• 1
  • 2
2013-12-04, 20:40
Medlem
Bara jag som tycker att låten Jubel av denna franska duo sticker ut bra ordentligt på ett underbart sätt? Lyssnar i princip aldrig på radio men gjorde en stund idag och hörde till min förvåning detta vackra verk. Låter väldigt annorlunda jämfört med annan ny musik, rätt häftig kontrast till allt annat att dra in en saxofon med mycket soul och feeling i sig.

Finns det några andra fans här, någon som sett dem live? Om jag förstått det rätt har de endast två-tre låtar publicerade, men ack så bra dessa är! Trodde för övrigt att det var en svensk tjej först att döma av sångrösten och allt i Jubel, men där begick jag ett misstag... Vill verkligen höra mer, sköna jazzinfluenser!
Senast redigerad av TheWindCriesMary 2013-12-04 kl. 20:43.
Citera
2013-12-04, 21:24
Medlem
Ombudsmannens avatar
Trodde att de var svenskar.
Citera
2013-12-04, 22:28
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Tycker Punga inte är fy skam heller för den delen!
Citera
2013-12-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ombudsmannen
Trodde att de var svenskar.
Det var du inte ensam om att tro! Trodde som sagt det var en svensk tjej som sjöng och allt, misstankarna blev bara starkare och starkare, gick in på deras Facebook-sida och såg en blond tjej och tänkte att hon helt enkelt måste vara svensk. Dock var de första länkarna jag såg på sidan franska så jag gick in på Wikipedia för att undersöka saken vidare och fick mig då en chock när jag insåg att det var två fransmän...

Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant
Tycker Punga inte är fy skam heller för den delen!
Nejdå, verkligen inte! Minst lika skön saxofon i den, ger en skön stämning till låten precis som i Jubel. Vill så gärna höra mer från dessa grabbar, låter riktigt lovande, underbart!
Citera
2013-12-19, 12:08
Medlem
SchteKs avatar
Nån som råkar veta namnet på eller hur man får tag på den remix av Jubel som spelas på svensk radio i bl.a The Voice och på Radio 1075? Har letat som en galning efter den på internet men inte kommit någon vart!
Citera
2013-12-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchteK
Nån som råkar veta namnet på eller hur man får tag på den remix av Jubel som spelas på svensk radio i bl.a The Voice och på Radio 1075? Har letat som en galning efter den på internet men inte kommit någon vart!
Säker på att det är en remix och inte bara en radio edit? Annars väcker denna fråga även mitt intresse.
Citera
2013-12-19, 23:58
Medlem
SchteKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Säker på att det är en remix och inte bara en radio edit? Annars väcker denna fråga även mitt intresse.
Ja det är inte den radio edit som finns på Spotify, YouTube etc. Nu har jag dock rippat radioremixen så kan ladda upp den om det är av intresse?
Citera
2013-12-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchteK
Ja det är inte den radio edit som finns på Spotify, YouTube etc. Nu har jag dock rippat radioremixen så kan ladda upp den om det är av intresse?
Skiljer den sig tillräckligt mycket från originalet att det är värt att lyssna?

Snart är det ett år sedan Punga släpptes, åtminstone på Soundcloud, 7 januari.
Citera
2013-12-29, 16:38
Medlem
Var hittar jag radioversionen som spelas på NRJ?

Originalmixen är visserligen snäppet bättre men tycker att hennes röst passar in så jäkla bra på låten.
Måste vara någon form av vocal edit? Hittar iaf inte den versionen någonstans.
Citera
2013-12-30, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strokes
Var hittar jag radioversionen som spelas på NRJ?

Originalmixen är visserligen snäppet bättre men tycker att hennes röst passar in så jäkla bra på låten.
Måste vara någon form av vocal edit? Hittar iaf inte den versionen någonstans.
Hör med SchteK som skrev tidigare i tråden, ni kanske menar samma? Håller med om att det är en riktigt fräsch version.

Det verkar för övrigt som att det är någon form av vinterturné på agendan för grabbarna just nu, dock endast i Tyskland, Schweiz, Frankrike och Österrike... Vore givetvis kul att se dem live och hoppas på att det blir ett Sverigebesök så snart som möjligt!
Citera
2013-12-30, 16:52
Medlem
anjer2s avatar
Jubel är en av årets bästa låtar enligt mig. Och det är inte dåligt med tanke på att jag främst lyssnar på rockmusik. Visserligen gillar jag House när jag gymmar eller festar, men ändå.
Citera
2013-12-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anjer2
Jubel är en av årets bästa låtar enligt mig. Och det är inte dåligt med tanke på att jag främst lyssnar på rockmusik. Visserligen gillar jag House när jag gymmar eller festar, men ändå.
Håller definitivt med, jag själv lyssnar nästan aldrig på house eller radiomusik överhuvudtaget men den här gör det ju faktiskt värt att göra det för en gångs skull. Gillar att de dragit in en saxofon i det hela och hoppas att musikutvecklingen (om än långsamt) äntligen börjar förflytta sig åt ett bättre håll. Detta kan bli intressant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in