2013-10-31, 21:31
Medlem
White Christmass avatar
Det är debattören Daniel Suhonen som har sagt i intervju på SVT att han ser gärna att vi i Sverige betalar 50% i skatt. Anledningen är för att kunna klara välfärden som den ser ut idag även i framtiden.

Suhonen brukar vara med och debattera, har varit chefredakaktör för SSUs tidning och driver nu opinionsbildning för Socialdemokraterna.

- Låter detta som ett bra förslag 50% i skatt?

- Har han rätt i att detta krävs för att klara den framtida välfärden med tanke på att vi hela tiden blir fler som inte arbetar i Sverige i förhållande till de som arbetar?

- Finns det andra alternativ för att klara välfärden?
Citera
2013-10-31, 21:35
Medlem
Neltets avatar
vems välfärd? det är inte bra med 50% skatt för att försörja alla fattiga i världen som tänker sig Sverige som sitt nya hemland. inte bra att släppa in nyanlända flyktingar till kommuner som inte ens har bostad åt sina egna ungdomar. Min åsikt är att herr Suhonen inte är riktigt frisk.
Citera
2013-10-31, 21:38
Medlem
50%???? Den som gett det förslaget kan suga min kuk. Nuvarande 30% är ju redan för högt. Alla vårapengsr vi tjänsr går till skiiiiit!!!!!!
Citera
2013-10-31, 21:39
Medlem
revodnebs avatar
Vissa av oss betalar redan mer än 50% skatt med alla pålagor och extraskatter som finns. Ska han sänka för oss då?
Citera
2013-10-31, 21:40
Medlem
Antevantes avatar
Givetvis inte! I ett sunt samhälle fungerar välfärden med ca 30% skatt. Tyvärr är Sverige allt annat än sunt där invandringspolitiken bara är en del av problemet.
Citera
2013-10-31, 21:41
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickoow
50%???? Den som gett det förslaget kan suga min kuk. Nuvarande 30% är ju redan för högt. Alla vårapengsr vi tjänsr går till skiiiiit!!!!!!
Skatten är inte 30 %, skatten för vissa personer är så hög som ca 55 %! Horribelt...
Citera
2013-10-31, 21:42
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Skatten är inte 30 %, skatten för vissa personer är så hög som ca 55 %! Horribelt...

Fast inkomstskatten för de allra flesta landar på runt 30%
Citera
2013-10-31, 21:44
Medlem
--locco--s avatar
Vad han igentligen menar är "för att vi ska klara av en fortsatt massinvandring av parasiter"
Citera
2013-10-31, 21:45
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Fast inkomstskatten för de allra flesta landar på runt 30%
Nja, så fort du har utbildat dig och fått ett någotsånär kvalificerat arbete så kommer du att åka dit på den statliga inkomstskatten.
Citera
2013-10-31, 21:50
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Nja, så fort du har utbildat dig och fått ett någotsånär kvalificerat arbete så kommer du att åka dit på den statliga inkomstskatten.

Jo tack det gör jag redan men jag menar att de allra flesta ligger på runt 30% De allra flesta kommer inte upp i den beskattningen. Och det är den stora massan som diskuteras.
Citera
2013-10-31, 22:01
Medlem
Basfrostens avatar
Nej, jag är emot förslaget. Jag behöver mina pengar.
Citera
2013-10-31, 22:02
Medlem
vi betalar inte ens 30%, tjänar du idag 25 000kr så går ca 24% till inkomstskatten enligt skattetabell 32
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in