2005-07-14, 19:26
Medlem
chillionaires avatar
Jag har aldrig träffat någon man som har påstått att han kan se saker (förutom att jag sett dem på tv o forum mm), övernaturliga, alltså. Min mamma är däremot övertygad över att hon har sett spöken i hennes hus. Även flera tjejer som har gått hem till en kompis till mig, bor i en lägenhet i marielund, Norrköping. har upplevt att någonting är fel där inne, speciellt i hallen, för några dagar sedan såg en tjej något hemskt som hänt där tidigare...

Alla som kännt obehag i den lägenheten har varit kvinnor, varför? Jag själv känner ingenting, känns som jag är helt omotaglig för paranormala fenomen.
Citera
2005-07-14, 19:27
Medlem
fan va sannt , hört massor me kvinns berätta om sånt men aldrig en man
förutom på sånnadär spökprogram på tv men dom e ju itne så trovärdiga
Citera
2005-07-14, 19:32
Bannlyst
Nja... "mottagliga" är väl ett snällt sätt att uttrycka det..
Citera
2005-07-14, 19:32
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnbåge
haha den tanken har oxo passerat... men men haha
Citera
2005-07-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Alla som kännt obehag i den lägenheten har varit kvinnor, varför? Jag själv känner ingenting, känns som jag är helt omotaglig för paranormala fenomen.
Inte vet jag. Men det finns rätt många kvinnor som inte är mottagliga också. Jag är kvinna och har aldrig upplevt något paranormalt. Det kan i och för sig bero på att jag är mycket skeptisk till paranormala fenomen. Jag kan givetvis inte vara säker, men jag tror oftast att den som upplever sådnat inbillar sig eller att det är tillfälligheter som gör att man tror det är något övernaturligt man är med om.

En anledning till att kvinnor oftare än män (om det nu är så) har dylika upplevelser är nog att fler kvinnor än män tror på fenomenen. Och det vare sig fenomenen i sig existerar eller ej. Den som är med om något övernaturligt men inte tror på det förklarar säkert bort det på något rationellt sätt och vice versa.
Citera
2005-07-14, 20:54
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnbåge

Hehe.. det finns nog en anledning till att tant-tidningarna är späckade med annonser för Tarot-telefontjänster, spådamer och horoskop...
Citera
2005-07-18, 21:21
Medlem
theleriums avatar
det kankse är tjejer som vill ha uppmärksamhet som säger det.
när jag var på kollo var det flera tjejer som sa sig vara synska, enbart för att få uppmärksamhet iallafall.
Citera
2005-07-19, 00:41
Medlem
Heinekens avatar
Det sägs att första steget för att bli mottaglig är att acceptera och välkomna tanken att vi kan gå ett steg längre i våra sinnen- om fler kvinnor än män tror på sånt så bör dom isf, rent statistiskt räknas som mer mottagliga.

För att svara på frågan på ett annat sätt: Har dom mer superkrafter än män? Nej!
Citera
2005-07-19, 01:32
Moderator
MondoBizarros avatar
Vet en kille, en kompis till mig, som är "mottaglig", precis som nästan hela hans familj, vad nu det har det hela att göra.
I alla fall, när min fru dog, så fick han besök av henne och fick ingen ro förrän han framfört hennes meddelande till mig.
Och ja, hon var en av de envisaste människor jag nånsin träffat!

Killen ifråga är ihop med en tjej som är än mer mottaglig, alltså såpass att hon brukar få besök av folk som dör, även såna hon inte ens känt.
En annan rolig sak i sammanhanget är att ett vanligt problem för henne när hon t ex är och handlar, är att andra kvinnor hatar henne!
Instinktivt tydligen, för de kan ställa sig och bara stirra hatiskt på henne utan att ens ha sett henne förut!
Helt underbart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in