Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-15, 13:54
Medlem
Hamnade i en diskussion häromden på jobbet gällande hur det är att ragga tjejer som mörkhyad/svart. Jag anser att det finns olika typer av svarta killar.

1. De som är lite ljusare, ofta lite mer proper stil typ Trey Songz.
2. De mörkare svarta, lite mer gangsterstil, typ 50 cent.
3. De fattiga smala killarna som aldrig hört ordet stil och alltid hänger i grupp.
Det känns som att de flesta man ser till vardags tillhör den tredje gruppen och de står självklart chanslösa i matchen.

Gällande tjejerna ser jag det så att det finns de som ogillar, de som gillar snygga killar generellt och de som älskar svarta killar och det är den sistnämnda gruppen som gör det intressant.
Går man ut på en nattklubb som har ett hiphop-golv eller liknande så är det klart för kvällen om man så önskar. Man behöver i stort sett bara visa sig på golvet så samlas det oftast ett gäng tjejer i närheten. Även på andra dansgolv utmärker denna typ av tjejer sig med uppslukande blick kollar på en.

Just detta fanatiska beteende tycker jag mig inte kunna se gentemot någon annan grupp. Själv tror jag att det beror på att det finns så litet utbud av denna typ av killar så när de väl får syn på en så kör de all in?

Själv så är det ju positivt för att man tydligt ser vilka tjejer som är intresserade, självförtroendet höjs och det är bara att köra om man är sugen samtidigt som att man konkurreransen ofta är noll.

Så mina svarta Brothers out there, håller ni med mig? Hur ser det ut för er? Och tjejer (som gillar svarta killar) kan jag ha en poäng?
Citera
2014-01-15, 15:44
Medlem
snapphonas avatar
Självklart har du en poäng. Ljushyade kvinnor brukar inte generellt föredra mörkhyade män, men vissa ljushyade kvinnor gör det och kvinnor som själva är mörkhyade vill ofta ha en mörkhyad man. Upplever jag det som i alla fall.

Generellt finns det alltså något för alla
Citera
2014-01-15, 15:49
Medlem
snapphonas avatar
Kan tillägga att jag själv är ljus och föredrar ljushyade män, men utesluter inte andra.
Citera
2014-01-15, 15:52
Medlem
snapphonas avatar
Eller menar du att det är så ovanligt med svarta män som är attraktiva, så när de väl dyker upp, slår vissa kvinnor till direkt? Ja, det är möjligt
Citera
2014-01-15, 16:11
Medlem
Att ljushyade kvinnor inte brukar föredra mörkhyade män överensstämmer inte med min bild. Det känns som att så länge man har en viss nivå av stil så konkurrerar man med vilken Svensson som helst. I tillägg till det finns en grupp med alltid ett gäng tjejer som indirekt kastar sig över en så fort man sätter foten på dansgolvet, dvs alltid är väldigt på. Är detta något du kan relatera till?
Citera
2014-01-15, 16:15
Medlem
eller föredra var kanske ett dåligt ord, menar mer att de inte har något emot det.
Citera
2014-01-15, 17:01
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F0gden
Att ljushyade kvinnor inte brukar föredra mörkhyade män överensstämmer inte med min bild. Det känns som att så länge man har en viss nivå av stil så konkurrerar man med vilken Svensson som helst. I tillägg till det finns en grupp med alltid ett gäng tjejer som indirekt kastar sig över en så fort man sätter foten på dansgolvet, dvs alltid är väldigt på. Är detta något du kan relatera till?

Tror ändå inte att din hudfärg, generellt, är till din fördel vad gäller samlagsidkande med dina ljusa rasfränder.
Citera
2014-01-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Tror ändå inte att din hudfärg, generellt, är till din fördel vad gäller samlagsidkande med dina ljusa rasfränder.
Mörka män överlag anses vara mer attraktiva än vita män om vi bara ska gå efter hudfärgen.
Citera
2014-01-15, 17:28
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F0gden
denna typ av tjejer sig med uppslukande blick kollar på en.
...
Just detta fanatiska beteende
...
Själv så är det ju positivt för att man tydligt ser vilka tjejer som är intresserade
Killars önsketänkande har en tendens att gå så långt att ni projectserar. Säger inte att du har helt fel, men bara för att tjejer tittar betyder det inte att de är intresserade.
Jag tittar gärna på folk som är duktiga på att dansa på ett dansgolv, oavsett hudfärg, likaväl som jag tittar på gatuartister. Det betyder inte att jag vill ligga liksom...
Citera
2014-01-15, 17:33
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priestly
Mörka män överlag anses vara mer attraktiva än vita män om vi bara ska gå efter hudfärgen.

Du kommer med ett helgalet påstående utan att redovisa källa. Tror du lever i en fantasivärld.
Citera
2014-01-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priestly

Och vad baserar du detta på? Visst, det är mer attraktivt att vara brunbränd än att se ut som ett spöke men tror inte att de flesta kvinnor föredrar negrer framför vita män. Brad Pitt är ju till exempel inte svart, han anses vara attraktiv av många. Kan nog säga med säkerhet att de flesta kvinnor finner honom mer attraktiv än exempelvis Jay-Z.
Citera
2014-01-15, 17:43
Medlem
snapphonas avatar
"Sanningen" är väl snarare att mörk hudfärg knappast är en fördel, men det behöver inte heller vara en nackdel. Det beror på hur man ser ut i övrigt, hur man beter sig, vilket dansställe det handlar om mm.

Och på varje kvinna som eventuellt föredrar mörkhyade män, går det ju minst en som inte alls kan tänka sig mörkhyade män. För ja, de finns också Även om många kanske kan tänka sig lite av varje.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in