S det r allts rasistiskt att kl ut sig till en karaktr frn en annan kultur? Bra att veta...
Nmnde jag att det var rasistiskt? Nmnde bara att artikeln och dess innehll var idiotiskt. Ltt att missfrst ngon och det ger inte dig rtten att vara spydig.
Var gng man lser att folk hittat rasism i lten x, serien y, eller filmen z, s dr en liten del av mitt hopp fr framtiden - allts fr att folk tycker att allt r rasistiskt
Nu har jag inte sett det dr avsnittet men spela roll om nu avsnittet r rasistiskt eller inte. Man mste vl f skmta lite om saker och ting. Jag till exempel grter inte ut om filmer, tv serier eller folk rent allmnt gr narr av vita.
Nmnde jag att det var rasistiskt? Nmnde bara att artikeln och dess innehll var idiotiskt. Ltt att missfrst ngon och det ger inte dig rtten att vara spydig.
Det var inte menat till dig, det r Androidversionen av Flashback som bara kan citera, inte svara... Glmde ta bort citatet bara.
Eller s r det s att de kltt ut sig till typiska asiater ifrn filmer fr att efterlikna filmerna.
Filmer som Kill Bill kanske ocks r rasistiska fr att pai mei ser ut shr? http://oyster.ignimgs.com/wordpress/...ei-610x397.jpg
I vrt samhlle anses rasist vara det vrsta en mnniska kan vara (mjligen undantaget vldtktsman och mrdare). Med tanke p det tycker jag rasism-anklagelsen r otroligt mycket vrre n tv-seriens tilltag, vilket ingen mnniska vid sina sinnens fulla bruk borde kunna se som ett uttryck fr en vilja att sra.
Fr vrigt r det ju lite lustigt att AB hvdar att "tittarna rasar p twitter". Fr 99,99% av tittarna har antagligen inte ens reflekterat ver att avsnittet skulle kunna uppfattas som rasistiskt.
Helt sinnessjukt att folk orkar lgga all sin energi p att leta upp saker som kan uppfattas som "rasistiska".
Om dessa sk. antirasister lade ner sin energi p att faktiskt gra ngot istllet fr att ppna kften och lta som en hackig vinylskiva s skulle nog mycket bli gjort.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!