Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-21, 06:36
Bannlyst
Detta är nåt jag retat mig på länge, att det ska fjäskas hit och dit när det gäller USA... varför i helvete ska dem jämt vara före Europa när det kommer till spel releaser? oavsett vad det är så är dem alltid några dagar före.. visst några dagar hit och dit inte så farligt men själva grejen att dem alltid ska va först retar mig.
Citera
2013-11-21, 07:06
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
En gissning är att USA är en stor marknad med en stark handel. Säger USA "Ge oss 50 miljoner Samsung" så kommer kineserna sätta produktionen till den marknaden. Sen kommer alla andra länder som då får vänta tills produktionen till USA är färdig. För det är, vad jag tror, betydligt enklare att lansera en produkt anpassat efter ett land än att lansera små mängder anpassat till alla.

Alltså: USA vill ha 50 miljoner Samsung. EU med. EU dock har krav på 25 anpassade modeller. USA är enklare då det är bara tillverka skiten anpassat till en marknad lika stor som EU.
En fördel är att de får testa skiten först så vi slipper göra det.
Citera
2013-11-21, 07:26
Medlem
När det gäller elektronik så är väl ändå norden ganska tidigt ute om inte samtidigt som USA?
USA är rätt fattigt och i flera stora städer är det ibland svårt att hitta så enkla saker som externa hårddiskar och minnen till en dator.
Det är väl mest spel och filmer som släpps i USA först och då Hollywoodrullar?
Citera
2013-11-21, 07:31
Medlem
bananasplit99s avatar
Vad tror du? Tror du att gigantiska företag ska vara altruistiska och ge alla världens pubertala snorungar sina tv-spel exakt klockan 12 GMT på samma dag? Nej. Det är pengarna som talar i sånna här sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in