2013-10-30, 21:39
Medlem
Jag vet inte hur man gör en ny tråd så here it goes!!

Lurad av Abdula.

Vet inte hur jag ska börja men jag flyttade ner till Göteborg och tog min bil ner. Kommer ner till Göteborg och killkompisen frågar om han kan låna bilen och skjutsa hem sin tjej. Ja visst säger jag och lånar ut bilen. Får ett samtal om att han behöver hjälp å dra bilen till parkeringen för någonting hade gått sönder. Jag frågar vad han gjort för det lukta bränt i hela bilen, om han hade kört fort? Nejnej körde max 70 får jag till svar. Frågar hans flickvän lite senare och då har han kört som "ett as". Anyway det var inte mitt problem. Två dagar senare säger min kompis att vi ska bogsera bilen till en verkstad så kan dom kolla på den. Några dagar senare får jag ett samtal där bilen e lagad och jag ska betala 14 tusen. Hämtar bilen (betalar ej då utan ska betala senare) och hör att det rasslar i bilen och att bilen inte känns som den ska. Kör bilen cirka två gånger och den brakar ihop mitt på vägen och blir bogserad till närmaste verkstad. Berättar vad dom andra gjort på bilen och han säger att dom har gjort så mycket fel och fuskat, han blev riktigt förbannad över att man kan lura någon som dom gjort med mig. Hade jag lagat bilen hos han hade det kostat 9500 och det va vit. Fick även reda på att det här jobbet hos den andra var svart! Nu har jag fått en till räkning på över 3000 kr pga av dom inte satt fast drivhjulsaxeln ordentligt. Dom från Abdulas ringer å säger att dom ska ha pengar. Men jag har sagt att jag vägrar innan jag får kvitton som dom hade sa dom. Sen hade dom inte men nu har dom igen Googlade och fick reda på att dom inte ens betalar f-skatt. Vad ska jag göra?Jag är tjej om ni inte räknat ut det.
Citera
2013-10-30, 21:59
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjolahejtjolahop
Jag vet inte hur man gör en ny tråd så here it goes!!

Lurad av Abdula.

Vet inte hur jag ska börja men jag flyttade ner till Göteborg och tog min bil ner. Kommer ner till Göteborg och killkompisen frågar om han kan låna bilen och skjutsa hem sin tjej. Ja visst säger jag och lånar ut bilen. Får ett samtal om att han behöver hjälp å dra bilen till parkeringen för någonting hade gått sönder. Jag frågar vad han gjort för det lukta bränt i hela bilen, om han hade kört fort? Nejnej körde max 70 får jag till svar. Frågar hans flickvän lite senare och då har han kört som "ett as". Anyway det var inte mitt problem. Två dagar senare säger min kompis att vi ska bogsera bilen till en verkstad så kan dom kolla på den. Några dagar senare får jag ett samtal där bilen e lagad och jag ska betala 14 tusen. Hämtar bilen (betalar ej då utan ska betala senare) och hör att det rasslar i bilen och att bilen inte känns som den ska. Kör bilen cirka två gånger och den brakar ihop mitt på vägen och blir bogserad till närmaste verkstad. Berättar vad dom andra gjort på bilen och han säger att dom har gjort så mycket fel och fuskat, han blev riktigt förbannad över att man kan lura någon som dom gjort med mig. Hade jag lagat bilen hos han hade det kostat 9500 och det va vit. Fick även reda på att det här jobbet hos den andra var svart! Nu har jag fått en till räkning på över 3000 kr pga av dom inte satt fast drivhjulsaxeln ordentligt. Dom från Abdulas ringer å säger att dom ska ha pengar. Men jag har sagt att jag vägrar innan jag får kvitton som dom hade sa dom. Sen hade dom inte men nu har dom igen Googlade och fick reda på att dom inte ens betalar f-skatt. Vad ska jag göra?Jag är tjej om ni inte räknat ut det.

Säg till dem att om de inte slutar kräva pengar av dig för ett undermåligt arbete så kontaktar du skatteverket.

Här kan du anmäla: https://www.skatteverket.se/omskatte...21e9a9561.html
Citera
2013-11-01, 21:30
Moderator
Gordon Blixts avatar
Inlägg utbrutna till egen tråd.

/Mod
Citera
2013-11-01, 23:02
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjolahejtjolahop
Jag är tjej om ni inte räknat ut det.

Kändes ganska uppenbart.

Tycker du skall säga som det är och att de inte får ett öre. Finns ju inget kvitto eller avtal så du kan lika gärna låtsas som det aldrig hänt.
Citera
2013-11-02, 18:34
Medlem
Cykeltutas avatar
Vad var det som hade hänt med bilen först då? Hade kopplingen gått åt helvete så att den skulle bytas?
Citera
2013-11-02, 18:57
Medlem
ChristerGardells avatar
Att bilverkstaden tar emot betalningen utan att betala skatt är tyvärr - mig veterligen - inte ett juridiskt hållbart skäl att inte betala.
Citera
2013-11-02, 21:36
Medlem
Låter samarbetsscam - din killkompis har på jävelskap kört sönder bilen för att
han tillsammans med abdulla skall skörta upp dig.

Du är förstås bilokunnig tjej - o killkompisen är främmande fågel likt Abdullah

Vad är det för bil eftersom det är så jävla kul att köra som en idiot
o hur mycket var den värd resp hur mycket har du betalat för den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in