Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-18, 01:08
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18191560.ab

Aftonbladet skriver att flera har reagerat p senaste How I Met Your Mother, fr att vara rasistiska mot asiater!

r det inte att visa att man r rasist sjlv genom att peka ut ett sdant fel i en humorserie?

Vad tycker flashback om det hr?
Citera
2014-01-18, 01:10
Medlem
Exitoz123s avatar
Det r ganska idiotiskt. Snart kommer vl ngon grta ut i media om halloween drkter.
Citera
2014-01-18, 01:16
Medlem
mickepickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exitoz123
Det r ganska idiotiskt. Snart kommer vl ngon grta ut i media om halloween drkter.
S det r allts rasistiskt att kl ut sig till en karaktr frn en annan kultur? Bra att veta...
Citera
2014-01-18, 01:19
Medlem
Exitoz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
S det r allts rasistiskt att kl ut sig till en karaktr frn en annan kultur? Bra att veta...

Nmnde jag att det var rasistiskt? Nmnde bara att artikeln och dess innehll var idiotiskt. Ltt att missfrst ngon och det ger inte dig rtten att vara spydig.
Citera
2014-01-18, 01:26
Medlem
Big.Bangs avatar
Feministrrelsen har gjort alla s knsliga. Hoppas riktiga mn och kvinnor ser igenom skitsnacket.
Citera
2014-01-18, 01:33
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Var gng man lser att folk hittat rasism i lten x, serien y, eller filmen z, s dr en liten del av mitt hopp fr framtiden - allts fr att folk tycker att allt r rasistiskt
Citera
2014-01-18, 01:35
Medlem
frihetskrigares avatar
Nu har jag inte sett det dr avsnittet men spela roll om nu avsnittet r rasistiskt eller inte. Man mste vl f skmta lite om saker och ting. Jag till exempel grter inte ut om filmer, tv serier eller folk rent allmnt gr narr av vita.
Citera
2014-01-18, 01:36
Medlem
mickepickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exitoz123
Nmnde jag att det var rasistiskt? Nmnde bara att artikeln och dess innehll var idiotiskt. Ltt att missfrst ngon och det ger inte dig rtten att vara spydig.

Det var inte menat till dig, det r Androidversionen av Flashback som bara kan citera, inte svara... Glmde ta bort citatet bara.
Citera
2014-01-18, 04:32
Medlem
Tiergartens avatar
Jvlar vilken hjrnkapacitet mnniskan mste ha som kommer p namnet "How I Met Your Racism". Jag finner inga ord

Och hr finner jag grundfelet i hela den hr pissbljan;
Citat:
tre av huvudkaraktrerna kltt ut sig till stereotypiska asiater i senaste avsnittet.
Stereotypiskt: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...380/himyr3.jpg
Rasistiskt: http://2.bp.blogspot.com/_EhAIprlmvV...400/osh000.jpg

Jvla nollor, och jvla aftonbladet som ger dem mer utrymme i media
Citera
2014-01-18, 09:23
Medlem
Eller s r det s att de kltt ut sig till typiska asiater ifrn filmer fr att efterlikna filmerna.
Filmer som Kill Bill kanske ocks r rasistiska fr att pai mei ser ut shr?
http://oyster.ignimgs.com/wordpress/...ei-610x397.jpg
Citera
2014-01-18, 20:51
Medlem
I vrt samhlle anses rasist vara det vrsta en mnniska kan vara (mjligen undantaget vldtktsman och mrdare). Med tanke p det tycker jag rasism-anklagelsen r otroligt mycket vrre n tv-seriens tilltag, vilket ingen mnniska vid sina sinnens fulla bruk borde kunna se som ett uttryck fr en vilja att sra.

Fr vrigt r det ju lite lustigt att AB hvdar att "tittarna rasar p twitter". Fr 99,99% av tittarna har antagligen inte ens reflekterat ver att avsnittet skulle kunna uppfattas som rasistiskt.
Citera
2014-01-19, 10:46
Medlem
Helt sinnessjukt att folk orkar lgga all sin energi p att leta upp saker som kan uppfattas som "rasistiska".
Om dessa sk. antirasister lade ner sin energi p att faktiskt gra ngot istllet fr att ppna kften och lta som en hackig vinylskiva s skulle nog mycket bli gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in