Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-02, 20:50
  #1
Medlem
Skriver om detta fritt ur minnet.

Läste en artikel i GP om ett gammalt hippie par med fyra barn tror jag.
De hade det ganska bra, men av skilda anledningar börjar det gå rejält
utför.

B.l.a tror de att en släkting, utsatt något av barnen för ngt sexuellt.

Föräldrarna tejpar igen dörrar o fönster i lägenheten, sättter på gasen på spisen.
När de hittas går ingen att rädda.

Berättelsen i GP:s söndagbilaga är väldigt utförlig.

Är det någon som vet ngt mer om detta "utökade självmord" ?

Kan vara tidigt 90-tal oxå
Citera
2013-11-02, 22:15
  #2
Medlem
Skaraborg2s avatar
Råggatan Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av Segimer
Skriver om detta fritt ur minnet.

Läste en artikel i GP om ett gammalt hippie par med fyra barn tror jag.
De hade det ganska bra, men av skilda anledningar börjar det gå rejält
utför.

B.l.a tror de att en släkting, utsatt något av barnen för ngt sexuellt.

Föräldrarna tejpar igen dörrar o fönster i lägenheten, sättter på gasen på spisen.
När de hittas går ingen att rädda.

Berättelsen i GP:s söndagbilaga är väldigt utförlig.

Är det någon som vet ngt mer om detta "utökade självmord" ?

Kan vara tidigt 90-tal oxå

Undrar om du inte tänker på Råggatan på Södermalm?

https://www.google.se/#q=r%C3%A5ggatan+s%C3%B6dermalm

Denna familj hade inte bott många dagar i den här lilla lägenheten när föräldrarna tejpade igen dörrar och fönster och därefter satte på gasspisen.

När polisen gick in i lägenheten hade familjen inte haft någon mat under ett flertal dagar innan de dog. Det enda som hittades skall ha varit 1 l mjölk samt en påse karameller.

Minns att flera dagar efter denna mycket tragiska händelse stod en barnvagn tillhörande familjen kvar utanför porten.

Vad som var orsaken till denna förtvivlade handling samt varför de flyttade till Råggatan en mycket kort tid innan vet jag inte.

Detta måste ha utspelat sig någon gång mellan 1989-1993.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-11-02 kl. 22:27.
Citera
2013-11-03, 00:33
  #3
Medlem
rigbos avatar
Det var alldeles i början av 90-talet och jag tror händelsen utspelade sig på Grindsgatan på Södermalm. Ett av barnen misstänks ha utsatts för sexuella övergrepp och det kan vara anledningen till morden/självmorden. När polisen kommer till lägenheten är samtliga fyra barn (mellan 1 och 8 år gamla) liksom mamman döda. Pappan är medvetslös och dör morgonen därpå utan att ha återfått medvetandet. Föräldrarna var separerade men fortfarande gifta. De dog i pappans nya lägenhet.
Citera
2013-11-03, 01:45
  #4
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Det var alldeles i början av 90-talet och jag tror händelsen utspelade sig på Grindsgatan på Södermalm. Ett av barnen misstänks ha utsatts för sexuella övergrepp och det kan vara anledningen till morden/självmorden. När polisen kommer till lägenheten är samtliga fyra barn (mellan 1 och 8 år gamla) liksom mamman döda. Pappan är medvetslös och dör morgonen därpå utan att ha återfått medvetandet. Föräldrarna var separerade men fortfarande gifta. De dog i pappans nya lägenhet.
Grindsgatan stämmer, och datumet var den 7/1 1990. Pappan dog mycket riktigt den 8/1 och var den ende i familjen som var skriven på adressen. Ofattbart att föräldrarna verkar ha begått detta avskyvärda dåd i samförstånd. Minsta barnet var en pojke, de andra tre var flickor.
Vila i Frid, barnen.
Citera
2013-11-03, 11:20
  #5
Medlem
Skaraborg2s avatar
Grindsgatan

Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Grindsgatan stämmer, och datumet var den 7/1 1990. Pappan dog mycket riktigt den 8/1 och var den ende i familjen som var skriven på adressen. Ofattbart att föräldrarna verkar ha begått detta avskyvärda dåd i samförstånd. Minsta barnet var en pojke, de andra tre var flickor.
Vila i Frid, barnen.

Tack för den här infon.

Alltså Grindsgatan var den rätta adressen. Pappan var alltså den ende i familjen som var skriven på adressen.

Ja det är ofattbart att föräldrarna verkar ha begått detta avskyvärda dåd i samförstånd.

Vila i Frid, barnen.
Citera
2014-03-06, 12:33
  #6
Medlem
hej var hittade ni den här infon? jag är nära vän med en som bor på grindsgatan och vill gärna veta mer om mordet som hände där! tack i förhand!
Citera
2014-03-06, 12:50
  #7
Medlem
Robacks avatar
Jag bodde precis runt hörnet då. Kommer ihåg detta för att det var så grovt. Det hände, är jag nästan helt säker på i den fastighet som utgör Grindsgatan 43 och 45. Kommer dock inte ihåg i vilken av uppgångarna det hände. Tror, men vet inte säkert, att det var i 43:an.
Citera
2014-03-06, 13:01
  #8
Medlem
ab12s avatar
Grindsg 43, 2 1/2 tr
116 57 Stockholm
Citera
2014-03-06, 13:08
  #9
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Tror, men vet inte säkert, att det var i 43:an.

Korrekt.

Vila i frid, barnen.
Citera
2014-03-06, 18:48
  #10
Medlem
Blåbärskungens avatar
Tre små flickor födda 1981, 84 och 85. Fyfan

Förövrigt gifte sig mannen och kvinnan bara två år innan händelsen(1988). Dom bar inte samma efternamn enligt Dödboken.
Citera
2014-03-06, 19:07
  #11
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Tre små flickor födda 1981, 84 och 85. Fyfan

Förövrigt gifte sig mannen och kvinnan bara två år innan händelsen(1988). Dom bar inte samma efternamn enligt Dödboken.

Plus en tvåårig liten kille.
Citera
2014-03-06, 19:28
  #12
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Plus en tvåårig liten kille.
Missade honom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback