2013-12-12, 14:57
Medlem
Vad kan jag göra?

Kan jag skita i att betala utan konsekvenser? Det kan väl vara vem fan som helst som beställt i mitt namn eller?
Citera
2013-12-12, 15:20
Medlem
Under alla omständigheter måste du kontakta leverantören! Du vinner inget på att skita i det, blir fler och större problem....
Citera
2013-12-12, 15:30
Medlem
Du kommer bara få mer problem.

Varför inte bara ärligt betala det du har gjort dig skyldig till?
Citera
2013-12-12, 22:06
Medlem
Om du handlat på Internet så ger lagen om distanshandel dig rätt att ångra köpet inom 14 dagar (tror det är 14). Men du måste lösa ut paketet och sedan returnera det. Att inte lösa ut paketet ger dig problem. Du får räkna med upp emot 300 kr för ett outlöst paket, att plocka ut det och returnera hade kanske till och med varit gratis för dig.
Citera
2013-12-12, 22:44
Medlem
Om det inte är du som har beställt varan så kontaktar du företaget och säger som det är. Jag skulle aldrig lösa ut ett paket med postförskott som jag inte vet med mig att jag har beställt.

Om det är du som har beställt varan så är det bara att hosta upp och betala företagets kostnader.
Citera
2013-12-13, 02:13
Medlem
TjackMehmets avatar
Som ovan skrev så måste du betala en avgift för returfrakten som du troligen kommer få ett papper hem om efter någon vecka. Betalar du det inte så kommer dom troligtvis skicka det vidare till inkasso som i sin tur skickar det till kronofogden om du fortsätter att strunta i det. Då blir det dyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in