Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-11, 16:40
  #1
Medlem
Hej!

Inhandlade precis en HDMI kabel som jag tänkte dra från datorn till Tvn. Men när detta var klart och jag ställde in HDMI 3 på Tvn (som den var inkopplad på) så blev bilden bara blå (Ingen signal).
Datorn är runt 4 år gammal, men den är helt okej ändå (komponentmässigt), och eftersom det finns ett HDMI uttag på den (datorn) så har jag svårt att tro att den på något sätt inte stödjer min tv (som är 2 veckor gammal)? Eller? Och hur skulle man kunna se det i så fall?

När jag tryckte in HDMI kabeln så försvann alla ikoner, menyer och musen på datorskärmen (den blev helt blank, såg bara bakgrundsbilden), och det var skumt (detta var när min "standard" kabel till datorskärmen var inkopplad.
Testade även att bara dra in HDMI kabeln och dra ut min "standard" kabel till datorskärmen (ej HDMI) men då funkade inte Tvn heller...

Tack på förhand för all hjälp! =)
2013-11-11, 16:56
  #2
Medlem
Löste det!

Tänkte skriva hur jag gjorde om någon råkar googla detta

Hittade den här länken: Tryck
Där skrollade jag bara ner tills bild-sektionen (step by step) började.

När skärmen var helt blank så tryckte jag ett par gånger på windowstangenten+P ett par gånger (trots att ingen syntes på skrämen) och så funkade det!
2013-11-11, 16:56
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Dra ur både skärm och tv.
Stäng av datorn.
Koppla i tvn.
Slå på datorn.
Nu ska du få bild på tvn.
2013-11-11, 16:58
  #4
Medlem
merlin2s avatar
troligtvis blev skärmen på laptopen "extended" enligt din beskrivning, det du behöver göra är i stället "mirrored" vilket du gör med "fn-knapp + F?" nu vet jag inte exakt vilket F-knapp det är hos dig men knappen ser ut som en blå bildskärm.

alltså du trycker FN + F-blå bildskärmsknapp (tex FN + F5) håll in FN tills du hittar det läge du vill ha, sedan släpper du bara fn när du har hittat det.
2013-11-14, 18:48
  #5
Moderator
Pentyls avatar
Finns en tråd för ämnet

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback