Nåja. Vet en jävel som är duktigare på det där med sångtexter och framför allt sångröst.
Mina damer och herrar: Anna-Lisa Ingemansson med låten Stockholm, nordens Venedig.
Nåja. Vet en jävel som är duktigare på det där med sångtexter och framför allt sångröst.
Mina damer och herrar: Anna-Lisa Ingemansson med låten Stockholm, nordens Venedig.
Kändes som hon/han när som helst skulle komma av sig och börja garva, lät verkligen som nån som löjlade sig, men jag tror på dig om du säger att det är på riktigt.
Kändes som hon/han när som helst skulle komma av sig och börja garva, lät verkligen som nån som löjlade sig, men jag tror på dig om du säger att det är på riktigt.
Hennes troligen största offentliga uppträdande var på den omsusade soulklubben Zanzibar i Stockholm (Micke Goulos soulklubb på legendariska Ritz vid Medborgarplatsen), i mitten av 1980-talet. Hon dök upp med pudel och kassettbandspelare, eftersom »min pianolärare inte får vara uppe så här sent«, satte bandspelaren, med komp, på axeln och sjöng sedan atonalt i en knapp timme medan pudeln ylade och publiken hotade klubbvärden till livet. Stor succé!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!