2013-11-25, 01:32
Medlem
Superduperfisks avatar
Hej, jag kte dit fr ringa narkotika i brjan av det hr ret. Nu har jag ftt g p mte hos soc fr att dom ska gra en nykterhetsbedmning t trafikstyrelsen. Allts om jag ska f ha kvar mitt krkort.

Dom frgade om mina alkohol/drogvanor, jag sa att jag hade rkt ngra ftal gnger fr att prva p men inte rkt sen jag kte dit, och dom vrkade svlja det. Jag har blivit ren nu fr jag antog att jag skulle f pissa fr att bevisa det, men jag fick inte gra det d och dom sa inget om det.

r det ngon som har varit och gjort samma utredning? Hur funkar det? Fr jag bta nnu mer? Och framfr allt: Blir det ntt pisseprov?
Citera
2013-11-25, 01:43
Medlem
swapzs avatar
Var det inte ett en gngs mte bara d?
Citera
2013-11-25, 01:52
Medlem
galenjapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superduperfisk
Hej, jag kte dit fr ringa narkotika i brjan av det hr ret. Nu har jag ftt g p mte hos soc fr att dom ska gra en nykterhetsbedmning t trafikstyrelsen. Allts om jag ska f ha kvar mitt krkort.

Dom frgade om mina alkohol/drogvanor, jag sa att jag hade rkt ngra ftal gnger fr att prva p men inte rkt sen jag kte dit, och dom vrkade svlja det. Jag har blivit ren nu fr jag antog att jag skulle f pissa fr att bevisa det, men jag fick inte gra det d och dom sa inget om det.

r det ngon som har varit och gjort samma utredning? Hur funkar det? Fr jag bta nnu mer? Och framfr allt: Blir det ntt pisseprov?

Du kommer f hem ett brev frn transportstyrelsen. Du blir frmodligen inte av med krkortet men det r mycket mjligt att det blir frenat med villkor. Det betyder att du troligtvis kommer f lmna X antal prover under minst X antal mnader fr att behlla krkortet. Eller s slipper du det helt enkelt. Det hnger ju lite p vad soc skriver till dom.
Citera
2013-11-25, 01:54
Medlem
galenjapans avatar
Citat:
Fr jag bta nnu mer?

Nej du har redan ftt ditt straff ju, men dremot fr du betala ev. provtagning och lkarintyg sjlv.
Citera
2013-11-25, 10:19
Medlem
Superduperfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenjapan
Du kommer f hem ett brev frn transportstyrelsen. Du blir frmodligen inte av med krkortet men det r mycket mjligt att det blir frenat med villkor. Det betyder att du troligtvis kommer f lmna X antal prover under minst X antal mnader fr att behlla krkortet. Eller s slipper du det helt enkelt. Det hnger ju lite p vad soc skriver till dom.

Ah okay, bst att jag hller mig ren ett tag till d tills jag ftt beskedet
Citera
2013-11-25, 11:31
Medlem
sexnolltvas avatar
Jag hade nog hllt mig ren ett tag tills att jag vet att dom inte vill ha fler prover.
Citera
2013-11-25, 11:36
Medlem
elmerengues avatar
Det br vara lugnt, vet flera som klarat sig med varningar frn transportstyrelsen tack vare god retorik och manipulationsfrmga vid socmtet trots att de t.om. nekade pissprov.
Senast redigerad av elmerengue 2013-11-25 kl. 11:39.
Citera
2013-11-25, 11:39
Medlem
Superduperfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Det br vara lugnt, vet flera som klarat sig med varningar frn transportstyrelsen tack vare god retorik och manipulationsfrmga vid socmtet trots att de t.om. nekade pissprov.
Okay, ja jag tyckte att mitt soc mte gick bra, hade tnkt igenom det mesta.
Citera
2013-11-25, 14:50
Medlem
Citat:
Okay, ja jag tyckte att mitt soc mte gick bra, hade tnkt igenom det mesta.

Jag har gjort samma grej, det gick bra hos soc men travikverket valde nd att dra in krkortet om jag inte lmnade bde alkohol och drogprover varannan vecka i ca ett halvr. Det tls att tillgga att jag inte kte fast fr ngot brott, utan fick det beslutet efter 3st LOB'ar p ett rs tid. Varje prov kostar som fan om man inte lyckas f gra det genom till exempel psyk- eller ppenvrden, d behver man inte pejja fr det sjlv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in