Det är debattören Daniel Suhonen som har sagt i intervju på SVT att han ser gärna att vi i Sverige betalar 50% i skatt. Anledningen är för att kunna klara välfärden som den ser ut idag även i framtiden.
Suhonen brukar vara med och debattera, har varit chefredakaktör för SSUs tidning och driver nu opinionsbildning för Socialdemokraterna.
- Låter detta som ett bra förslag 50% i skatt?
- Har han rätt i att detta krävs för att klara den framtida välfärden med tanke på att vi hela tiden blir fler som inte arbetar i Sverige i förhållande till de som arbetar?
- Finns det andra alternativ för att klara välfärden?
vems välfärd? det är inte bra med 50% skatt för att försörja alla fattiga i världen som tänker sig Sverige som sitt nya hemland. inte bra att släppa in nyanlända flyktingar till kommuner som inte ens har bostad åt sina egna ungdomar. Min åsikt är att herr Suhonen inte är riktigt frisk.
Givetvis inte! I ett sunt samhälle fungerar välfärden med ca 30% skatt. Tyvärr är Sverige allt annat än sunt där invandringspolitiken bara är en del av problemet.
Nja, så fort du har utbildat dig och fått ett någotsånär kvalificerat arbete så kommer du att åka dit på den statliga inkomstskatten.
Jo tack det gör jag redan men jag menar att de allra flesta ligger på runt 30% De allra flesta kommer inte upp i den beskattningen. Och det är den stora massan som diskuteras.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!