2013-11-16, 17:43
Medlem
Tja! Jag är 18 och har blivit tagen för ringa narkotikabrott.. Jag hade 0,03ml i urinet och har bara blivit tagen för eget bruk. Jag erkände att jag testat. Jag fick 2000kr i böter och en prick i belastningsregistret i 5 år. Men jag undrar bara om ni tycker jag borde ta detta till rättegång eller bara betala? Och vad för argument jag skulle kunna använda? Är inte insatt. Tacksam för svar
Citera
2013-11-16, 17:49
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givdulz8
Tja! Jag är 18 och har blivit tagen för ringa narkotikabrott.. Jag hade 0,03ml i urinet och har bara blivit tagen för eget bruk. Jag erkände att jag testat. Jag fick 2000kr i böter och en prick i belastningsregistret i 5 år. Men jag undrar bara om ni tycker jag borde ta detta till rättegång eller bara betala? Och vad för argument jag skulle kunna använda? Är inte insatt. Tacksam för svar

Betala bara, fattar inte hur folk som åker på ringa narkotikabrott orkar dra det till domstol. Det kostar skattebetalarna, det slösar din egen tid och framförallt så kommer du bli dömd om polisen har positivt provsvar.
Citera
2013-11-16, 18:02
Medlem
Zaloons avatar
Vad är det för jävla arabtänk du har? Skäms du inte?
Citera
2013-11-16, 18:10
Medlem
Det spelar ingen roll om du är arab eller inte, du behöver inte skämmas. Säg att du har varit i danmark och rökt gräs eller att du har suttit i en bil med kompisar som bolmat. Det har fungerat för andra. Lycka till!
Citera
2013-11-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefare
Det spelar ingen roll om du är arab eller inte, du behöver inte skämmas. Säg att du har varit i danmark och rökt gräs eller att du har suttit i en bil med kompisar som bolmat. Det har fungerat för andra. Lycka till!
Grejen är ju att jag erkänt att jag rökt :S
Citera
2013-11-16, 18:23
Medlem
jajalbdps avatar
Hade du tänkt att gå till domstol med försvaret: jag erkände att jag rökte och hade det i pisset, släpper ni mig nu?

Betala och lär dig din läxa.
Citera
2013-11-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajalbdp
Hade du tänkt att gå till domstol med försvaret: jag erkände att jag rökte och hade det i pisset, släpper ni mig nu?

Betala och lär dig din läxa.
Jo men precis! Nej men tänkte kanske säga att jag missförstått frågan och att jag blev lurad.
Citera
2013-11-16, 22:45
Medlem
korafto23s avatar
nej betala bara onödiga utgifter med rättegång dessutom har du redan erkänt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in