• 1
  • 2
2014-01-18, 12:47
Medlem
Det bor en man med afrikanskt ursprung i min trappuppgång. Vi hälsar på varandra och han brukar le vänligt med sina stora läppar och vita tänder, men vi har aldrig konverserat. Hur ska jag fråga honom om khat?
Citera
2014-01-18, 12:49
Medlem
Pixelknights avatar
Ta fram pengar och säg bara rakt ut att du vill köpa. Om du inte tycker om dramatik i vardagen kan du hoppa över det där med att ta fram pengarna.
Citera
2014-01-18, 12:50
Medlem
Nbagss avatar
HAHAHA, det är väl bara att fråga på, han lär ju inte direkt gå till polisen.
Citera
2014-01-18, 13:33
Medlem
blue_no1s avatar
Bara fråga rakt ut typ?
-Större chans att få tag i hash så tror jag dock...
Citera
2014-01-18, 15:50
Medlem
Serotons avatar
haha, bjud på en cigg och smyg in det lite fint i konversationen.
Citera
2014-01-25, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poolshark
Det bor en man med afrikanskt ursprung i min trappuppgång. Vi hälsar på varandra och han brukar le vänligt med sina stora läppar och vita tänder, men vi har aldrig konverserat. Hur ska jag fråga honom om khat?

Du är ju dum i skallen på riktigt! Varför skulle hans hudfärg göra honom mer benägen att ta droger?
Citera
2014-01-25, 12:37
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Du är ju dum i skallen på riktigt! Varför skulle hans hudfärg göra honom mer benägen att ta droger?

Statistiskt sett så är det vanligare att kulturberikare går på soc och knarkar, så det är inte så konstigt.
Du kanske skulle öppna ögonen och se verkligheten som den är. Det är ingen tillfällighet att det sitter fler kulturberikare i våra fängelser än svenskar, sett till fördelning i populationen.

Men självklart kan inte TS peka ut denna neger som knarkare bara på denna basis.
Citera
2014-01-26, 22:23
Medlem
ErkkiErkkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDMAfag
Statistiskt sett så är det vanligare att kulturberikare går på soc och knarkar, så det är inte så konstigt.
Du kanske skulle öppna ögonen och se verkligheten som den är. Det är ingen tillfällighet att det sitter fler kulturberikare i våra fängelser än svenskar, sett till fördelning i populationen.

Men självklart kan inte TS peka ut denna neger som knarkare bara på denna basis.

Jag känner fortfarande inte riktigt att det håller att slänga sedlar i ansiktet på första bästa invandrare och fråga om denne säljer knark. I 9/10 fall så gissar jag på att du antingen får stryk och/eller en lektion i att det är jävligt svårt att döma folk beroende på utseende.
Citera
2014-01-26, 22:44
Medlem
TS har fortfarande inte nämt grannens hudfärg! Vilka är det som har fördomar egentligen?
Citera
2014-01-26, 22:55
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikspyan
TS har fortfarande inte nämt grannens hudfärg! Vilka är det som har fördomar egentligen?
Jag håller med. I Afrika bor det människor av alla hudfärger. Är det inte rasistiskt att bara negrer kan vara afrikaner? Negrer, araber och kineser kan bli svenskar men jag som svensk kan inte bli afrikan, typiskt tänkande av folk som är för mångkultur.
Citera
2014-01-27, 16:32
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErkkiErkki
Jag känner fortfarande inte riktigt att det håller att slänga sedlar i ansiktet på första bästa invandrare och fråga om denne säljer knark. I 9/10 fall så gissar jag på att du antingen får stryk och/eller en lektion i att det är jävligt svårt att döma folk beroende på utseende.

Jag skulle påstå att det ofta är lätt att döma folk efter deras utseende. Eller som någon vis man sade "säga vad man vill om fördomar, men det är förvånande hur ofta dom stämmer".
Exempel:
1. Kvinna 40år på Lidl, iklädd mjukisbyxor, lätt småfet och inte duschat på en vecka. Luktar rök på tre meters avstånd och köper kattmat och Cola light samt chips. Jag kan anta att denna kvinna bor i en hyreslägenhet som betalas av soc och att personen i fråga är arbetslös.

2. Man 50år, på fin restaurang iklädd märkeskostym. Välkammat hår och blänkande skor, en lätt doft av rakvatten. Äter och dricker vin medans mobiltelefonen ringer hela tiden. Kör en nyare BMW som är diskret och inte utrustad med dyra aluminiumfälgar eller lågprofilhjul. Jag gissar att denna man har ett arbete och att han inte bor under en bänk i en park.

Det är inte så svårt att gissa
Citera
2014-01-28, 15:20
Medlem
juju_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolshark

Du ska leta efter en afrikan med röda tänder samt en stor boll i kinden. Ett tecken till är att de strör massa avlövade pinnar av mindre storlek runt sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in