2013-12-08, 13:24
Medlem
Skärmen på min Macbook Pro är nu sprucken. Vad kostar det att få den fixad? Och vart är det billigast?
(Datorn är skolans, och dom betalar inte ett skit!)
Citera
2013-12-08, 13:50
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Har inte skolan försäkring?
Har inte du hemförsäkring?
Citera
2013-12-08, 13:50
Medlem
Generellt är de svindyrt att byta skärm på macbook pro, vet inte exakt va de kostar men kolla på google så borde de inte ta allt för lång tid att hitta.

Kan dock tillägga att jag själv spräckte skärmen på min dator (pc) för två år sedan men jag har kvar min och tänker inte på det alls. kollar film och gör allt vanligt datoranvändande utan att på något som helst sätt påverkas, så du kommer vänja dig!
Citera
2013-12-08, 13:55
Moderator
^Eazs avatar
Googlade lite snabbt:

http://homemedia.se/mac-service/macb...m-macbook-pro/

De tar 3799SEK för en 13"m, 3999SEK för en 15", 4499SEK för en 17" och 5400SEK för en Retina, så runt de priserna skulle jag gissa på om du inte har en försäkring/skolan har en försäkring.
Citera
2013-12-08, 14:07
Medlem
smurfehs avatar
Köpråd - Mac: Bärbart -> Hårdvara - Mac

/Mod

Citera
2013-12-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slungarn
Generellt är de svindyrt att byta skärm på macbook pro, vet inte exakt va de kostar men kolla på google så borde de inte ta allt för lång tid att hitta.

Kan dock tillägga att jag själv spräckte skärmen på min dator (pc) för två år sedan men jag har kvar min och tänker inte på det alls. kollar film och gör allt vanligt datoranvändande utan att på något som helst sätt påverkas, så du kommer vänja dig!

Hur kan man hindra att sprickorna blir längre?
Citera
2013-12-08, 22:51
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Skolorna har försäkringar, men med väldigt höga självrisker. Jämfört med självrisken på en hemförsäkring.
Citera
2013-12-08, 23:03
Medlem
Hur inträffade allt, det är egentligen det viktigaste.
Citera
2013-12-11, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Skolorna har försäkringar, men med väldigt höga självrisker. Jämfört med självrisken på en hemförsäkring.

Skolan sa när vi fick datorerna "Ni får stå för alla kostnader själva om den går sönder, för vi ska ha tillbaka den hel när du går ut gymnasiet!"

Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Hur inträffade allt, det är egentligen det viktigaste.

Genom att jag var slarvig när jag bar den och skärmen slog i skrivbordshörnet.
Citera
2013-12-11, 04:55
Medlem
Naitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfukingskal
Skolan sa när vi fick datorerna "Ni får stå för alla kostnader själva om den går sönder, för vi ska ha tillbaka den hel när du går ut gymnasiet!"

Genom att jag var slarvig när jag bar den och skärmen slog i skrivbordshörnet.

Aj ! sånt händer mig hela tiden . Allt går sönder
Citera
2013-12-12, 11:39
Medlem
Låter väldigt konstigt att inte skolan har en försäkring, det har alla skolor som jag vet har 1-till-1. Vad gör ni med datorerna om det gäller garantiärenden då? Skolan måste ju ha någon form av avtal med leverantören av datorerna och något ställe där man skickar dem på service.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in