Citat:
Ursprungligen postat av
hazzo
För en svensk är kötiden i Rinkeby 6-7 år. Gissar att våra somaliska bröder o systrar fått lite förtur. Det som kännetecknar en stadsdel som kommer att bli kulturberikad så är det, många hyresrätter o stor andel allmännytta. Bägge dessa komponenter finns i bl a Kärrtorp.
Primula är ett kapitalistiskt bolag och får de inga pengar så blir det heller inga lägenheter för våra nyanlända. Hade allmännyttan behållit makten skulle nog Kärrtorp blivit kulturberikat under kort tid och förvandlats till ett nytt Skärholmen. Kärrtorp är ingen hållplats för kriminella bidragstagare, det ska bara flytta in folk med stabil inkomst. Och jag tror inte heller våra grannar i Björkhagen skulle bli särskilt glada om de fick kulturberikning. Låt den förpassas i Bagis och Skarpnäck gård.
Varför de andra förorterna har förfallit kan bero på att familjerna bara lever på bidrag och deras söner lever rövare med sina andra kriminella vänner som har föräldrar utan jobb. Ingen bryr sig om karriär och framtid. Den bilden har försvunnit i Sverige. Nu gynnas man av bomber, bilbränder, gruppvåldtäkter, rån, misshandel, osv.
Mitt tålamod har redan passerat gränsen. Men det tror jag även gör hos de flesta vanliga medborgare som har ökat sitt missnöje över problemen och brotten vi ser idag.