• 1
  • 2
2013-12-28, 04:24
Medlem
Jag vill känna mindre mättnadskänsla utan att ta till droger hur gör jag?
Jag går dessutom på diet nu!
Citera
2013-12-28, 04:26
Medlem
drick mer vatten
Citera
2013-12-28, 04:27
Medlem
Ät? Annars är mjölk väldigt mättande, så även bröd. Prata annars med din läkare om något tillskott som mättar lite extra
Citera
2013-12-28, 04:28
Medlem
Finns massor av tillskott, som sväller i magen och mättar
Citera
2013-12-28, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iStickiez
Finns massor av tillskott, som sväller i magen och mättar

Vilka då?
Är dom skadliga?
Citera
2013-12-28, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Vilka då?
Är dom skadliga?

Nej det ska dom inte vara, borde finnas på lokala apotek skulle jag tro
Citera
2013-12-28, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Vilka då?
Är dom skadliga?

Nejdå, dem är receptfria på apoteket. Kan inte minnas vad dem heter, men det finns väl flera likadana som gör samma jobb
Citera
2013-12-28, 04:49
Medlem
Jag tvivlar inte på att flera av tillskotten ovan gör sitt jobb, jag tror dock på en annorlunda lösning; Upplev hungern.

Genom att uppleva hungern utan att ge efter kommer man till slut vänja sig vid att var hungrig utan att tänka på det. I skrivande stund är jag hungrig, men det hindrar mig inte från att ta det lugnt och slappsurfa trots att det finns mat i kylskåpet. Med lite motivation till att nå sitt mål kan man bli vän med hungern! Det gäller bara att skilja på hunger och sug.
Citera
2013-12-28, 04:54
Medlem
AquaRegias avatar
Ät vid regelbundna tider.
Citera
2013-12-28, 05:21
Medlem
elliezs avatar
Jag fastar i perioder och jag måste hålla med Komonlus om att du måste lära dig att bli vän med hungern. Det är ett helvete i början innan du vant dig, men när du nått ditt mål så kommer det definitivt att ha varit värt det.
Citera
2013-12-28, 05:37
Medlem
Napis avatar
Havregryns gröt, mättar länge och diet snällt.
Annars funkar alltid en djup deppression så du inte bryr dig om hungern, been there done that. Rasade i vikt som satan.
Citera
2013-12-28, 05:45
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Havregryns gröt, mättar länge och diet snällt.
Annars funkar alltid en djup deppression så du inte bryr dig om hungern, been there done that. Rasade i vikt som satan.

Gröt eller annat med långsamma kolhydrater är ju bra. Små portioner och flera mål per dag är fiffigt.

Ang deppigheten så är ju risken att man får lyckopiller som gör att man jämt är vrålhungrig och går upp 20kg istället. Kommer inte riktigt ihåg vilka men biverkningarna av sötsug och ingen sexlust och det är nog värre än att bara vara lite hungrig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in