2013-11-20, 17:50
Medlem
sjukaapojkens avatar
Var kan jag köpa stora pjäxor? Mina gamla är på tok för mjuka så behöver en uppgradering inför vintern. Flex>120 helst.

Har storlek 31.5 på mina gamla tror jag, vilket motsvarar ungefär 48 i "vanlig" storlek. Hittar nästan inga återförsäljare på nätet, så om någon visste en bra sida med stora pjäxstorlekar skulle det vara guld värt. Alt någon bra butik nära götet.

Tacksam för svar! HAJ!
Citera
2013-11-20, 17:54
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjukaapojken
Var kan jag köpa stora pjäxor? Mina gamla är på tok för mjuka så behöver en uppgradering inför vintern. Flex>120 helst.

Har storlek 31.5 på mina gamla tror jag, vilket motsvarar ungefär 48 i "vanlig" storlek. Hittar nästan inga återförsäljare på nätet, så om någon visste en bra sida med stora pjäxstorlekar skulle det vara guld värt. Alt någon bra butik nära götet.

Tacksam för svar! HAJ!

Kolla med Skistore eller Udéns i Göteborg, bägge är väldigt välsorterade när det kommer till alpint.
Den första ligger på Skanstorget, den andra på Övre Husargatan.
Citera
2013-11-24, 16:39
Medlem
liljenstars avatar
Av en slump var jag redan inne på skistore.se och kolla pjäxor när jag hamnade här
De verkar bara ha 1 enda pjäxa i 31.5
http://www.skistore.se/sv/full-tilt/...jaxstorlek-315
Citera
2013-11-28, 17:32
Medlem
sjukaapojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liljenstar
Av en slump var jag redan inne på skistore.se och kolla pjäxor när jag hamnade här
De verkar bara ha 1 enda pjäxa i 31.5
http://www.skistore.se/sv/full-tilt/...jaxstorlek-315

Såg schysta ut! Tack Vad tror ni om dom då? Behöver en pjäxa som funkar både i pisten och utanför. Skulle vilja kalla mig god åkare då jag åkt i alpin klubb större delen av min uppväxt. Väger 80-90 kg. Så ska ju ha en ganska hård ändå och det står det även att de är. Vet inte vad 8 i flex motsvarar i "vanlig" skala?
Citera
2013-11-28, 17:35
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Såg schysta ut! Tack Vad tror ni om dom då? Behöver en pjäxa som funkar både i pisten och utanför. Skulle vilja kalla mig god åkare då jag åkt i alpin klubb större delen av min uppväxt. Väger 80-90 kg. Så ska ju ha en ganska hård ändå och det står det även att de är. Vet inte vad 8 i flex motsvarar i "vanlig" skala?

I länken finns lite info om flexindex.

http://www.newschoolers.com/ns/forum...ead_id/529969/
Citera
2013-11-28, 19:21
Medlem
liljenstars avatar
Citat:

Är absolut ingen pjäxexpert, men det jag vet är att skalan, eller skalorna alldeles oavsett är ganska godtyckliga och märkesberoende. Så 100 flex på ett märke kan vara 90 eller 110 på ett annat.
Vet inte hur stora skillnaderna är dock, men det kan de säkert svara på på skistore.
Annars är ju freeride.se forum helt outstanding i sådana här fall!

edit: missade att du är gammal klubbåkare, då kanske jag påpekade självklarheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in