Hej!
Köpte en helt ny Macbook air MD761 igår eftermiddag. Jag gjorde i princip ingenting med datorn när jag kom hem med den, loggade in på facebook och kopplade min mail till datorn. Under kvällen stängde den av sig själv två gånger på grund av att "ett fel hade uppstått". Jag tänkte inte så mycket på det, hade planer senare så använde inte datorn alls.
Idag sedan kl 15 och framåt nu (01.00) så har datorn startat om cirka 7-8 gånger på grund av detta "problem". Jag uppdaterade programen somlåg under "Uppdatera" i App store, sedan startade jag om datorn. Därefter installerade jag Firefox, Bittorrent, VLC och Skype. Problemen fortsatte efter detta, men eftersom de redan fanns innan jag laddade hem andra program så bör de inte ha med dem att göra.
Laddade ner ClamXav och virussökte, hittade ingenting. Använde skivverktyg och kollade, allting var felfritt.
Vet inte riktigt vad jag ska göra. Vad kan vara fel? Den är ju sprillans ny och knappt använd, har inte ens hunnit kolla någon film eller använda ett program. Kan jag begära en ny dator via NetonNet där jag köpte datorn via garantin eller hur funkar det?
Kan även nämna att jag hade en Macbook Air tidigare i somras, dock en MD760. Den fungerade utmärkt när jag fick den, hade samma program även där. Dock gick den sönder när jag var slarvig och spillde cider på den efer 5 månader, men det är en annan femma
Därför köpte jag nu denna MD761 och vet inte riktigt vad som är fel.