2013-12-22, 17:42
Medlem
Blind-s avatar
För att på så sätt hålla lagstiftaren stången så länge som möjligt. Bra droger blir ju omtalade, för att sen bli vitt spridda och populära, vilket leder till att domhammaren snabbt faller över dess legala status. Det är logiskt och vi har ju sett otaliga exempel genom åren. Att det allt som oftast är oundvikligt att brukare vill diskutera den senaste, göttiga RC'n är väl inte så konstigt, men likväl är det ju faktiskt jävligt kontraproduktivt.

Men har ni nån gång försökt dämpa snacket kring en RC, kanske tillochmed avhållt er ifrån att nämna den alls eller tipsa andra om den? Existerar det i nuläget några väl gömda hemligheter i RC-djungeln?
Citera
2013-12-22, 17:58
Medlem
blodes avatar
Fin tanke, men det är väl ändå bättre att man talar om den och delar med sig av empiriska erfarenheter, när det finns väldigt lite fakta om substansen i fråga?

Allt för att folk ska kunna tillskansa sig så mycket information som möjligt för att kunna undvika potentiella olyckor som överdos eller farliga kombinationer.

My two cents.
Citera
2013-12-22, 18:14
Medlem
Blind-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blode
Fin tanke, men det är väl ändå bättre att man talar om den och delar med sig av empiriska erfarenheter, när det finns väldigt lite fakta om substansen i fråga?

Allt för att folk ska kunna tillskansa sig så mycket information som möjligt för att kunna undvika potentiella olyckor som överdos eller farliga kombinationer.

My two cents.

Men nu mynnar snarare trådarna ut i enorma chattrådar på 500 sidor snarare än att vara en faktabank. Jag måste poängtera att det inte är nåt jag kritiserar för det är ju hur naturligt som helst. Men kontraproduktivt är det, och det kanske finns exempel på droger som lyckats hamna under radarn?
Citera
2013-12-23, 08:56
Medlem
khrysothemiss avatar
hade inte vågat ta något om det inte fanns en viss etablerad diskussion kring ämnet. flashback är inte det ända stället heller, trådarna här kanske blir långa och urvattnade, men inte överallt. det går inte heller stoppa alla från att skriva någontsans över huvud taget, bättre då att man delar med sig av sin erfarenhet.
Citera
2013-12-24, 21:53
Medlem
Europolitans avatar
Absolut.

Om jag läser något på en internationell sida och gör viss research och tycker att det känns säkert och jag hittar en bra produkt är jag inte intresserad av att kidsen ska spamma sönder hela internet med den.

Det har hänt med några bra produkter som faktiskt fungerade väl och hade en bra säkerhetsprofil.
Citera
2013-12-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Absolut.

Om jag läser något på en internationell sida och gör viss research och tycker att det känns säkert och jag hittar en bra produkt är jag inte intresserad av att kidsen ska spamma sönder hela internet med den.

Det har hänt med några bra produkter som faktiskt fungerade väl och hade en bra säkerhetsprofil.

Säger ungefär samma sak. Läser både internationella och nationella rapporter, erfarenheter, diskussioner etc. Har tagit RCs till och från i ca 5 år nu med 95% possitiva erfarenheter. Föredrar vissa RCs över traditionella droger i flera sammanhang.

Dessutom så är vissa psykedeliska RCs med i THiKAL och PHiKAL så de brukar oftast redan ha lite research bakom sig.

RCs kan bli framtiden om inte narkotikapolitiken ändras drastiskt vilket kan antingen ge oss ett brett utbud av bra nya substanser eller väldigt giftiga/dåliga om de fortsätter klassa RCna. Cannabis lär dock det inte blir syntetiska cannabinoider, som visat sig rätt meh på sistone. Kan ingen CP47474 analog komma ut eller liknande? legalisering utav cb är bara en tidsfråga, än hur rädd Maria Larsson är för haschishmonstret.
Citera
2013-12-25, 00:30
Medlem
Om man läser underlaget för klassificering av substanser som narkotika så ser man att aktiviteten på flashback spelar en roll i bedömningen. så om alla vore smarta så skulle det vara mycket bättre om man höll dylika diskussioner till bluelight.ru eller liknande sajter. tyvärr är det en utopisk omöjlighet att få folk att hålla snattran. det är alltid minst tio idioter som ska skrävla om att de tagit 30 gånger mer än någon någonsin tidigare tagit och sen rullar det på tills dödsfallen och klassningen kommer.

Nu har jag slutat knarka så jag bryr mig väl inte längre, annat än av empati för andra som faktiskt är intresserade av att hålla sin favoritdrog legal.
Citera
2013-12-26, 16:03
Jag har hittat väl dolda hemligheter, på bensodiazepinsidan, det finns ganska många lagliga:
http://oi42.tinypic.com/2nhl350.jpg

De inringade är lagliga.
Citera
2013-12-27, 03:42
Medlem
bdbdbdbds avatar
Alkohol har klarat sig under radarn, även om det dock var jävligt nära 1922 http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomr...rbud_i_Sverige

Visst har TS rätt på sätt och vis och jag tillhör dom som har lite svårt att "hålla snattran" som nån uttryckte det, men utan information ja då tror jag inte det skulle komma så många nya substanser till sverige att lagstifta om överhuvudtaget.

Edit: den första bilden på länken är ju känd, men ja sidans har jag inte sett förut, tyckte den var riktigt tragikomisk
Senast redigerad av bdbdbdbd 2013-12-27 kl. 03:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in