2013-12-03, 20:23
Medlem
JonasJRs avatar
Tjenna!
Har en uppgift i C som tyvrr skulle varit inne i sndags, men har blivit frsenad p grund av annat plugg och skit.
Jag skall gra en dynamisk k som jag i princip r frdig med, men det r vissa saker som jag inte kan f huvudet runt.... Hade varit super om ni kunde ta en titt p det och hitta felen!

main.c

menu.c

queue.c

queue.h
Citera
2013-12-04, 10:15
Medlem
JonasJRs avatar
Ngon som kan detta?
Citera
2013-12-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasJR
Ngon som kan detta?

Huga, orkar inte g igenom hela koden. Vilka delar r det som blir fel, och p vilket stt?
Citera
2013-12-04, 17:03
Medlem
JonasJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
Huga, orkar inte g igenom hela koden. Vilka delar r det som blir fel, och p vilket stt?
Hehe, jag frstr dig! En hel del att lsa annars!
S hr ser det ut nr jag frsker kompillera programmet med gcc i linux:

Det enkalste att fixa skulle jag nog sga r den sista delen i felmeddelandet i menu.c d jag bara inte kan fatta hur jag ska skicka med argumenten.... Vad tror du?
Citera
2013-12-04, 17:16
Medlem
Den frsta r enkel: du skapar en "last_node"-variabel men anvnder den inte. Nt tankefel eller rester frn frsta versionen?
Citera
2013-12-04, 20:40
Medlem
Inte fr att vara sn, men kompilatorn listar ju allt i klartext, med namn p filen, rad- och kolumnnummer, och vad felet r. Det r ju bara att beta av rad efter rad tills problemen har frsvunnit?!

Google Translate kanske kan vara till hjlp om du har problem med att frst allt.

Edit: Kan givetvis vara svrt att frst alla problem nr man r ovan, dels r det mycket engelska facktermer som ibland krver en lite djupare kunskap i standarden, och dels s kan vissa problem bero p andra missar man rkat gra, som i sin tur beror p andra missar osv. Lycka till.
Senast redigerad av brikk 2013-12-04 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in