Resultat: Beatles bäste låtskrivare?
John Lennon
39,74%
124 röster
Paul McCartney
37,82%
118 röster
George Harrison
14,74%
46 röster
Ringo Starr
7,69%
24 röster
2014-12-07, 12:43
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herminator87
Paul McCartney - Ram, 1971

George Harrison - All Things Must Pass, 1970

Det här ska jag kolla upp. Tack så mycket!
Citera
2014-12-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Det här ska jag kolla upp. Tack så mycket!

Kul att du hittat till Beatles! En ny värld öppnade sig för mig, när jag började lyssna på dem - en värld jag ännu ej lämnat. Jag skulle rekommendera dig att lämna deras solokarriär åt sidan för ögonblicket, och istället lyssna in dig på skivorna Rubber Soul, Revolver och Abbey Road. Det är i mina ögon deras mest helgjutna skivor. Abbey Road är min personliga favorit.

-
Citera
2014-12-07, 18:20
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Kul att du hittat till Beatles! En ny värld öppnade sig för mig, när jag började lyssna på dem - en värld jag ännu ej lämnat. Jag skulle rekommendera dig att lämna deras solokarriär åt sidan för ögonblicket, och istället lyssna in dig på skivorna Rubber Soul, Revolver och Abbey Road. Det är i mina ögon deras mest helgjutna skivor. Abbey Road är min personliga favorit.

-
Abbey Road är även min favoritplatta med Beatles, men inte den jag skulle rekommendera som förstaval för nybörjaren att lyssna in sig på, med tanke på att stora delar av andrasidan är rätt flummig. Rubber Soul eller Revolver är en bra start.
Citera
2014-12-07, 21:58
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Kan du ge mig några tips på detta?

Gärna! Vi nöjer oss med två så länge;

London Town (78) - mest underskattade Wingsalbumet, innehåller allt från skotska höglandstoner i Don´t Let it Bring You Down till skälmska utfall mot Ringo och George i Famous Groupies, bäst är kanske laid back Café on the Left Bank.

Flaming Pie (97) - kanske bästa soloplattan, Calico Skies, Beautiful Nights m fl.

Båda ovan ganska "balladtunga" varför vi kör en rockrökare här och nu;

https://www.youtube.com/watch?v=BzwDS6jTtos
Citera
2014-12-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ringo Starr will release his 18th album in 2015 through Universal, which will be his first LP since 'Ringo 2012' almost three years ago.

http://hub.contactmusic.com/story/ri...n-2015_4518181
Citera
2015-01-04, 13:02
Medlem
gurgelsulas avatar
Jag vill tipsa om podcasten Compleatly Beatles. De går igenom Beatleskatalogen låt för låt. Har bara lyssnat på White Album-avsnitten än, men jag tycker det är underhållande snack och en del nytt även för oss som plöjt Ian McDonalds en revolution i huvudet 10 ggr.

Har t.ex. aldrig lagt märke till Lennons "Fucking hell" i Hey Jude och skrattade högt över att Yoko satt i kontrollrummet och spelade in en ljuddagbok medan teknikerna försökte lyssna på vad som hände i studion.

Länk: https://itunes.apple.com/gb/podcast/...780628152?mt=2
Citera
2015-01-04, 18:56
Bannlyst
Filmen Let It Be kan beskådas här:
http://www.veoh.com/m/watch.php?v=v1...KbBf&quality=1

Det var kul att äntligen få se den! Helt okej kvalitet.
Citera
2015-01-06, 13:35
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxWalter
Den sista spelningen inför en ickebetalande publik genomfördes den 30:e januari 1969. Platsen var taket på 3 Savile Row i London.

En av orsakerna till varför de 1966 slutade att turnera var att de ville koncentrera sig på låtskrivandet och arbetet i studion.
Det var först George som ville lägga av, sen hakade de andra på.
En av orsakerna var all kalabalik kring turnéerna och specifikt attacken från polisen på Filippinerna. Bandet blev fysiskt påpucklat av polisen när de skulle lämna landet, på order från diktatorn Marcos, som var sur över att killarna hade nobbat en inbjudan till honom och hans fru.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-01-06 kl. 13:38.
Citera
2015-01-18, 19:38
Medlem
Motorn i The Beatles var Paul McCartney. Alla vi som grundligt har studerat bandet vet det.
Här får man höra att John Lennon var förgrundsfiguren, och visst, på många sätt var han det, men den som såg till att saker och ting hände, det var Paul McCartney.
Citera
2015-01-18, 19:41
Medlem
Citat:

-

Bortsett från Revolution nr 9 så är "The White Album" Bäst.
Citera
2015-01-18, 19:57
Medlem
Citat:

-

Det är otäckt, men jag blev faanimej knäpp under en tioårsperiod. När jag var sexton år, vilket var 1975 så hade jag hört talas om hur bra The Beatles var. En kompis till min syrra hade Abbey Road, och jag fick låna den.
Okay tänkte jag, vad är det som är så jävla bra med denna grupp.
Lyssnade på LPn fem gånger, därefter var jag såld. Jag blev faanimej knäpp. Att lyssna till The Beatles var faanimej bättre än att knulla. Tänka sig, tillockmed det.
Det finns inga mediciner som kan slå "Revolver" eller "The White Album"

Beatles är oslagbara, och den som inte fattar det är korkad.
Citera
2015-01-18, 19:58
Medlem
Citat:

-

Det är otäckt, men jag blev faanimej knäpp under en tioårsperiod. När jag var sexton år, vilket var 1975 så hade jag hört talas om hur bra The Beatles var. En kompis till min syrra hade Abbey Road, och jag fick låna den.
Okay tänkte jag, vad är det som är så jävla bra med denna grupp.
Lyssnade på LPn fem gånger, därefter var jag såld. Jag blev faanimej knäpp. Att lyssna till The Beatles var faanimej bättre än att knulla. Tänka sig, tillockmed det.
Det finns inga mediciner som kan slå "Revolver" eller "The White Album"

Beatles är oslagbara, och den som inte fattar det är korkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in