Citat:
Ursprungligen postat av
dianno
Jag kanske är trög, men vad visade den där "forskningen" på?
Att det fanns andra band som gjorde bra musik 1963? Att det fanns andra band som hade hits? Att det fanns andra band som gjorde musik som var ganska lik Beatles?
Och dessa sensationella forskningsresultat ger alltså slutsatsen att Beatles var ett average pojkband?
Du får gärna förklara lite mer vad du menar. Blir lättare att inte avfärda dig som troll då.
Ja vilka band från 1963 är kändare än The Beatles, svar inga. De andra band som då kom från Liverpool och Manchester som var samtida med The Beatles som Garry and the Peacemaker är det ingen ung person idag som lyssnar på.
The Beatles är oerhört stora hos dagens unga generationer tack vare sin tidlösa musik och sedan sin nyskapande revolution från Revolver och framåt.
Kolla Stones, de försökte bli psykedliska och det är helt olyssningsbart idag, men Sargent Pepper är i särklass en av världens mest sålda album än idag. Det går fortfarande lyssna på.
Man mäter storhet i hurvida framtida generationer kan ta till sig verken eller inte, Varför är Irving Berlin stor i dagens popvärld och hos dagens låtskrivare, jo han skrev odödliga popschlagers där framtida generationer influerats av honom.
The Beatles låtsnickeri går igenom i dagens popvärld.
Dessutom tack vare George Martin så undersöks Beatles musik av människor som undersöker klassisk musik och de har kommit fram till att arrangemangen på låtarna är uppbyggd som hos klassisk musik och detta tack vare George Martin som tidigare spelat in symfoniorkestrar.
Undersökningen är gjord av någon människa som inte är insatt i musikhistorien överhuvudtaget.
De var större än Jesus på sin tid precis som Lennon sa, jag har syskon som var Beatles fans på 60-talet så jag vet hur stora de var i Sverige.
Jag tror han har enbart kollat mätresultat från vuxenvärldens 60-tal, dåtida tidningar som vuxna läste skrev nästan inget om Beatles, BBC radio sände mindre musik med Beatles än andra radiostationer, Luxenburg sände 90% av all popmusik som gjordes. Sveriges radio hade 10 minuter pop om dagen i sina radiosändningar utspritt på hela dagen.
Kollar man dessa media ja då är Beatles betydelselösa, men kollar man de kanaler tonåringarna hade tillgång till så är det mycket högre siffror.
Tonårstidningarna hade under minst 8 år Beatles i varje nr av alla världens Tonårstidningar. I snitt var det vartannat nr av alla världens tonårstidningar som hade The Fab Four på omslaget.
Undersökningen bevisar inte ett skit.