2019-02-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Han har gett dig bevis men du r fr korkad fr att frst dem. Nr ska Hgdal f sin klla angende dessa 51 afrikanska lnder som stdjer apan Maduro?
Knner du inte till afrikanska unionens meddelande till Venezuelas styre? Det r 55 lnder, Vstsahara inrknat. Jag citerade anvndaren Hogdal med en lnk till detta fr lnge sedan.
Senast redigerad av SecularScience 2019-02-26 kl. 21:27.
Citera
2019-02-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Juan Guaids anhngare frvrnger det som str i artikel 233 av Venezuelas konstitution:

Maduro svors in 10 januari 2019. Om han skulle trilla av pinn r det inte Venezuelas talman (President of the National Assembly) som blir president utan vicepresidenten tar ver.

Men vad jag har frsttt s har det inte varit ngot presidentval? S hur kan i s fall g ihop med konstitutionen?

Edit. Eller finns det ngot kryphl i konstitutionen?
Citera
2019-02-26, 21:16
Medlem
"Inside the Neoliberal Laboratory Preparing for the Theft of Venezuelas Economy. The academic laboratory of the Venezuelan coup has the highest academic pedigree of all."

https://venezuelanalysis.com/analysis/14337
Citera
2019-02-26, 21:18
Medlem
"The War on Venezuela Is Built on Lies"

"A war has been declared on Venezuela, of which the truth is 'too difficult' to report" - John Pilger has his take on Venezuela."

https://venezuelanalysis.com/analysis/14348
Citera
2019-02-26, 21:20
Medlem
"Short clip for when someone tells you you cant blame Maduros economic failures on US sanctions"

https://mobile.twitter.com/MikePrysn...24067687006208
Citera
2019-02-26, 21:55
Medlem
Maduro tweetar ut ett intressant klipp:

"In 2017 Donald Trump told his FBI Director, Andrew McCabe: "I do not understand, why are not we at war with Venezuela, they have all the oil and they are at our back door". Today McCabe reveals it in his book "Threat". Take a look at it ."

https://mobile.twitter.com/maduro_en...15607394480128
Citera
2019-02-26, 22:38
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecularScience
Jag vet inte skert, men kanske r detta vad anvndaren "arbetet" syftar p?

"African Union Supports Maduro Amid Political Crisis - Venezuelan FM"

https://www.globalsecurity.org/milit...-sputnik01.htm

Nu r det vl 55 medlemslnder (jag tror att de d rknar in Vstsahara som ett land) i afrikanska unionen s jag r som sagt inte sker p att detta r vad anvndaren "arbetet" syftar p, men jag skulle gissa att s r fallet.

Citat:
Knner du inte till afrikanska unionens meddelande till Venezuelas styre? Det r 55 lnder, Vstsahara inrknat. Jag citerade anvndaren Hogdal med en lnk till detta fr lnge sedan.
Du mste ta mig fan skmta. Menar du allvar med denna frklaring?

Citat:
Deputy Chairperson of the African Union, Thomas Kwesi Quartey, has sent a message of solidarity with the people of Venezuela and of support for constitutional president Nicolas Maduro," the ministry wrote on Twitter on Wednesday.

The message had been handed over to the Venezuelan authorities through the country's ambassador to Ethiopia, the ministry added.

Det r inte ens vice ordf i AU det rr utan Vice ordfrande i afrikanska unionens kommission, som sgs ha lmnat ver ett meddelande, ej publikt tillgngligt, dr han uttrycker sitt std fr Maduro.

Hur fr ni detta till att vara ngot som 51 stater str bakom?

Personen har inte ens mandat att uttala sig om sitt
eget hemlands position i frgan
, och ni tror att en hemlig lapp som lmnats ver i Addis Abeba som ingen sett r att se som en kommunik frn i princip samtliga stater i kontinenten.

Hur r det ens mjligt att vara s okunnig om politik och statskunskap? Ni r s fascinerande okunniga om i princip allt ni skriver om, varenda en p Madurosidan.
Citera
2019-02-26, 22:53
Medlem
"Paramilitr attackerade grnspostering i Tachira, Venezuela"

https://svensk-kubanska.se/mer-om-sk...gangna-helgen/
Citera
2019-02-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Du mste ta mig fan skmta. Menar du allvar med denna frklaring?

Det r inte ens vice ordf i AU det rr utan Vice ordfrande i afrikanska unionens kommission, som sgs ha lmnat ver ett meddelande, ej publikt tillgngligt, dr han uttrycker sitt std fr Maduro.

Hur fr ni detta till att vara ngot som 51 stater str bakom?

Personen har inte ens mandat att uttala sig om sitt
eget hemlands position i frgan
, och ni tror att en hemlig lapp som lmnats ver i Addis Abeba som ingen sett r att se som en kommunik frn i princip samtliga stater i kontinenten.

Hur r det ens mjligt att vara s okunnig om politik och statskunskap? Ni r s fascinerande okunniga om i princip allt ni skriver om, varenda en p Madurosidan.
Jag vet inte varfr jag svarar vad som r ett solklart troll som svr och i vrigt beter sig extremt obildat och fullstndigt hjrntvttat, men jag ursktar mig med att klockan r mycket och att trttheten negativt pverkar min beslutsfrmga.

"Chairperson
African Union Commission
The Chairperson of the Commission is the Chief Executive Officer, legal representative of the AU and Chief Accounting Officer. He is directly responsible to Executive Council for the discharge of his duties."

"represents the continent in various international fora such as TICAD, FOCAC, G8 and G20 summits."

"The Deputy acts as the Chairperson in his or her absence.

The Deputy Chairperson is elected by the AU Executive Council and appointed by the
Assembly for a four-year term, renewable once (Commission Statutes, article 10)."

Chairperson representerar AU i en rad internationella taganden ditt obildade och svrande troll, och ibland r det deputy chairperson som skter det. Du r s extremt okunnig och obildad och din ofrmga att se att detta handlar om ett standardfrsk att ta kontrollen ver ett annat lands naturresurser och att tillstta en politisk marionett som imperialistmakterna kan kontrollera gr att du i varje seris och kunnig betraktarens ga r ett skmt till politisk debattr. Du gr oavbrutet bort dig i denna trd. Ett barn frstr att det hr handlar om war for oil och ett propagandakrig och ekonomisk krigfring mot ett land som imperialistmakterna vill ta kontrollen ver, men du frstr det inte. Jag har nog aldrig sttt p ngon s okunnig vad gller geopolitik, imperialism, medias roll, mediakritik, sydamerikas historia vad gller imperialism, USAs roll i sydamerika med mera, fr att inte tala om dagens Venezuela och vad som nu sker dr. All denna extremt djupa okunskap sger allt om dig. (Och att du inte tagit till dig av ngonting i den hr trden, det ska vi inte ens tala om, ofattbart r ett av mnga passande ord.) Men nu ska jag sluta gda detta obildbara imperialisttroll.
Senast redigerad av SecularScience 2019-02-26 kl. 23:21.
Citera
2019-02-26, 23:19
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Nu frstr jag varfr du kommer med konstiga argument nr din lsfrmga r under par. Om du lser om det ngra gnger s kanske du nd frstr till sist.

Varsgod d att ge en frklaring till ditt tidigare uttalande:

"Demokratisk? Vad har det med mnet att gra? Har USA rtt att invadera ett land fr att det inte r demokratiskt?"
Citera
2019-02-26, 23:22
Medlem
kato85s avatar
Citat:
"Paramilitr attackerade grnspostering i Tachira, Venezuela"

https://svensk-kubanska.se/mer-om-sk...gangna-helgen/

Pics or didnt happen.
Sger inte att det inte kan ha hnt, men p grund av den vg av lgner och propaganda som numera sprids frn bda sidor s r bevis A och O hr.
De kan vl tminstone visa skadorna p bilen och anlggningen eller soldaterna?
Senast redigerad av kato85 2019-02-26 kl. 23:43.
Citera
2019-02-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Varsgod d att ge en frklaring till ditt tidigare uttalande:

"Demokratisk? Vad har det med mnet att gra? Har USA rtt att invadera ett land fr att det inte r demokratiskt?"
Jag kanske kan hjlpa till d du inte verkar frst vad du citerat. Det du citerat betyder inte att anvndaren clutchshooter hvdar att ett visst land r odemokratiskt, utan att det i den givna kontexten r irrelevant och att ven om ett land vore odemokratiskt s innebr det inte att USA p grund av detta har rtt att invadera det landet. Frstr du nu? Att clutchshooter hvdar att din bristande lsfrmga r anledningen till detta missfrstnd r helt korrekt. Ls nu det clutchshooter skrev ngra gnger till, frstr du inte d s ger jag upp att frska frklara det fr dig och du fr be ngon i din nrhet med minst normal lsfrmga att hjlpa dig tolka den enkelt skrivna texten.
Senast redigerad av SecularScience 2019-02-26 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in