• 1
  • 2
2013-12-29, 03:20
Medlem
Christopher.s avatar
Jag förväntar mig av en borgerlig regering följande:

1. Avregleringar, 8 år sedan har vi fortfarande systembolaget
2. Lägre skatter, borgarna har lovat att inte sänka skatterna om de vinner
3. En bra skola med ordning och reda, sämst i europa i dagsläget
4. Ett starkt försvar, vi har inget kvar efter 8 år av borgerligt styre
5. Ordning och reda i finanserna, dvs minimalt spenderande av folks blod och svett, staten har aldrig slösat så mycket pengar på ting som inte gynnar det svenska folket

Jag kan fortsätta hela natten men nöjer mig här. Jag kommer inte rösta borgerligt kommande val och mupparna på vänsterkanten kan få sig en känga också, hatar sossarna. Är det fler som känner att de förväntade sig mer av 8 år borgerligt styre?

Mvh

Ex. Moderaten.
Citera
2013-12-29, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Jag förväntar mig av en borgerlig regering följande:

1. Avregleringar, 8 år sedan har vi fortfarande systembolaget
2. Lägre skatter, borgarna har lovat att inte sänka skatterna om de vinner
3. En bra skola med ordning och reda, sämst i europa i dagsläget
4. Ett starkt försvar, vi har inget kvar efter 8 år av borgerligt styre
5. Ordning och reda i finanserna, dvs minimalt spenderande av folks blod och svett, staten har aldrig slösat så mycket pengar på ting som inte gynnar det svenska folket

Jag kan fortsätta hela natten men nöjer mig här. Jag kommer inte rösta borgerligt kommande val och mupparna på vänsterkanten kan få sig en känga också, hatar sossarna. Är det fler som känner att de förväntade sig mer av 8 år borgerligt styre?

Mvh

Ex. Moderaten.

Jag har aldrig röstat höger, så jag kan inte känna exakt vad du känner. Men jag kan förstå dig.

Regeringens vallöften har gång på gång spruckit, det enda de har gjort är att köra vår välfärd längre och längre ner mot botten.

Mitt bästa tips är att rösta på Vänsterpartiet. Glömmer man alla vanliga fördomar som "kommunistpartiet" och faktiskt läser deras partiprogram kan man se många positiva punkter. Exempelvis det tydliga nej:et mot vinter i välfärden.
Citera
2013-12-29, 03:29
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varabajare
Jag har aldrig röstat höger, så jag kan inte känna exakt vad du känner. Men jag kan förstå dig.

Regeringens vallöften har gång på gång spruckit, det enda de har gjort är att köra vår välfärd längre och längre ner mot botten.

Mitt bästa tips är att rösta på Vänsterpartiet. Glömmer man alla vanliga fördomar som "kommunistpartiet" och faktiskt läser deras partiprogram kan man se många positiva punkter. Exempelvis det tydliga nej:et mot vinter i välfärden.

.... trollar du?
Citera
2013-12-29, 03:30
Medlem
Citat:
.... trollar du?

Utveckla gärna.
Citera
2013-12-29, 03:33
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Utveckla gärna.

Får jag en bättre skola, bättre försvarsmakt, lägre skatt, mer frihet om vänstern vinner? Väljarna består av allsköns idealister och tomtar utan verklighetsförankring, jag vet - tillhörde själv denna ädla skara under min trotsålder.
Citera
2013-12-29, 03:44
Medlem
Citat:
Får jag en bättre skola, bättre försvarsmakt, lägre skatt, mer frihet om vänstern vinner? Väljarna består av allsköns idealister och tomtar utan verklighetsförankring, jag vet - tillhörde själv denna ädla skara under min trotsålder.

Sveriges sk liberaler har bara en frihet i tanken och den är den om fri rörlighet, allt annat är egalt. Liberalerna skulle kunna vara en frisk fläkt i politiken men större idioter än våra svenska borgerliga representanter (varav alla kallar sig liberala och står för den mest repressiva politiken i västvärlden) står inte att finna. Finns det bara idiotliberalism i Sverige (inkluderat stolpskotten nyliberalerna)? Det känns egentligen konstigt att utnämna SD till det mest liberala och borgerliga partiet i riksdagen.
Senast redigerad av Fnysington 2013-12-29 kl. 03:51.
Citera
2013-12-29, 03:47
Medlem
Citat:

Du får ett samhälle där dina barn har samma rättigheter som andra barn. Där du som gammal kan åldras med mer värdighet. Man kan stå och säga att vänstern bara drömmer dig bort till en drömvärld. Men du måste veta att det är svårt att få igenom sin politik när det ständigt står någon på andra sidan och drar emot de åsikter som hjälper ALLA människor.
Citera
2013-12-29, 03:51
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Du får ett samhälle där dina barn har samma rättigheter som andra barn. Där du som gammal kan åldras med mer värdighet. Man kan stå och säga att vänstern bara drömmer dig bort till en drömvärld. Men du måste veta att det är svårt att få igenom sin politik när det ständigt står någon på andra sidan och drar emot de åsikter som hjälper ALLA människor.

Jag kommer åldras med värdighet tack vara att jag lever efter mottot att var man är sin egen lyckas smed. Mina barn kommer få en bra skolgång vare sig de vill det eller inte. Alla är inte hjälplösa våp.
Citera
2013-12-29, 03:54
Medlem
Citat:
Jag kommer åldras med värdighet tack vara att jag lever efter mottot att var man är sin egen lyckas smed. Mina barn kommer få en bra skolgång vare sig de vill det eller inte. Alla är inte hjälplösa våp.

Självklart har man mycket sig att skylla eller tacka. Men om vi leker med tanken att du blir arbetslös och tvingas gå på bidrag. Du har då inte råd att betala dina barn för att gå i "den bra skolan". Är det då rätt? Är det i den riktningen du vill föra vårt samhälle? För det är den riktningen vår regering styr skutan just nu.
Citera
2013-12-29, 03:57
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Självklart har man mycket sig att skylla eller tacka. Men om vi leker med tanken att du blir arbetslös och tvingas gå på bidrag. Du har då inte råd att betala dina barn för att gå i "den bra skolan". Är det då rätt? Är det i den riktningen du vill föra vårt samhälle? För det är den riktningen vår regering styr skutan just nu.

Som det ser ut i dagsläget, ja.
Citera
2013-12-29, 03:59
Medlem
Citat:
Som det ser ut i dagsläget, ja.

I så fall är det ett klassamhälle du vill införa alltså? Ett samhälle där inte alla har lika rätt till välfärd. Jag hoppas inte du är allvarlig eller åtminstone är för ung för att förstå vad du egentligen pratar om.
Citera
2013-12-29, 04:02
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
I så fall är det ett klassamhälle du vill införa alltså? Ett samhälle där inte alla har lika rätt till välfärd. Jag hoppas inte du är allvarlig eller åtminstone är för ung för att förstå vad du egentligen pratar om.

Vi har aldrig varit likvärdiga, Inte ens när Olof Palme, ärkekommunisten styrde. Jag anser en lägsta standard vara det samhället ska erbjuda, resten får man betala för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in