vill ha ditt Premium-konto, rkna frn kapningsdatumet, till d du terstllde kontot och stll en frga till Spotify om du kan f motsvarande tid extra p kontot. Bifoga polisanmlan (drfr gr du det p ntet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in