• 1
  • 2
2013-11-15, 09:06
Medlem
Worgxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-bienheureux
Hej det är så att jag har ett väldigt skumt problem. Varje dag under den här veckan så får jag delay(på cirka 2-3 sekunder) när jag spelar spelet league of legends. Det låter kanske inte så konstigt? Men saken är den ingen annan som spelar samma spel får det här problemet. Nu är det dags för den skummaste delen, det här problemet uppstår varje kväll efter 9tiden och håller på tills 12 - 1 kanske.

Bredbandskollen visar exakt samma värden dygnet runt. Jag har ringt support som säger att min uppkoppling var en av dom bästa han hade sett och kunde inte förstå varför det här problemet uppstår. Jag har testat att reparera spelet etc men ingenting hjälper.

Jag har bredbandsbolaget som internetleverantör och mina "internetvärden" är följande:

Tar emot filer: 15,48 mbit, skickar filer: 0.86 mbit.

Uppkopplingstyp: via telejacket (adsl), 12-24 mbit.

Svarstid: 22ms

Mätserver: Stockholm.

Så det jag söker är, vad är problemet och hur löser jag det?

Mvh

Välkommen till EU West.
Jag fick detta problem igår i slutet av matchen då det började lagga sönder för mig även så var alla mina internet värden normala.

LoL har gått ifrån att vara okej till ett rent helvete ser ut som om det fortfarande var Alpha vilket det verkar vara för tillfället.

Olika personer som är uppkopplade till servrarna speciellt EU West får periodiska lag för att servrarna är överbelastade samt att problem verkar komma upp hela tiden med servern.
Citera
2013-11-15, 11:09
Medlem
1. Stäng av alla former av torrentprogram (gäller alla anslutna enheter i nätverket).
2. Pingplotter (så som nämnts tidigare)
3. Wireshark, kan ge info om vad som skickas, men man bör ha ett hum om vad man ska titta efter.

Generellt sett när det kommer till konstig lagg i onlinespel så är det upstream som inte räcker till.

Det skulle, i teorin, vara så att din ISP har underdimensionerat utrustningen i ditt område.
Dvs för många kunder ansluter under samma tidsintervall och använder dessutom mycket upstream.
Börja dock att titta på hur det ser ut i ditt nätverk.

Om du har en WiFi-AP i nätet, se till att den är skyddad med något bättre än WEP.
Jag tror inte det är ditt trådlösa som strular, men mest bara därför att.

Om möjligt, prova att koppla upp dig via mobil, eller dyligt.
Kan du testa med din dator hemma hos en kompis?
Citera
2013-11-15, 20:10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numpus

Generellt sett när det kommer till konstig lagg i onlinespel så är det upstream som inte räcker till.

Det skulle, i teorin, vara så att din ISP har underdimensionerat utrustningen i ditt område.
Dvs för många kunder ansluter under samma tidsintervall och använder dessutom mycket upstream.

Håller med om att det absolut vanligaste skälet till "network lagg" är en full upplänk, och det gäller framför allt adsl där man bara har typ 1Mbps uppströms.

Däremot så tror jag inte det är så vanligt att operatörer "underdimensionerar" uppströms.
Och det av den enkla anledningen att alla operatörers länkar är symmetriska, dvs de har 1G/1G eller 10G/10G på sina länkar. Och de har betydligt mer ned- än uppströmstrafik så i praktiken är det nedströmslasten som är "dimensionerande", dvs det börjar gå trögt nedströms långt innan det går trögt uppströms.
Citera
2013-11-15, 20:15
Medlem
Lidltyrannens avatar
Om du kör trådlöst byt till nätverksladd problem löst. När ska gamers lära sig att trådlöst inte fungerar för gaming...
Citera
2013-11-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lidltyrannen
Om du kör trådlöst byt till nätverksladd problem löst. När ska gamers lära sig att trådlöst inte fungerar för gaming...

när ska folk lära sig att läsa...
Citera
2013-11-16, 15:49
Medlem
Tack för alla övriga svar! Problemet verkade vara att mitt hushålls nätverk blir överbelastat under dom tidpunkterna.

Mvh
Citera
2013-11-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numpus
1. Stäng av alla former av torrentprogram (gäller alla anslutna enheter i nätverket).
2. Pingplotter (så som nämnts tidigare)
3. Wireshark, kan ge info om vad som skickas, men man bör ha ett hum om vad man ska titta efter.

Om du har en WiFi-AP i nätet, se till att den är skyddad med något bättre än WEP.
Jag tror inte det är ditt trådlösa som strular, men mest bara därför att.

Om möjligt, prova att koppla upp dig via mobil, eller dyligt.
Kan du testa med din dator hemma hos en kompis?

Det verkade vara som du sa att mitt nätverk blir överbelastat under dom tiderna helt enkelt. Tack för alla övriga svar!

Mvh
Citera
2013-11-29, 00:23
Medlem
Lidltyrannens avatar
Citat:

Citat:
när ska folk lära sig att läsa...

Citat:
Tack för alla övriga svar! Problemet verkade vara att mitt hushålls nätverk blir överbelastat under dom tidpunkterna.

Mvh

Ah då var det rätt svar ändå alltså? jösses
Citera
2013-11-29, 14:01
Medlem
zixls avatar
Citat:
Rätt svar på vadå? Han körde ju på kabel hela tiden
Citera
2013-12-30, 19:45
Medlem
Citat:

Vadå rätt svar? Han frågade ifall jag körde trådlöst och att det skulle kunna vara problemet. Sen svarade jag att jag inte körde trådlöst utan med kabel. Så vad menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in