• 1
  • 2
2013-11-22, 19:11
Medlem
Akilles-själs avatar
Jag älskar droger...
Nästan alla som sex, sprit, cigg, action, cannabis, tjack, kola, benso, opiater, kärlek, beundran, syratrippar, äta, sova, ligga och vila samt bara reflektera över allt och inget timmar i sträck och hela livet i stort :-D.
Jag är generellt betydligt mycket mer mentalt beroende än kroppsligt (trotts att man halkar ditt ibland kroppsligen också efter för intesiva perioder).

Gillar du också överstående så pass att ett liv utan dem vore ett fruktansvärt slöseri på en tillvaro knappt värt att kalla sig livet till + 50% av den vakna tiden?
Vilket är din favorit drog (min är kärlek, utan den på plats där jag vill ha den vill jag inte leva).
Minna bruksvannor har lätt till väldiga stora propotioner mellan varven med hel galna följder (bägge negativt och positivt, men på gott och ont min konstanta passion i livet).
Jag har upplevt mer än någon jag stött på eller ens läst om, men sista 10 åren har varit väldigt lungna i jämnförelse mot när man var ungtupp :-P.
Hur har ditt bruk påverkat dig?
Har du lyckats ha kvar en innre vänskapskärna genom livet tycker du?
Har du lyckats att ta hand om dig själv någorlunda i slutändan?
Har du kvar familj?
När tog bruket väl en väldigt stor plats i ditt liv?
Hur länge har du legat på under åren med att låta livet slukas till några av dinna bruk (på gott och ont)?
Vilken drog ångrar du mest att du klev på?
Min var nog benso, opiater, sex.
Vilken drog som kan ta på känns mest okej tycker du?
Allt rörande varför du är mer fast i bruket gentemot gemeneman ärnav stort intresse?

Mvh Akilles
Citera
2013-11-22, 19:18
Medlem
Sailing-Silverfoxs avatar
Har du inget vettigt som intresserar dig?
Citera
2013-11-22, 19:48
Medlem
Akilles-själs avatar
Väldigt subjektivt vad som är vettigt egentligen...
Men jag tycker saker som innre frid, filosofi, kärlek, njutning, läsa fakta, skriva, stötta, disskutera, och bara passa på att softa är vettiga grejer som jag ofta delar med diverse bruk"missbruk"(som folk kallar alllt form av bruk nuförtiden). Jag vill dock absolut undvika att vara "nykter" mer än 50% av en dag faktiskt.
Citera
2013-11-22, 20:11
Medlem
GlennGBGs avatar
Så pass besatt att det har sänkt min ekonomi (iofs inte så betydligt) och ger mig problem i mitt förhållande, men jag har gått med på att skaffa hjälp för att komma ur det. Någon gång.
Citera
2013-11-22, 20:38
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Så pass besatt att det har sänkt min ekonomi (iofs inte så betydligt) och ger mig problem i mitt förhållande, men jag har gått med på att skaffa hjälp för att komma ur det. Någon gång.
Vad är din "grej" du är mest torsk på?
Citera
2013-11-22, 20:44
Medlem
bdbdbdbds avatar
Besatt vet jag inte, men är en så kallad beroendepersonlighet.

Kan bli sugen på saker jag aldrig ens testat, så pass att jag söker och försöker få tag på det, gärna samma dag.

Använder väldigt lite droger, några gånger/år

Stort ! på det skulle majoriteten säga som känner mig, då jag tar droger dagligen, men räknar liksom inte med dom som jag redan är beroende av... därav sällan tar droger - logik på topp.

Menar att jag väldigt sällan tar CS, cannabis, psykedelika mm, vilket jag kan bli extremt sugen på.

Utekväll med blandning av benso-alkohol-cannabis-kokain t ex , brukar inte planeras direkt, inte heller 12h försening till nåt viktigt möte... kommer sug bara, sen vill jag aldrig att det ska ta slut, dessa gånger vill jag aldrig somna.

Ganska besatt av att testa någon hyffsat potent psykedelika, men för riskfullt nu med andra meds. Så pass sjuk att jag ändå inte skulle tacka nej, fast jag vet att det kan få extrema konsekvenser.

Så ja, kom hit, bjud på nåt, vad som helst...

Mitt sug efter helst nytt och okänt ökade med 5-10ggr bara medan jag skrev.

Kan ha nån mikroskopisk besatthet då
Citera
2013-11-22, 22:17
Medlem
thestalkerdudes avatar
Var en jävla massa frågor du skrev nu, Hög som ett hus när du skrev det måtro?

Nu är jag för väck på tram och röka just nu för att svara på allt men kan inte riktigt säga att jag är hur besatt av droger just nu, Intar det för det mesta för det är soft plus för att medicinera mot mina ryggsmärtor och sömnproblem.

Men jag kan erkänna att jag är väldigt besatt av MDMA just nu, Har älskat den drogen till 110% sen jag tog det för första gången!
Citera
2013-11-23, 09:27
Medlem
Sailing-Silverfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Väldigt subjektivt vad som är vettigt egentligen...
Men jag tycker saker som innre frid, filosofi, kärlek, njutning, läsa fakta, skriva, stötta, disskutera, och bara passa på att softa är vettiga grejer som jag ofta delar med diverse bruk"missbruk"(som folk kallar alllt form av bruk nuförtiden). Jag vill dock absolut undvika att vara "nykter" mer än 50% av en dag faktiskt.

Man blir nästan bedrövad när man ser många av trådarna på FB.

Väldigt många handlar om olika former av droger.

Lever människor ett så erbarmligt ( http://www.synonymer.se/?query=erbarmlig ) liv att man måste bedöva sig, som tex TS

Det finns ju ett gammalt uttryck som säger; " Där spriten går in - där går vettet ut" och det gäller nog för alla former av stimulantia.

De saker som du räknar upp som viktiga delar jag din uppfattning om. Du uppnår den däremot dem inte i "onyktert" tillstånd. Om du tror det så lever du i en vrångbild av verkligheten.
Citera
2013-11-23, 11:36
Bannlyst
Mitt specialintresse är droger och jag har vilat från det två månader. Är alltså i experimentfasen på nytt och har dammsugit shopparna. Eftersom många preparat har tillkommit på marknaden under frånvaron så är det väldigt roligt just nu och jag sitter större delen av min vakna tid och läser på om preparat. Besattheten är total, men inte så att jag inte lagar mat eller går ut kortare stunder.
Citera
2013-11-23, 13:12
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Mitt specialintresse är droger och jag har vilat från det två månader. Är alltså i experimentfasen på nytt och har dammsugit shopparna. Eftersom många preparat har tillkommit på marknaden under frånvaron så är det väldigt roligt just nu och jag sitter större delen av min vakna tid och läser på om preparat. Besattheten är total, men inte så att jag inte lagar mat eller går ut kortare stunder.
Haha, fan vad härligt. Det är kul att knarka när det känns sådär, som på julafton som barn ungefär. Du har många bra substanser att se fram emot nu i dagarna då.

Kan rekommendera a-pvt det är väldigt många som gillar den.
Citera
2013-11-23, 17:45
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailing-Silverfox
Man blir nästan bedrövad när man ser många av trådarna på FB.

Väldigt många handlar om olika former av droger.

Lever människor ett så erbarmligt ( http://www.synonymer.se/?query=erbarmlig ) liv att man måste bedöva sig, som tex TS

Det finns ju ett gammalt uttryck som säger; " Där spriten går in - där går vettet ut" och det gäller nog för alla former av stimulantia.

De saker som du räknar upp som viktiga delar jag din uppfattning om. Du uppnår den däremot dem inte i "onyktert" tillstånd. Om du tror det så lever du i en vrångbild av verkligheten.
Vissa människor tror inte på tomten eller andra religiösa kulter och då är livet objektivt meningslöst.

De flesta knarkar nog för att de har existentiell ångest och vill höja humöret lite, eller så vill de bara bli lyckliga för stunden (hedonister).

Att påstå att berusning vore idiotiskt är en mycket subjektiv åsikt, om du tål livet helt nykter så för all del, lev gärna tills du blir 100 och sitt med bajs i blöjan & alzheimers i huvet på gammelboendet.

Kvalitet>kvantitet, ingen idè att leva 25 år som åldring utan energi att göra något när man kan leva livet på 150% fart i 25 år mindre istället. Min filosofi.
Citera
2013-11-23, 23:56
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Såg frågeställningen i rubriken och hoppades på en intressant trådstart, vilket det inte blev.
Frågorna är för röriga för att jag ska kunna ge något bra svar på dem.
Dessutom gör du det fatala misstaget att hänvisa till sex, kärlek och känslor som "droger". En drog är en psykoaktiv substans som INTAS, inget annat. Oavsett om du kan få dopamin-, serotonin- eller endorfinpåslag av sex, kärlek eller andra känslor, är detta en del av kroppens vanliga mekanism. Det är först när man tar hjälp av exogena hjälpmedel för att skapa sådana rus, som man kan tala om ett drogbruk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in