Citat:
Underdark
Hallå där
Jag har denna kort tid med en intervall på ca en timme intagit 3300 lyrica. 4mg sub, 20mg stesolid, druckit två stora kaffe och en liter grapefrukt juice- Har tolerans mot lyrica och lite mot stess, har stor tidigare erfarenhet av sub men har nu ingen tolerans.
God kväll
Jag noddar hela tiden och dreglar i princp + att texten jag skriver tar otroligt lång tig att skriva, hittar inte tangenterna så bra.
Mår inte dåligt men är helt otroligt skev och då är jag ändå en van flummare som har tagit det mesta i drogväg. Det ända jag tänker på är att andningsdepressionen.
Vad tror ni, finns det någon chans för andningddepression eller eventuellt EP-anfall?
Svar på dina frågor kommer tyvärr på engelska då svenska svar inte kunde hittas såhär pass snabbt:
1:
The dangers of Pregabalin Overdose:
Pregabalin seems to be relatively benign in overdose. There is a report of an overdose where 8 grams of Pregabalin were taken with no clinically unexpected effects arising, and a report of an 11.5 gram overdose with more serious consequences. General supportive care of the patient is indicated, and in overdose side effects such as agitation, coma, seizures, haemopoetic suppression, sinus tachycardia, and urinary retention are possible.
2:
Problems with combining Lyrica/Pregabalin with CNS depressants:
Theoretically, it is possible that combining CNS depressants such as alcohol, opiates and benzodiazepines with Pregabalin could be dangerous, due to cumulative CNS depression.
3: Från fass.se om olika biverkningar av Lyrica/Pregabalin: Jag gissar att riskerna för biverkningar ökar med ju högre dosering man får i sig av Lyrica då de flesta mediciner fungerar på sådant sätt.. Som i ditt fall nyligen 3.3 gram/3300mg + 4mg Sub och 20mg Stesolid..
Biverkningarna av Lyrica/Pegabalin:
Systemorganklass:
Infektioner och infestationer:
Mindre vanliga:
Nasofaryngit
Påverkan av Blodet och lymfsystemet
Sällsynta:
Neutropeni
Immunsystemet:
Ingen känd frekvens
Överkänslighet, angioödem, allergisk reaktion
Metabolism och nutrition:
Vanliga:
Ökad aptit
Mindre vanliga
Anorexi, hypoglykemi
Psykiska störningar:
Vanliga:
Euforiskt stämningsläge, konfusion, irritabilitet, minskad libido, desorientering, insomnia.
Mindre vanliga:
Hallucinationer, panikattacker, rastlöshet, agitation, depression, sänkt stämningsläge, humörsvängningar, depersonalisation, svårighet att finna ord, onormala drömmar, ökad libido, anorgasmi, apati.
Sällsynta:
Disinhibition, förhöjd sinnestämning
Ingen känd frekvens:
Aggression
Centrala och perifera nervsystemet:
Mycket vanliga:
Yrsel, somnolens
Vanliga:
Ataxi, koordinationssvårigheter, tremor, dysartri, minnesstörning, nedsatt uppmärksamhet, parestesi, sedering, balanssvårigheter, letargi, huvudvärk
Mindre vanliga:
Synkope, stupor, myoklonus, psykomotorisk hyperaktivitet, ageusi, dyskinesi, postural yrsel, intentionstremor, nystagmus, kognitivstörning, talsvårigheter, hyporeflexi, hypoestesi, amnesi, hyperestesi, brännande känsla
Sällsynta:
Hypokinesi, parosmi, dysgrafi
Ingen känd frekvens
Förlust av medvetandet, psykisk försämring, krampanfall, olustkänsla
Ögon:
Vanliga:
Dimsyn, diplopi
Mindre vanliga
Synförändringar, ögonsvullnad, synfältsdefekt, nedsatt synskärpa, ögonsmärta, astenopi, torra ögon, ökat tårflöde
Sällsynta:
Perifer synbortfall, oscillopsi, förändrad perception av syndjupet, fotopsi, ögonirritation, mydriasis, skelögdhet, ljusare syn
Ingen känd frekvens:
Synnedsättning, keratit
Öron och balansorgan:
Vanliga:
Vertigo
Mindre vanliga:
Hyperakusi
Hjärtat:
Mindre vanliga:
Takykardi, AV-block I
Sällsynta:
Sinustakykardi, sinusbradykardi, sinusarytmi
Ingen känd frekvens:
Hjärtsvikt, förlängt QT-intervall
Blodkärl
Mindre vanliga
Rodnad, vallningar, hypotension, hypertension
Sällsynta:
Perifer kyla
Andningsvägar, bröstkorg och mediastinum:
Mindre vanliga:
Dyspné, nästorrhet,
Sällsynta:
Näsblod, åtstramningskänsla i halsen, hosta, nästäppa, rinit, snarkning
Ingen känd frekvens:
Lungödem
Magtarmkanalen:
Vanliga:
Kräkning, muntorrhet, förstoppning, flatulens
Mindre vanliga:
Bukutspändhet, gastroesofageal refluxsjukdom, ökad salivation, oral hypoestesi
Sällsynta:
Ascites, pankreatit, dysfagi
Ingen känd frekvens:
Svullen tunga, diarré, illamående
Hud och subkutan vävnad:
Mindre vanliga:
Papulösa utslag, hyperhidros
Sällsynta:
Urtikaria, kallsvettningar
Ingen känd frekvens:
Stevens-Johnsons syndrom, pruritus
Muskuloskeletala systemet och bindväv:
Mindre vanliga:
Muskelryckning, ledsvullnad, muskelkramp, myalgi, artralgi, ryggsmärta, smärta i armar och ben, muskelstelhet
Sällsynta:
Rhabdomyolys, cervikalspasm, nacksmärta
Njurar och urinvägar:
Mindre vanliga:
Urininkontinens, dysuri
Sällsynta
Njursvikt, oliguri
Ingen känd frekvens
Urinretention
Reproduktionsorgan och bröstkörtel
Vanliga
Erektildysfunktion
Mindre vanliga
Fördröjd ejakulation, sexuell dysfunktion
Sällsynta
Amenorré, utsöndring från brösten, ömma bröst, dysmenorré, förstorade bröst
Ingen känd frekvens
Gynekomasti
Allmänna symtom och/eller symtom vid administreringsstället:
Vanliga:
Gångrubbning, berusningskänsla, trötthet, perifert ödem, ödem
Mindre vanliga:
Fall, åtstramningskänsla i bröstet, asteni, törst, smärta, känsla av abnormalitet, frossa
Sällsynta
Generaliserat ödem, feber
Ingen känd frekvens
Ansiktsödem
Undersökningar
Vanliga
Viktökning
Mindre vanliga
Förhöjt blodkreatininfosfokinas, förhöjt ALAT, förhöjt ASAT, minskning av antalet blodplättar
Sällsynta
Förhöjd blodglukos, sänkt blodkalium, minskning av antalet vita blodkroppar, förhöjt blodkreatinin, viktminskning.
Mina källor: Nr 1:
http://www.drugs-forum.com/forum/sho...tle=Pregabalin och källa Nr 2:
http://www.fass.se/LIF/product?8&use...5#side-effects
Jag hoppas det blir till det bättre för dig "Underdark"
MEN blir det att Du hamnar i faktumet att du börjar må riktigt dåligt på grund av alla CNS-toxiska effekter i din kropp inte bara på grund av Lyrica överdosen på 3.3 gram utan också av dessa 4mg Subutex och 20mg Stesolid och börjar känna till exempel känna dig mer och mer borta, får värre symptom än tidigare eller rent av kramper i vaderna/benen/armarna trots att du ändå är i ditt drogade vakna tillstånd så ska du
RINGA 112 och begära Ambulans omedelbart då ditt tillstånd i värsta fall snabbt kan utvecklas till ett livshotande läge om du somnar och börjar kräkas i sömnen t.ex!!