• 1
  • 2
2014-01-10, 02:28
Medlem
Har en fundering som jag haft ett tag och vet inte riktigt var jag skulle lägga tråden. Arbetsliv och arbetsmarknad hade kanske fungerat också så mod får flytta om nuvarande placering är olämplig.

Vad har ni för funderingar kring att ta någon substans inför en arbetsintervju? Vad skulle kunna vara lämpligt? GHB? Ngn benso? Concerta? Önskvärt är att substansen inte påverkar den kognitiva förmågan om mattetal eller liknande skulle dyka upp och det ska såklart inte heller märkas på en att man är påverkad av något. Ingen spudgun i trainspotting alltså!

Vad finns det för moraliska hinder att göra detta? Egentligen är det kanske bättre om man säljer sig själv som man är utan droger, fast man vill ju landa jobbet. Det kan bli konstigt om man är en person under intervjun och sen en helt annan när man sen kommer till jobbet. Förutsatt att man landar jobbet har ju faktiskt arbetsgivaren anställt ditt påverkade jag och inte ditt nyktra jag. Arbetsgivaren förväntar ju sig att ditt beteende liknar det du hade under narkotikapåverkan, men det fungerar ju knappast att vara påverkad varje dag.

Iofs kanske en substans inte förändrar ens beteende till 100% men jag tycker ändå att det är en intressant tanke. Kanske man kan säga att man bara kompenserar för extra nervositet som kan infinna sig pga att det är en intervju.
Citera
2014-01-10, 02:36
Medlem
Signalkabels avatar
vad är det för typ av jobb?
Citera
2014-01-10, 02:55
Medlem
sgeddingagglis avatar
Några concerta eller en liten sträng amfetamin funkar absolut. Men, benso ska man nog skippa. Vad som räknas är alltid resultat. Hur resultatet uppnås spelar ingen roll om det inte skadar någon. Så moralska aspekter? Näääääää.......inte fan då...
Citera
2014-01-10, 02:59
Medlem
TheAntiheros avatar
Det beror väl helt på vilken sida hos dig själv som du vill förstärka, alternativt tona ner.
Är du en mycket nervös person, och är rädd för att fucka upp intervjun i ren nervositet, så är väl någon benso att föredra. Bli inte flöddrad bara. Om du vill förstärka dina sociala skills så är ju en stimulant det du vill ha. Även där se till så att du inte blir helt tjackad så du svettas och spänner käkarna

Personligen skulle jag ta fan vid hornen och göra det nykter. Grym boost för självkänslan sen, och du behöver inte spela någon du inte är

Som Signalkabel undrade, vad är det för typ av jobb? Är ju ganska relevant

Lycka till!
Citera
2014-01-10, 03:04
Medlem
Om intervjuaren märker att du är hög, på knark eller luktar knark tänker han nog: den här snubben kommer inte/kan inte sköta sitt jobb utan vara hemma å knarka så då får du nog inte jobbet
Citera
2014-01-10, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunshadess
Om intervjuaren märker att du är hög, på knark eller luktar knark tänker han nog: den här snubben kommer inte/kan inte sköta sitt jobb utan vara hemma å knarka så då får du nog inte jobbet
ja såklart men en förutsättning var ju att det inte skulle märkas!!

detta var halvt menat som en allmän diskussion. har inte sökt ngt jobb just nu men i framtiden lär jag söka ngn form av seriöst konsult/ekonomijobb

i mitt fall tror jag bara att en allmän boost av allt är vad som hade varit bra. har inga jättestora problem med nervositet/sociala skills utan det hade mest handlat om att verkligen göra ett 10/10 intryck så man får jobbet
Citera
2014-01-10, 06:22
Medlem
om du nu tar en drog kommer du säkert sitta noja dig över att du tagit och bli mer problem
Citera
2014-01-10, 13:17
Medlem
narutos avatar
2mg alprazolam funkar för mig.
Citera
2014-01-10, 14:43
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Innan en intervju tog jag 80mg amfetamin oralt samt 1mg pyrazolam. Amfetaminet för att ge en social boost, pyrazolamen för att hålla mig lugn och sansad (speciellt med tanke på amfetaminet).

Det var nog en av mina mest lyckade intervjuer någonsin, så jag kan starkt rekommendera det. Det är inte tillräckligt höga doser för att man ska verka märkbart påverkad, men är tillräckligt för att ge en liten boost.
Citera
2014-01-12, 13:08
Medlem
MyDarlingClementins avatar
Jag tycker att en lättare dos benso är det bästa valet inför viktiga men kanske lite ångestfyllda mötet.
Eventuell tunghäfta släpper och jag får lättare och skoja och skapa en bra relation med den jag träffar. Brukar faktiskt ALLTID fungera bättre än utan.

Men… Det finns ju alltid ett men. Vänjer du dig med att svälja en bensotablett inför varje sånt här möte så kommer du göra det ännu svårare för dig att klara dig utan. Så visst skriver du ett kontrakt med djävulen när du börjar förlita dig på droger för att du ska fungera bättre i vissa situationer.

Men jag gillar djävulen så jag skrev gladeligen på
Citera
2014-01-12, 13:16
Medlem
elmerengues avatar
En 50-100mg tramadol gör susen. Det gör dig lugn och social.
Citera
2014-01-12, 21:25
Medlem
bdbdbdbds avatar
Om problemet är nervositet här och är lite osocial med nya människor, kanske svårt att prata om dig själv mm, så låg dos typ 0,25mg xanor, det räcker om du inte har någon som helst tolerans. Fast testa innan om det påverkar possitivt...men då får du ju kanske viss tolerans och det blir 0,5mg stället jaja låga doser båda två, men det räcker för ändamålet tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in