Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-12, 16:19
Medlem
CIA har nu brjat jag terrorister i MMORPG-spel. Lter lite som nr de letade hemliga meddelanden i porr. Undra hur det lt p kontoret nr det kom upp? "Hrrni, jag tror terrorister spelar MMORPG och anvnder det fr att kommunicera med varandra. Bst att vi alla brjar spela. Jag ska va Orc!"

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz2mzvnNtu6

Citat:
American and British spies posed as 'orcs and elves' on World of Warcraft to infiltrate terror cells according to new NSA revelations
Latest revelations from Edward Snowden reveal the NSA has been using agents to pose as players on World of Warcraft
Up to 50 million people worldwide play the popular virtual game
NSA and Britain's GCHQ became concerned the game and those like it could be used as clandestine forums for terrorists to plan attacks
Online operatives even tried to recruit gamers as informants
More evidence of mass surveillance on civilian population by intelligence service

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz2nH3uLY4q
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Hur hittar man ens en terrorist i WoW? Rent praktiskt allts, hur skulle det g till nr 50 milj spelar spelet?
Citera
2013-12-12, 16:35
Medlem
Ja, hur hittar man dom i en riktig vrld med 5 miljarder mnniskor?
Citera
2013-12-12, 16:42
Medlem
frihetskrigares avatar
Haha det hr var ju en smart ide. Det finns skert terrorister som spelar online spelet, men jag tror verkligen inte att dom planerar terrorattacker dr. Det mste finnas bttre stllen att leta p, dr det r ganska uppenbart att dom finns.
Citera
2013-12-12, 16:44
Medlem
Jag lste om detta hromdagen i SvD (tror jag det var). De hade agenter frn s mnga olika myndigheter dr att de fick problem med att agenterna lurade varandra, s de var tvungen att skapa en speciell grupp som sg till s att det inte sprade ur.

Edit, originalkllan:
http://www.theguardian.com/world/201...ft-second-life
Citera
2013-12-12, 16:47
Medlem
Fruktimulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag lste om detta hromdagen i SvD (tror jag det var). De hade agenter frn s mnga olika myndigheter dr att de fick problem med att agenterna lurade varandra, s de var tvungen att skapa en speciell grupp som sg till s att det inte sprade ur.

Edit, originalkllan:

Hahaha ngot s urbota korkat kan ju bara 'Murica komma med knns det som :P
Citera
2013-12-12, 16:47
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi

Edit, originalkllan:

Nr jag lste om det dr frst, s trodde jag att dom endast hade ett ftal agenter som spanade. Nu blev det nnu mer skrattretande att dom verkar satsa riktigt ordentligt p online spelet.
Citera
2013-12-12, 17:02
Medlem
Lite mer frn nu nr jag lst artikeln.

De hade inte bara svrt att bevisa att de bara spelade fr njes skull. De hade nmligen ocks svrt att bevisa att det fanns ngon grund fr att terrorister planerade terrordd via spelen.
Citat:
One problem the paper's unnamed author and others in the agency faced in making their case and avoiding suspicion that their goal was merely to play computer games at work without getting fired was the difficulty of proving terrorists were even thinking about using games to communicate.
Citat:
They are suspected of using them to communicate secretly and to transfer funds." But the agencies had no evidence to support their suspicions.

Agenterna misstnker att fler populra spel kan vara inblandade.
Citat:
Al-Qaida terrorist target selectors and have been found associated with Xbox Live, Second Life, World of Warcraft, and other GVEs [games and virtual environments]," the document notes.

Skadlig kod har intensivt krts i bland annat Xbox Live och WoW
Citat:
According to the document, GCHQ had already made a "vigorous effort" to exploit games, including "exploitation modules" against Xbox Live and World of Warcraft.
Citat:
a memo noted GCHQ had "successfully been able to get the discussions between different game players on Xbox Live".

Ngra spionerande myndigheter, frutom NSA:
Citat:
Meanwhile, the FBI, CIA, and the Defense Humint Service were all running human intelligence operations
Senast redigerad av Daudodidi 2013-12-12 kl. 17:05.
Citera
2013-12-12, 17:05
Medlem
Va pratar ni om?, vet inte i hur mnga raids jag vart med i dr folket snackar om hur de ska mrda Obama .
Citera
2013-12-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyGandhi
Va pratar ni om?, vet inte i hur mnga raids jag vart med i dr folket snackar om hur de ska mrda Obama .
Har aldrig spelat ngot av det sjlv, men jag kan tnka mig att mnga terrorister har sin militra trning dr, ja.

Se bara p den hr terror-trningsvideon:
http://www.youtube.com/watch?v=d92rHezcTFY

Det r antagligen s nsta attack mot USA ser ut
Citera
2013-12-12, 19:37
Medlem
Cradleoffilths avatar
Mste sga att det hr verkar vara ett vettigt stt att spendera skattepengar
Orcher ser ju skumma ut. Klart misstnkt att dom springer omkring med vapen ocks! Dvrgar som bor i tunnlar och grottor? Det r ju precis det Al-Quaida gr!!!! Mste underskas noga!

Jag r faktiskt chockad ver att man inte lyckats gripa ngra terrorister i dom hr spelen n, det finns ju hur mnga som ser ut som rena muskelbergen men som sger att dom r 12-riga pojkar

Vilken tur vi har som kan lita p att NSA hller koll p dessa skumma typer
Citera
2013-12-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Mste sga att det hr verkar vara ett vettigt stt att spendera skattepengar
Orcher ser ju skumma ut. Klart misstnkt att dom springer omkring med vapen ocks! Dvrgar som bor i tunnlar och grottor? Det r ju precis det Al-Quaida gr!!!! Mste underskas noga!

Jag r faktiskt chockad ver att man inte lyckats gripa ngra terrorister i dom hr spelen n, det finns ju hur mnga som ser ut som rena muskelbergen men som sger att dom r 12-riga pojkar

Vilken tur vi har som kan lita p att NSA hller koll p dessa skumma typer

Sklet till att terrorister gillar att hlla till i WoW kanske r fr att de gillar att vara omringade av 72 oskulder?
Citera
2013-12-12, 21:09
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Ja varfr inte, Breivik spelade vl WoW ganska aktivt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in