Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-01-02, 12:55
Medlem
Jag är själv från Bosnien, men jag kom hit vääääldigt ung.
Jag tycker att Sverige har blivit ett, eller iaf håller på att bli ett skitland.
Detta är jag missnöjd med:

1 Tiggeriet
2. Bostadsbristen
3 Den gravt försämrade vården
4 De otrygga gatorna: Många äldre och kvinnor dras sig för att gå ut på kvällen. Det börjar bli som i Brasielien eller något liknande.
5. Allt våld på gatorna.
6. Alla lågra straff för mord och våldtäkter
7. Alla bedrägerier.
8. Att folk inte drar åt samma håll.
9. Varför skickar Sverige ut invandrare som jobbar och gör rätt för sig, som anpassar sig och försöker bidra? Men samtidigt låtre människor som inte vill ha med det svenska samhället att vara kvar?
10. Det ska vara ett krav att lära sig svenska, minst sagt. Hur ska du annars bli en del av samhället? Det finns en slapphet i Sverige, vilket resulterar i att samhället drar isär. Man måste ställa krav på folk, 90% vill ju bli en del av samhället också!
2014-01-02, 12:58
Medlem
Nämn ett land som inte har problem med dessa punkter ?
2014-01-02, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mal-de-ojo

Finns många länder. Men det handlar inte om det!
Det handlar om hur Sverige var och hur det blir!
Är du så frånvänd att du inte ser hur dåligt allt har blivit?
Jag jämför Sverige med Sverige och inget annat.
2014-01-02, 13:02
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:

NordKorea
2014-01-02, 13:04
Bannlyst
Citat:

exakt, skit finns alltid någonstans, ett heligt land finns inte, eller jo, i drömmarnas värld.
ts om du inte kan klara av att ha ett bra liv och låter dig själv att påverkar av allt negativt som finns omkring dig så ligger felet på dig själv.
2014-01-02, 13:05
Medlem
cammos avatar
Citat:

Problemet är att orsaken till alla punkter är Sveriges invandringspolitik.
2014-01-02, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinnparne

Jovisst vi skickar ult alla invandrare så är problemet löst och all ondska och kriminalitet borta
2014-01-02, 13:10
Medlem
Uran233s avatar
Det du beskriver är ju Reinfeldts utopia enligt "Det sovande folket". Ju sämre du har det desto mer incitament får du för att ta dig ur din misär. Men när man väl tagit sig ur misären måste man bryta sönder den för att få incitament att ta sig ur den nya misären. En bisarr och totalt ologisk rundgång men det är ju det Reinfeldt förespråkar i sin lilla stridsskrift.
2014-01-02, 13:12
Medlem
Kod:

Nej nej, jag vantrivs här enormt. Men utav helt andra anledningar; främst klimatet och det sociala klimatet. Men att tro att det finns ett land som är befriat från tex tiggare, våld, problem med vården, bedrägier etc etc.. Jag menar på dom punkterna har vi det fan bra här jämfört med resten av världen.
Däremot bostadsbristen är fittig, det tar jag !
2014-01-02, 13:18
Medlem
brianmolkos avatar
Att gängkrig prioriteras, folk som inte sköter sig prioriteras...
2014-01-02, 13:25
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
[code]
Däremot bostadsbristen är fittig, det tar jag !

I ett kapitalfokuserande samhälle är det mycket viktigt att det är svårt att få tag på bostad eftersom det driver upp priserna, dvs den investering du gjort i en bostad kommer gå om intet när du säljer den om det finns tillräckligt med bostäder för alla. De som redan har bostad är väldigt måna om att andra inte ska ha en så de kan komma att köpa din mycket dyrt i framtiden. That's capitalism for you!

Iofs måste jag lägga till att befolkningsminskning är det absolut farligaste för ett samhälle som vårt, eftersom det skulle ge mer resurser till varje människa som lever i Sverige (t.ex. då man skulle kunna skaffa bostad billigare och enklare) men eftersom vi inte räknar på energi/resurser utan på det märkliga poängsystem vi kallar pengar är invandring ett absolut måste för att hålla igång det kapitalistiska pyramidsspelet.
Senast redigerad av Uran233 2014-01-02 kl. 13:31.
2014-01-02, 13:26
Medlem
Selfcreateds avatar
Som självutnämnd dödsknarknazist på detta forum så skyller jag på judarna, dit judarna kommer, kommer problem och skit.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in