• 1
  • 2
2014-01-07, 23:41
Medlem
slavbolls avatar
Vad förutspår man som beräknas att bli nästa drog som genomgår en liknande process eller motsvarighet till den legalisering av cannabis som vi har idag? Vad tror ni?

DMT & Ayahuasca? https://cdn.anonfiles.com/1389133854829.jpg
Magiska svampar? http://www.theguardian.com/science/2...-law-war-drugs
Kokablad / kokain?
Kaktusar, Peyote, Mescaline?
Mescal (Sophora secundiflora)?
Khat? http://static1.demotix.com/sites/def...on_1566371.jpg
Senast redigerad av slavboll 2014-01-07 kl. 23:59.
Citera
2014-01-07, 23:43
Medlem
ni4ns avatar
Svamp !
Citera
2014-01-07, 23:44
Medlem
BilboBus avatar
Ingen drog kommer legaliseras likt cannabis, eller ha samma grasroot rörelse eller få samma effekt vid legalisering.

Sen att svamp, MDMA samt en bunt Hallucinogena kommer få avkrminaliserad/legaliserad status är oundvikligt. Då Harm reduction är vägen att gå och det vet alla som kan något om droger.

Folk kommer lyftas ur fattigdomen, droganvändandet av tyngre droger kommer minska och vi kommer få en helvetes massa poliser över som kan äta munkar eller faktiskt börja klara upp riktiga brott.
Citera
2014-01-07, 23:45
Medlem
Min åsikt är att det stannar vid Cannabis.

För att det är en så pass mild drog gämfört med dom andra drogerna.

Sen tror jag även att det kommer aldrig bli så många som förespråkar Tex Svamp och kokain som det är med Cannabis.

+ Jag personligen gillar MDMA / E Men jag skulle aldrig vilja att det skulle vara lagligt. Det hade skapat KAOS o världen om alla hade tryckt MDMA.
Citera
2014-01-07, 23:46
Medlem
svallerbyttans avatar
kat
Citera
2014-01-07, 23:58
Medlem
erkfans avatar
Räcker gott och väl med en joppe och en bärs Allt som får oss att må bra och inte ha några livshotande effekter tycker jag helt klart borde vara lagligt. Fast som sagt, helt nöjd med lite öl och röka behöver inget mer.
Citera
2014-01-08, 00:03
Medlem
PreaCs avatar
Skulle kännas väldigt konstigt om någon annan drog skulle bli laglig utöver de som är det idag. Ja, förutom Cannabis då.
Citera
2014-01-08, 00:05
Medlem
jamesdeans avatar
Jag tror att det kommer bli lagligt och mer socialt accepterat att använda droger som har medicinsk användning, till exempel Ibogaine och LSD mot drogmissbruk och Ecstacy i kombination med samtalsterapi. När det gäller droganvändning för nöjes skull är jag osäker.

Flyttar för övrigt till Narkotikapolitik /mod
Citera
2014-01-08, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
kat
Khat kommer nog att legaliseras utan allt ståhej. I Storbritannien klassas det som grönsak.
(För några år sen i alla fall, kanske inte stämmer längre?)
Citera
2014-01-08, 13:24
Medlem
BenAsslicks avatar
Jag tvivlar på att vi får någon drog som kommer legaliseras/regleras efter CB't, dock hoppas jag på att diverse droger (LSD,DMT, MDMA etc) kan få hitta sin rättmätiga plats inom vården.
Citera
2014-01-08, 13:37
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordionface
Min åsikt är att det stannar vid Cannabis.

För att det är en så pass mild drog gämfört med dom andra drogerna.

Sen tror jag även att det kommer aldrig bli så många som förespråkar Tex Svamp och kokain som det är med Cannabis.

+ Jag personligen gillar MDMA / E Men jag skulle aldrig vilja att det skulle vara lagligt. Det hade skapat KAOS o världen om alla hade tryckt MDMA.
Svamp är inte ens nära på samma sak som kokain och dessutom är det ännu mindre farligt än cannabis.

Psykedelika är de minst farliga substanserna, de skapar inget fysiskt eller psykiskt beroende och är bara problematiska för folk med mentalsjukdomar från förut.
Citera
2014-01-08, 13:38
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Jag tvivlar på att vi får någon drog som kommer legaliseras/regleras efter CB't, dock hoppas jag på att diverse droger (LSD,DMT, MDMA etc) kan få hitta sin rättmätiga plats inom vården.
LSD har bevisad effekt för att läka alkoholism också, så jävla efterblivet att man gjort det illegalt. Staten vill väl inte att fåren skall få utvidgade tankemönster och ifrågasättande attityd .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in