• 1
  • 2
2013-11-22, 01:27
Medlem
jojjo94s avatar
Tja.

Rökte grönt för första gången i Amsterdam för några veckor sedan, var en helt underbar upplevelse. Mycket bättre än något brunt jag någonsin testat. Allt var härligt, förutom att i början av ruset hade jag typ riktigt starkt tryck över bröstet. Det här försvann efter ett tag men det var jobbigt i början.

Någon som vet om det är vanligt?
Citera
2013-11-22, 01:47
Medlem
Skohornets avatar
Ja inte dör du i alla fall. Händer mig titt som tätt och har gjort så länge jag kan minnas
Citera
2013-11-22, 01:48
Medlem
Loogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojjo94
Tja.

Rökte grönt för första gången i Amsterdam för några veckor sedan, var en helt underbar upplevelse. Mycket bättre än något brunt jag någonsin testat. Allt var härligt, förutom att i början av ruset hade jag typ riktigt starkt tryck över bröstet. Det här försvann efter ett tag men det var jobbigt i början.

Någon som vet om det är vanligt?

Mild ångest kanske det kunde varit. Jag har då aldrig upplevt tryck över bröstet när jag rökt.
Citera
2013-11-22, 04:28
Medlem
Jeffry122s avatar
Som icke van rökare får man lätt panikångest i olika grader och det kan kännas som tryck över bröstet. Händer mig än idag om jag är lite stressad över någonting samtidigt som man tar en spliff.
Inget farligt utan rikta tankarna åt ett annat håll och slutar det inte så är det bara att äta nått godis, helst druvsocker.
Citera
2013-11-22, 05:03
Medlem
BenAsslicks avatar
Försök rikta in dig på strains som ligger lite mer åt Indica-hållet, deras supersativor (tycker racet för högsta THC-halt skadar kulturen mer än den gynnar, det blir ingen balans i bängan..) blir lätt påfrestande för någon som inte är en van rökare.
Citera
2013-11-22, 05:08
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffry122
Som icke van rökare får man lätt panikångest i olika grader och det kan kännas som tryck över bröstet. Händer mig än idag om jag är lite stressad över någonting samtidigt som man tar en spliff.
Inget farligt utan rikta tankarna åt ett annat håll och slutar det inte så är det bara att äta nått godis, helst druvsocker.
Exakt min tanke. Jag fick ångest nästan varje gång jag rökte i början, var bara några enstaka gånger jag inte fick det. Det var till olika grader, oftast var det inte särskilt allvarligt, men det sabbade ruset en hel del. Var fortfarande tillräckligt skönt för att jag ändå skulle röka, men det var ju helt klart ett störningsmoment.

Men det försvinner med tiden, när man vant sig.
Citera
2013-11-22, 05:13
Bannlyst
Kan vara en blockering i ett eller flera chakran. Har man mycket negativa eller mörka känslor instängda så känns det bokstavligen som locket på.
Om inte är bekväm med att spöa skiten ur någon du är arg på, kan du väl ge en välförtjänt utskällning av denne som ändå borde få höra mer skit.
Pröva rök efteråt och se hur du reagerar.

Folk som tycker det här är flum bör skämmas ifall de använder samma kvasivetenskapliga förklaring freudianerna har på allt: Det är panikångest.

Kanske kan cannabis, som har samma antikolinerga och antihistaminerga effekt som våra härliga neuroleptika, Cisordinol och Risperdal för att nämna två, även ha dessas antiadrenerga verkan?
På Mallorol fick jag tryck över bröstet och andnöd, tur läkarkåren fick ge upp och avregistra det giftet till slut.
Citera
2013-11-22, 05:14
Medlem
Jag röker 1-2g dagligen och har gjort i snart 3 år men jag kan ibland känna mig som om jag blir lätt strypt. Vette fan varför.
Citera
2013-11-22, 05:44
Medlem
CockneyRejects avatar
förmodligen röken, det är ändå helt ofiltrerad varm rök man får i sig, lungorna samt luftrören blir väl lite omtöcknade antar jag prova andas in frisk o kall luft och drick så borde det bli bättre, vill du slippa det helt, skaffa en vaporizer.
Citera
2013-11-22, 07:22
Medlem
Hmm om jag minns rätt så är det väl revbenen som "vilar" mot lungorna pga att musklerna slappnar av så pass mycket?
Något i den stilen iallafall...
Citera
2013-11-22, 09:57
Medlem
Malrs avatar
Låter som vanlig ångest. Får det hela tiden när jag röker numera,, oro för trycket och hjärtat och andningen.
Citera
2013-11-22, 10:39
Medlem
elmerengues avatar
Skulle vilja påstå att de flesta cannabisrökare någon gång upplevt denna åkomma av örten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in