Resultat: Beatles bäste låtskrivare?
John Lennon
39,74%
124 röster
Paul McCartney
37,82%
118 röster
George Harrison
14,74%
46 röster
Ringo Starr
7,69%
24 röster
2023-11-08, 00:25
Medlem
NewDawnFadess avatar
I kombo med videon tycker jag att "Now & Then" är en riktigt bra Beatles-låt. Var tveksam vid första lyssningen, men efter några lyssningar känns låten fräsch, harmonisk, ledsam och glad på samma gång. Lyckad sista låt, som snyggt hyllar en fantastisk karriär.
Citera
2023-11-08, 08:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
I kombo med videon tycker jag att "Now & Then" är en riktigt bra Beatles-låt. Var tveksam vid första lyssningen, men efter några lyssningar känns låten fräsch, harmonisk, ledsam och glad på samma gång. Lyckad sista låt, som snyggt hyllar en fantastisk karriär.

Håller med! En riktigt härlig melankolisk låt som är en fin avslutning på deras imponerande karriär.
Citera
2023-11-08, 09:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades

https://youtu.be/eIm-yx_638s?si=CwEUN91gf6F4q3FE

Sök "Beatles exposed" på tuben, det var knarkfester och orgier, Kristushatet var glödande och i videon ovan tillstår Lennon att det var under demonisk besatthet han skrev "musiken".
Dom dyrkade pedofilen och satanisten Alestair Crowley, sök hans "Boleskine House" och se vad det var för ställe (Crowley finns på deras skivomslag)
Föraktet för Jesus utlöste stora protester på 60talet men detta har tystats ner.
Bildsök "Beatles with inverted crosses"
Citera
2023-11-08, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
https://youtu.be/eIm-yx_638s?si=CwEUN91gf6F4q3FE

Sök "Beatles exposed" på tuben, det var knarkfester och orgier, Kristushatet var glödande och i videon ovan tillstår Lennon att det var under demonisk besatthet han skrev "musiken".
Dom dyrkade pedofilen och satanisten Alestair Crowley, sök hans "Boleskine House" och se vad det var för ställe (Crowley finns på deras skivomslag)
Föraktet för Jesus utlöste stora protester på 60talet men detta har tystats ner.
Bildsök "Beatles with inverted crosses"

Knarkfester och orgier hör väl till om man är rock n roll
Citera
2023-11-08, 09:36
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Som ett fan känns det trist att säga det, men jag är inte såld på nya låten.
Bra verser, men ofärdig refräng. Det känns som att det finns ett skäl till att Lennon inte fortsatte arbetet med den efter demostadiet. Kul tillskott, men that's about it.
Citera
2023-11-08, 10:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Knarkfester och orgier hör väl till om man är rock n roll

Hm, ja det kan hända det gör och därför bör man distansera sig från "rock'n roll".
Begreppet syftar till att häckla Kristus vilken i Skriften beskriver sig som den (andliga) "klippa" ("rock" på engelska), med denna musik ska Kristi klippa alltså "rulla", dvs inte stå andligen bergfast. Sataniskt hån således.
Lennons Kristushat var stort, han gjorde stort nummer av att vara "större än Kristus" (blasfemi)
I videon jag länkar till säger tom managern: Jag är riktigt antiKrist, men är tom värre än mig!!
Det började illa för den arme Lennon, han var illa behandlad utan kärlek, vilket ledde till hans uppror mot Kristus.
"Vad gangnar det en man att vinna hela världen, om han miater sin själ" står det skrivet.
Kanske tar Kristus hänsyn till Lennons uppväxtförhållanden på domens dag. Jag vet inte.
Citera
2023-11-08, 10:12
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Som ett fan känns det trist att säga det, men jag är inte såld på nya låten.
Bra verser, men ofärdig refräng. Det känns som att det finns ett skäl till att Lennon inte fortsatte arbetet med den efter demostadiet. Kul tillskott, men that's about it.

Ja, och det skälet kan vara att han blev mördad året efter...

LL
Citera
2023-11-08, 11:12
Medlem
Citat:
Hm, ja det kan hända det gör och därför bör man distansera sig från "rock'n roll".
Begreppet syftar till att häckla Kristus vilken i Skriften beskriver sig som den (andliga) "klippa" ("rock" på engelska), med denna musik ska Kristi klippa alltså "rulla", dvs inte stå andligen bergfast. Sataniskt hån således.
Lennons Kristushat var stort, han gjorde stort nummer av att vara "större än Kristus" (blasfemi)
I videon jag länkar till säger tom managern: Jag är riktigt antiKrist, men är tom värre än mig!!
Det började illa för den arme Lennon, han var illa behandlad utan kärlek, vilket ledde till hans uppror mot Kristus.
"Vad gangnar det en man att vinna hela världen, om han miater sin själ" står det skrivet.
Kanske tar Kristus hänsyn till Lennons uppväxtförhållanden på domens dag. Jag vet inte.

Okej whatever, lyssna inte på dom då.
Citera
2023-11-08, 11:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Okej whatever, lyssna inte på dom då.

Nej, det gör jag inte, men det åligger mig att varna er andra.
Citera
2023-11-08, 11:26
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Ja, och det skälet kan vara att han blev mördad året efter...

LL
Tre år efter.

Och han hann dessutom släppa Double Fantasy innan Chapman avfyrade.
Citera
2023-11-08, 15:51
Avstängd
Citat:

Vem fan bryr sig?

Oklart vad du tillför trådens ämne.
Citera
2023-11-08, 16:57
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Tre år efter.

Och han hann dessutom släppa Double Fantasy innan Chapman avfyrade.

Jag blandade ihop årtalet med Real Love som han jobbade vidare med till sin död.

Gjorde Lennon inspelningen 77, och inget mer på låten på drygt tre år, så verkar den inte varit viktig för honom.

LL
Senast redigerad av LagomLat 2023-11-08 kl. 17:04. Anledning: Stavfel rättade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in