2014-01-17, 23:23
Medlem
marleyminds avatar
Tjo jag behver svar p en snabb frga.

Kan man anvnda etanol som finns p bensinstationer istllet fr t.ex Zippo-bensin? r etanolen kemiskt ren?

Behver ven veta vad "Nafta" str fr. r det ett samlingsnamn fr kemiskt tillverkade bensiner? r "Nafta" t.ex detsamma som Lacknafta och gr ven det att anvnda?

Tacksam fr svar.

Mvh
Citera
2014-01-17, 23:45
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marleymind
Tjo jag behver svar p en snabb frga.

Kan man anvnda etanol som finns p bensinstationer istllet fr t.ex Zippo-bensin? r etanolen kemiskt ren?

Behver ven veta vad "Nafta" str fr. r det ett samlingsnamn fr kemiskt tillverkade bensiner? r "Nafta" t.ex detsamma som Lacknafta och gr ven det att anvnda?

Tacksam fr svar.

Mvh

Ska du tillverka DMT eller extrahera?

Nej du kan inte anvnda etanol eftersom det blandar sig med vatten.

Naptha r rbensin, korta kolvten. Det som petroleumeter grs av.
Citera
2014-01-18, 03:25
Medlem
marleyminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Ska du tillverka DMT eller extrahera?

Nej du kan inte anvnda etanol eftersom det blandar sig med vatten.

Naptha r rbensin, korta kolvten. Det som petroleumeter grs av.

Tillverka DMT i fribas frn bark osv, allts extrahera. Om du frstr. Gr det anvnda ett billigare alternativ n Zippo-bensin? T.ex renare bensin som fngar upp DMT't bttre?

Mvh
Citera
2014-01-18, 15:06
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marleymind
Tillverka DMT i fribas frn bark osv, allts extrahera. Om du frstr. Gr det anvnda ett billigare alternativ n Zippo-bensin? T.ex renare bensin som fngar upp DMT't bttre?

Mvh

Du kan leta efter bensin frn Nitor bland frgaffrer.
http://www.alfort.se/sv/varumarken/n...smedel/Bensin/

Vet inte hur DMT lser sig i heptan men det borde funka ngorlunda bra. Gr flera extraktioner fr att vara sker.
Citera
2014-01-20, 00:45
Medlem
lilZer0s avatar
DMT lser sig utmrkt i heptan ("kemiskt ren bensin"), kan ta ngra minuter om det extraherade DMT't inte r av hg procent just DMT. Omkristallationer med heptan kan jag rekommendera. Heptan r bra om man ej vill ha med s mycket andra alkaloider, annars kan man kra med andra opolra lsningsmedel om man vill ha "spice" och inte bara DMT. NMT har ocks visat sig lsa sig bra i heptan genom en extraktion av Acacia Confusa, ngot uppvrmt heptan anvndes d dock.

edit3: Det teoretiskt bsta du kan gra r att frst extrahera s mycket alkaloider som mjligt (anvnd "naphta" eller annat opolrt lsningsmedel som lser mer n DMT - ej testat sjlv) fr att sedan omkristallisera med rumstempererat heptan och lmna alla (eller de flesta) alkaloider frutom DMT't - du har d ven mjligheten att odla genomskinliga kristaller p heptanlsningen med DMT (har prvat).
Senast redigerad av lilZer0 2014-01-20 kl. 00:53.
Citera
2014-01-20, 18:42
Medlem
marleyminds avatar
^ Tack fr att du delar med dig av infon! Det lt intressant
Citera
2023-12-24, 04:44
Medlem
Phobiazis avatar
Har funderat p att frska mig p att framstlla dmt, men hittar s mnga olika sett att gra s vad som r bst, skrast, samt att man kan gra vinst gr att jag inte Vet vilken metod av tillverkning som r bst?

DMT finns vl olika men tnker p en vit tror jag som gr att rka som en vn lskar - har aldrig testat sjlv.

Mesta verkar g att f tag i p amazon, men sjlva barken som man utvinner r den oklassad s tull r noll problem? Fr d mste jag leta upp ngn shop som r plitliga, annars leta inrikes.

Tack p frhand
Citera
2024-05-21, 01:18
Medlem
Stmmer bra Phobiazi, mimosa r laglig.
Citera
2024-07-21, 01:16
Medlem
Phobiazis avatar
r ngon av shopparna som har bark inrikes legit eller skit? Annars fr man vl kra elphantos som man gjorde i ungdomen haha.
Citera
2024-07-21, 20:05
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Har funderat p att frska mig p att framstlla dmt, men hittar s mnga olika sett att gra s vad som r bst, skrast, samt att man kan gra vinst gr att jag inte Vet vilken metod av tillverkning som r bst?

DMT finns vl olika men tnker p en vit tror jag som gr att rka som en vn lskar - har aldrig testat sjlv.

Mesta verkar g att f tag i p amazon, men sjlva barken som man utvinner r den oklassad s tull r noll problem? Fr d mste jag leta upp ngn shop som r plitliga, annars leta inrikes.

Tack p frhand
Vldigt vanligt att slutprodukten r gul, men den gr ox att rka. Ingen skillnad p vit eller gul, frutom att den r 0,1-0,5% impurities bara, trace amounts allts som inmte pverkar sjlva produkten ht frutom missfrgning.
Citera
2024-07-22, 03:22
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Vldigt vanligt att slutprodukten r gul, men den gr ox att rka. Ingen skillnad p vit eller gul, frutom att den r 0,1-0,5% impurities bara, trace amounts allts som inmte pverkar sjlva produkten ht frutom missfrgning.

Okejokej tog med det ifall att olika bark pverkade frgen eller ngot man vet aldrig liksom!

Har ni ngra tips p skerhet? Fr antar att det utver brandrisk kan g t helvete p ngot vis eller r det mest det - vilket jag fr anta hnger p rtt utrustning och frsiktighet nr man hller p...

Hur mycket yield fr man ut ungefr per 100g bark vid extraheringen av DMT?
Citera
2025-02-01, 19:14
Medlem
Cirka 0.5-2.0%. av barkens innehll r N,N-DMT. Sen fr du rkna sjlv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in