• 1
  • 2
2014-01-15, 15:47
Medlem
http://www.kickstarter.com/projects/...-of-the-fallen

Pantheon, Rise of the Fallen.

Nytt spel som gänget som fixade ihop EverQuest 1 samt 2 och Vanguard m.m snickrar på.

Fick upp ögonen för detta spel idag och hittade ingen tråd och tycker den förtjänar en egen i mitt tycke , är i väldigt tidigt stadie och försöker fixa ihop budget för att snickra vidare på sina idéer och deras idéer är i mitt tycke så här långt, hur bra som helst.

Dom vill frångå dagens MMO's lite grann, ta bort denna casualiserade värld som skapats på slutet delvis (läs WOW) där du kan göra en ny gubbe, nå maxlvl på en halvtimme och fixa full epic genom att stå och halvsova på någon ö ute i vattnet.

Dom letar sig tillbaks lite till grunderna dom körde efter i första EverQuest spelet, spelet som fick mig att bli förälskad i MMO's överhuvudtaget, verkar även som dom lyckats slita sig bort från SoE (Sony) vilket är helt underbart, och jobbar mer för att kunderna ska få det dom vill ha, en spelupplevelse som faktiskt är utmanande samt att känslan att få kämpa för sina saker återfinns igen, att tillsammans genom att faktiskt prata med varandra och hjälpas åt nå achievments, kör du en dungeon i dagens största MMO så får du nästan en hjärnblödning pga av bristen på samarbete samt bristen att kunna föra en dialog utan att kalla varandra för fucking asshole eller sparka någon som dör en gång.

Detta är åtminstonde mina tankar, tror stenhårt att dom fixar budgeten som kommer krävas och kommer spela detta 100% om de kommer ut på marknaden, lilla julafton då jag upptäckte detta
Citera
2014-01-15, 16:07
Medlem
Scraps avatar
De säger att de kmr göra combat-system djupare, men aldrig på vilket sätt.
Har du ngn aning om hur de menar?
Citera
2014-01-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
De säger att de kmr göra combat-system djupare, men aldrig på vilket sätt.
Har du ngn aning om hur de menar?

Näe alltså dom är ju som sagt pre-alpha och har inte kommit speciellt långt med antingen de ena eller de andra, men kan väl delvis anta att dom menar att du ska kunna ta över monster som du dödars abilities och växa på så sätt, men specifikt på just combat-systemet är nog inte helt klart än, även om dom har vissa visioner.
Citera
2014-01-15, 20:48
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevic
Näe alltså dom är ju som sagt pre-alpha och har inte kommit speciellt långt med antingen de ena eller de andra, men kan väl delvis anta att dom menar att du ska kunna ta över monster som du dödars abilities och växa på så sätt, men specifikt på just combat-systemet är nog inte helt klart än, även om dom har vissa visioner.
Alright, är jättesvårt att uttala sig om spelet eftersom det är så långt ifrån färdigt. Ska nog inte donera eftersom jag inte vet vad jag får ut, har du donerat?
Citera
2014-01-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Alright, är jättesvårt att uttala sig om spelet eftersom det är så långt ifrån färdigt. Ska nog inte donera eftersom jag inte vet vad jag får ut, har du donerat?

Mjo finns inte speciellt mycket att gå på förutom det dom berättar men det verkar kunna bli liknande EverQuest 1 på ganska många nivåer, jag tror och hoppas att det inte blir exakt lika hardcore som EQ var på sin tid, då snackar vi ett par timmars corpse-run, raids i 8-10 timmar, ta en level per vecka etc men jag tror och hoppas att det ska vara utmanande och innehålla mer taktik och gruppsnack för att klara utmaningar än många av dagens MMO's har.

Har inte donerat än, är dock väldigt säker på att jag kommer inom en snar framtid, vill ha lite mer att gå på innan bara.

Älskar tanken på att det är gamla EQ dev's som snickrar på det, och som han säger i intervjun, att dom ska göra det utan att ha något överhuvud (läs Sony) som ska lägga sig och göra att exakt varenda pinyl av spelet ska handla om att tjäna så mycket pengar det bara går och skiter fullständigt i hur playerbasen faktiskt tycker och tänker.
Citera
2014-01-19, 07:10
Medlem
Cleric classen revealed - Många som fått upp ögonen nu och börjat backa upp projektet, sjukt mycket snack i Comments, mestadels gamla EQ spelare - finns 2 FAQ videos på Youtube för den intresserade

Det luktar gott!
Citera
2014-01-24, 21:35
Medlem
sajberkgs avatar
Gave precis projektet $45!

Jag är jävligt sugen!
Citera
2014-01-24, 23:26
Medlem
sajberkgs avatar
Uppade till $100 dollar ^^
Citera
2014-01-25, 08:51
Medlem
Krävs nog en del för att nå 800,000 som det ser ut i dagsläget :/
Citera
2014-01-25, 08:55
Medlem
sajberkgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevic
Krävs nog en del för att nå 800,000 som det ser ut i dagsläget :/

Jo, känns rätt sugigt, men det är inte över än!
Citera
2014-01-28, 19:40
Medlem
sajberkgs avatar
Uppade från $100 till $150! Go Pantheon!
Citera
2014-01-29, 06:48
Medlem
2 Classer revealed så här långt, The Ogre och The Revenant.

Dom la även upp info om 2 major cities, båtstaden lät väldigt intressant

Armada, a.k.a. the Plank

Resting in the deadly waters of the Bloodflow Sea is the ragtag floating city of ships called Armada. First built as a secret trade port for pirates and rogues, this city has become a safe haven for anyone smart enough to find it and foolish enough to go. Its markets are often filled with rare trinkets of lost worlds, many swallowed up by the seas. This nautical hideaway may be dangerous and lawless, but it does abide by the Code of Marauders, a very vague set of laws that often seem to be in flux. Only those who serve the infamous mariner, Keelhaul the Pirate are immune to walking the plank, a near hourly form of entertainment. Deep below the shark infested waters of Armada is said to be an ancient fortress whose wards are so powerful that it has kept the sea at bay for centuries and helps to form part of the cities more secret chambers.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in