• 1
  • 2
2013-11-13, 21:56
Medlem
Hej det är så att jag har ett väldigt skumt problem. Varje dag under den här veckan så får jag delay(på cirka 2-3 sekunder) när jag spelar spelet league of legends. Det låter kanske inte så konstigt? Men saken är den ingen annan som spelar samma spel får det här problemet. Nu är det dags för den skummaste delen, det här problemet uppstår varje kväll efter 9tiden och håller på tills 12 - 1 kanske.

Bredbandskollen visar exakt samma värden dygnet runt. Jag har ringt support som säger att min uppkoppling var en av dom bästa han hade sett och kunde inte förstå varför det här problemet uppstår. Jag har testat att reparera spelet etc men ingenting hjälper.

Jag har bredbandsbolaget som internetleverantör och mina "internetvärden" är följande:

Tar emot filer: 15,48 mbit, skickar filer: 0.86 mbit.

Uppkopplingstyp: via telejacket (adsl), 12-24 mbit.

Svarstid: 22ms

Mätserver: Stockholm.

Så det jag söker är, vad är problemet och hur löser jag det?

Mvh
Citera
2013-11-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le-bienheureux
Hej det är så att jag har ett väldigt skumt problem. Varje dag under den här veckan så får jag delay(på cirka 2-3 sekunder) när jag spelar spelet league of legends. Det låter kanske inte så konstigt? Men saken är den ingen annan som spelar samma spel får det här problemet. Nu är det dags för den skummaste delen, det här problemet uppstår varje kväll efter 9tiden och håller på tills 12 - 1 kanske.

Bredbandskollen visar exakt samma värden dygnet runt. Jag har ringt support som säger att min uppkoppling var en av dom bästa han hade sett och kunde inte förstå varför det här problemet uppstår. Jag har testat att reparera spelet etc men ingenting hjälper.

Jag har bredbandsbolaget som internetleverantör och mina "internetvärden" är följande:

Uppkopplingstyp: via telejacket (adsl), 12-24 mbit.

Svarstid: 22ms

Mätserver: Stockholm.

Så det jag söker är, vad är problemet och hur löser jag det?

Mvh

Av dina värden, så har du rent allmänt väldigt dålig uppladdningshastighet. Det kan nog spela in, men problemet är alltså begränsad till en viss tids period bara?

Prova en annan uppkoppling så kan du utesluta om det är din dator eller uppkopplingen som är boven i dramat.
Citera
2013-11-13, 22:34
Medlem
Stessads avatar
Citat:

Mvh

Rekommenderat för att lura online är minimum 2 meg upp. Så där har du nog ditt dilemma.
Citera
2013-11-13, 22:47
Medlem
guldkedjas avatar
Din uppladdningshastighet har nog inget med detta att göra. har du testat att ringa supporten när det är efter kl 21.00?
Citera
2013-11-13, 22:49
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stessad
Rekommenderat för att lura online är minimum 2 meg upp. Så där har du nog ditt dilemma.

Så det förklarar att det endast strular kvällstid? För på andra tider är det OK med 0,8?

Till TS:
Ansluter du med wifi eller kabel? Om du kör wifi så har du troligtvis störningar från någon granne. Testa med kabel.
Är ni fler som kör på samma anslutning? Det är inte så att brorsan, morsan eller tjejen sitter och gör något samtidigt?

Tanka hem pingplotter och kör 1s mätning i 30 minuter under den tid du har problem.
Citera
2013-11-13, 23:01
Medlem
okej.. du spelar säkert på euw? du måste vara ny på league. euw serv har haft otroliga problem. du är inte ensam. inget fel på din uppkoppling det är league som det är fel på. antagligen så är det pga att serv är överbelastad just under de tider du har problem på. välkommen till euw..
Citera
2013-11-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelandersson
okej.. du spelar säkert på euw? du måste vara ny på league. euw serv har haft otroliga problem. du är inte ensam. inget fel på din uppkoppling det är league som det är fel på. antagligen så är det pga att serv är överbelastad just under de tider du har problem på. välkommen till euw..

Jag har spelat lol sen realesen på just euw och jag känner till problemen. Jag har aldrig varit med om det här förut och det är ingen annan när jag lirar som har samma problem.
Citera
2013-11-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkedja
Din uppladdningshastighet har nog inget med detta att göra. har du testat att ringa supporten när det är efter kl 21.00?

Yes jag ringde idag runt halv tio
Citera
2013-11-14, 19:43
Medlem
Även om jag nu har kass uppladdning så känns det skumt att jag får delay just på LoL och under dom tidpunkterna
Citera
2013-11-14, 23:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Även om jag nu har kass uppladdning så känns det skumt att jag får delay just på LoL och under dom tidpunkterna

Att du får problem under de tidpunkterna har självklart inget med din uplink att göra.
Utan det har att göra med att det är hög last under de tiderna.

Så då är det bara att försöka begripa var det är hög last.
I inlägg #5 ställde jag några frågor och gav dessutom ett konkret tips på hur du ska felbegränsa.
Citera
2013-11-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Att du får problem under de tidpunkterna har självklart inget med din uplink att göra.
Utan det har att göra med att det är hög last under de tiderna.

Så då är det bara att försöka begripa var det är hög last.
I inlägg #5 ställde jag några frågor och gav dessutom ett konkret tips på hur du ska felbegränsa.

sorry missade den frågan. Nej jag kör med kabel och ja min mamma kör på samma internet men laddar aldrig ner något utan använder den endast som jobbdator och är aldrig inne på nätet.
Citera
2013-11-15, 00:13
Medlem
madtops avatar
Citat:
sorry missade den frågan. Nej jag kör med kabel och ja min mamma kör på samma internet men laddar aldrig ner något utan använder den endast som jobbdator och är aldrig inne på nätet.

Och det konkreta tipset var att ladda hem pingplotter och köra det med 1s intervall i cirka 1 timme,
Därefter visar du oss det grafiska resultatet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in