Jag reagerade igår över att SVT hade specificerat antalet föranmälda deltagare till exakt 1177.
Magi?
Eller bara en allmän hänvisning till sjukvårdsupplysningen..?
Jag reagerade igår över att SVT hade specificerat antalet föranmälda deltagare till exakt 1177.
Magi?
Eller bara en allmän hänvisning till sjukvårdsupplysningen..?
Väldigt oroligt enl SVT tydligen så har 2 st knivskurits det enda SVT kan visa just nu är en video som är så grynig att den borde ha filmats med en nokia 3310! http://www.svt.se/nyheter/sverige/tu...-demonstration & en 14 årig tjej som va där av ca 1200 föranmälda "anti rasister"
Min första tanke är att dom har attackerat sig själva, Alltså inga nazister utan en false flag typ & att man tänker så har dom ju jobbat ihop bra själva både media islamisterna & anti rasisterna...Bara lögner som blir sanningar i SVT rapporteringar
Väldigt oroligt enl SVT tydligen så har 2 st knivskurits det enda SVT kan visa just nu är en video som är så grynig att den borde ha filmats med en nokia 3310! http://www.svt.se/nyheter/sverige/tu...-demonstration & en 14 årig tjej som va där av ca 1200 föranmälda "anti rasister"
Min första tanke är att dom har attackerat sig själva, Alltså inga nazister utan en false flag typ & att man tänker så har dom ju jobbat ihop bra själva både media islamisterna & anti rasisterna...Bara lögner som blir sanningar i SVT rapporteringar
Nåväl.
Tyvärr är det inte fallet utan det är SMR som varit i farten. Högerfalangens motsvarighet till
AFA. Dock är det tydligen SMR-medlemmar som blivit knivade. Så någon false flag är det inte
frågan om. Bara en synnerligen osmaklig motdemo mot en tillståndsgiven demonstration.
Media får som dom vill när dom provocerar fram sådant här. Fy fan för Expressen och TV3
Tyvärr är det inte fallet utan det är SMR som varit i farten. Högerfalangens motsvarighet till
AFA. Dock är det tydligen SMR-medlemmar som blivit knivade. Så någon false flag är det inte
frågan om. Bara en synnerligen osmaklig motdemo mot en tillståndsgiven demonstration.
Media får som dom vill när dom provocerar fram sådant här. Fy fan för Expressen och TV3
Ja ibland är magkänslan fel...
Vilket fall så är detta så jävla trist finns ingen som vinner på att allt ska utmynna i våld...
Läste nu på Twitter att det skulle ha knivskurits/överfallits oskyldiga förbipasserande som såg ut som nazister nåt du läst nåt om nån annanstans?
Hörde nyss på KvartifemEkot att polisens presstalesman (Kjell Lindgren) sade att man inte trodde det skulle komma till fysisk konfrontation(!) i Kärrtorp -HÄH?!
Bor Stockholmspolisen under en sten?
Den här demonstrationen riktade sig ju specifikt mot nazister som härjat i trakten och då tror alltså polisen att dessa nassar lugnt sitter hemma i sina Tredje Riket-fuskartefaktfyllda pojkrum och övar på 'Die Fahne hoch..' och låter 'Linje 17' få äga gatorna?
-Jo, tjenare..!
Senast redigerad av Enzenn 2013-12-15 kl. 17:22.
Vilket fall så är detta så jävla trist finns ingen som vinner på att allt ska utmynna i våld...
Läste nu på Twitter att det skulle ha knivskurits/överfallits oskyldiga förbipasserande som såg ut som nazister nåt du läst nåt om nån annanstans?
*Twitter dock ej trovärdig källa...
Inget jag läst eller hört om. Men det är ju inget märkligt i sig. När RF tog sig an sin
senaste motdemo (som också filmades när dom sparkade ner ett par snubbar och la
upp på tuben) så hade dom ju slagit på en av deras "egna" motdemonstranter.
Eller ja inte egna, men en motdemonstrant till SVP. Förklaringen han fick var att
han inte skulle klä sig som en nazist.
Dm här snubbarna och tjejerna i RF och AFA är så taggade och antagligen kokade
att allt som gäller är fighten. Det är inget annat än politiska huliganer.
Edit: känns lite som att man skulle sätta dessa "ligor" i en stor inhängnad och låta
dom slåss till sista man. När dom är klara skickar vi in Shia och sunni-islamister och
låter dom göra samma sak
Senast redigerad av BoyGoneBad 2013-12-15 kl. 17:16.
Inget jag läst eller hört om. Men det är ju inget märkligt i sig. När RF tog sig an sin
senaste motdemo (som också filmades när dom sparkade ner ett par snubbar och la
upp på tuben) så hade dom ju slagit på en av deras "egna" motdemonstranter.
Eller ja inte egna, men en motdemonstrant till SVP. Förklaringen han fick var att
han inte skulle klä sig som en nazist.
Dm här snubbarna och tjejerna i RF och AFA är så taggade och antagligen kokade
att allt som gäller är fighten. Det är inget annat än politiska huliganer.
Edit: känns lite som att man skulle sätta dessa "ligor" i en stor inhängnad och låta
dom slåss till sista man. När dom är klara skickar vi in Shia och sunni-islamister och
låter dom göra samma sak
-App-app-app.. Hold your horses!
Nu skall vi inte förivra oss.
I sådana här tider av svåra prövningar, så behövs det verkligen en helande och lugnande kraft!
Nån som kan bygga broar.
Nån som t ex kan leda en allsångskör. På engelska.
"Ulf Lindgren presstalesman hos polisen säger att fyra personer, varav två polisman, är skadade.
– 28 personer är nu gripna. Misstankar om mordförsök, våld mot tjänsteman och hets mot folkgrupp är några av brottsrubriceringarna, men det kan blir fler. "
[I och för sig är jag ingen varm anhängare av gatustrider eller politisk huliganism, men frågan är om inte dagens Studio Ett tog priset i propaganda-dravel och förljugenhet. Det hade ju varit helt otroligt om P1 bemödat sig om att få ett uttalande från SMR, men man behöver väl inte bre på så tjockt med rena lögner? Lyssna själv:
Hör och HÄPNA när man påstår att politiskt våld är något exklusivt för högerextremister, hör hur man helt bortser både från historien och från det faktum att vänsterligisterna också kom beväpnade till en "familjemanifestation" och lyssna på hur den där självskrivne "experten" på högerextremt våld (sociolog, så klart) lyckas få SD att bli medskyldiga till SMR-boxet...
Man vill bara SPY på hela mediaskiten och detta eviga kommunistslödder som nästlat in sig på alla nivåer i SR/SvT!
Jag har tidigare idag svarat på samtliga 3 artiklar av Anders Lindborg (Aftonbladet) där han har skrivit om extremism det senaste dygnet (postade samma svar, då jag tyckte att han vinklade det märkligt i samtliga artiklar). Där jag länkade till citat från SÄPOs egna rapporter, eftersom jag ansåg att han INTE beskrev SÄPOS bedömningar hela korrekt...
Det var liknande uttalanden som jag svarade på och "rättade":
"Säkerhetspolisen brukar peka på våldsbejakande islamism som det största hotet i Sverige. Utan att ifrågasätta bedömningen av hotbilden från just den gruppen kan man konstatera att det är högerextremister som hittills stått för huvuddelen av det grova politiska våldet."
MEN nu när jag läser där på nytt blir jag faktiskt lite förvirrad, antingen har jag slarvat som tusan och missat vissa delar, eller så har han redigerat så det stämmer lite bättre överens med SÄPOs rapporter? Någon som har koll på om texterna ändrats? Jag kan såklart ha missat detta innan, annars är det såklart bra om han ändrat uppfattning till viss del och ger en mer ärlig bild, lite oklart.
Edit: Han hänvisar till vad SÄPO har sagt ikväll , så MINST en av texterna måste ha uppdaterats.
Nu hittar jag även detta, som faktiskt stämmer mycket bättre överens med vad SÄPO säger: (Just första delen handlar dock om vad SÄPO har sagt IDAG, inte rapporterna jag hänvisade till)
"Enligt den analys Säkerhetspolisen gör av de olika extremistmiljöerna kommer det allvarligaste hotet från den våldsbejakande islamistiska miljön. Det handlar om personer inspirerade av terroristgrupper som Al-Qaida och Al-Shabab. Säpo ser särskilt en risk med personer som i dag åker för att delta i kriget i Syrien och som kan komma tillbaka med både vilja och förmåga att angripa mål i Sverige.
När de gäller höger- och vänsterextremister anser Säpo att båda utgör ett hot mot enskilda personer, men att de inte hotar det demokratiska systemet. Vänsterextremisterna har större förmåga att agera strategiskt, enligt analysen."
"Måste fördömas - Vänsterextremt våld riktas ofta mot politiker, särskilt från Sverigedemokraterna, och våld från våldsbejakande islamistisk extremism har vi sett exempelvis vid det misslyckade självmordsattentatet i Stockholm.
Allt politiskt våld måste fördömas. Och om man effektivt ska kunna bekämpa det måste man klara att se skillnaderna. Annars riskerar man att stå som polisen gjorde i Kärrtorp i går och undra vad som händer när stenar och flaskor kommer flygande."
Nu ska man inte berömma honom för mycket bara för det Men han bör även få en eloge för att han har öppen kommentering i samtliga artiklar, till skillnad mot många andra ledarskribenter, oavsett vad man nu tycker om hans artiklar.
Mina svar bestod dock av två delar, där "del 2" mystiskt har försvunnit i samtliga artiklar (postade källorna i samtliga). Del ett är är dock kvar så det var lite märkligt, skillnaden var att jag även postade en YouTube-länk i del 2. Som handlade om Expressen (till deras nackdel), kanske de per automatik raderar alla inlägg som nämner "Expressen"
Här är annars "Del 1": (Som svar på första citatet jag postade i detta inlägg)
"...Låt oss därför se vad de själva gör för bedömningar här? Från SÄPOs rapport angående "Våldsbejakande islamister":
"Den grupp aktiva vars handlingar ligger till grund för beskrivningen i denna rapport av våldsbejakande islamistisk extremism består av knappt 200 personer. Det rör sig om personer som enligt Säkerhetspolisens uppföljning deltagit i eller stött våldsbejakande islamistisk extremism under 2009 eller senare, samt under denna period varit folkbokförda i Sverige"
Källa, hela rapporten: http://www.sakerhetspolisen.se/downl...rapportweb.pdf
------------------------------------------------------------------------
Angående omfattningen av högerextremism + Vänsterextrema ("Autonoma"):
Hittar visserligen ingen motsvarande siffra där just nu (rapporten är på 197 sidor nämligen), men jag är 90 % säker på att jag har sett siffran 200 i antal även där (vardera). Har i vilket fall svårt att tro att det handlar om FÄRRE än så, eller tror någon verkligen att det är färre än 200 högerextremister i hela Sverige som är våldsbejakande? (Om någon hittar siffran är det givetvis välkommet!)
Om nej, på vilket sätt beskriver SÄPO själva då att islamister är ett mycket större hot? Möjligtvis om man räknar procentuellt sett, förstås. Då är dessa utan tvekan överrepresenterade. Men om man nu anser att även det är felaktigt, då skulle jag gärna först vilja se en trovärdig källa som avfärdar SÄPOS bedömningar där. För vi sitter väl inte bara och gissar??
-----------------------------------------------------------------------
SÄPO/BRÅ angående OMFATTNINGEN när det gäller högerextremism + vänsterextremism: (1 - 1, ungefär)
"Omfattningen när det gäller den politiskt motiverade brottsligheten är ungefär lika stor. Miljöernas brottslighet framstår också som ungefär lika grov eller allvarlig när det gäller de politiskt motiverade brotten."
[I och för sig är jag ingen varm anhängare av gatustrider eller politisk huliganism, men frågan är om inte dagens Studio Ett tog priset i propaganda-dravel och förljugenhet. Det hade ju varit helt otroligt om P1 bemödat sig om att få ett uttalande från SMR, men man behöver väl inte bre på så tjockt med rena lögner? Lyssna själv:
Hör och HÄPNA när man påstår att politiskt våld är något exklusivt för högerextremister, hör hur man helt bortser både från historien och från det faktum att vänsterligisterna också kom beväpnade till en "familjemanifestation" och lyssna på hur den där självskrivne "experten" på högerextremt våld (sociolog, så klart) lyckas få SD att bli medskyldiga till SMR-boxet...
Man vill bara SPY på hela mediaskiten och detta eviga kommunistslödder som nästlat in sig på alla nivåer i SR/SvT!
Det finns en anledning till att SR och SVT är så begeistrade i att låta dessa evinnerliga "experter" sitta och orera i myspysintervjuer. Public Service avtalet säger: " De krav som ställs på SR är att programmen ska vara opartiska och sakliga, och att inget ensidigt intresse ska gynnas."
Låter programmakarna noga utvalda utomstående vara partiska, osakliga och lägga hela programmet i kraftig slagsida så har de ryggen fria. Det är ju deras presentation av verkligheten, inte SR:s.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!