Citat:
Ursprungligen postat av
ErkkiErkki
Jag känner fortfarande inte riktigt att det håller att slänga sedlar i ansiktet på första bästa invandrare och fråga om denne säljer knark. I 9/10 fall så gissar jag på att du antingen får stryk och/eller en lektion i att det är jävligt svårt att döma folk beroende på utseende.
Jag skulle påstå att det ofta är lätt att döma folk efter deras utseende. Eller som någon vis man sade "säga vad man vill om fördomar, men det är förvånande hur ofta dom stämmer".
Exempel:
1. Kvinna 40år på Lidl, iklädd mjukisbyxor, lätt småfet och inte duschat på en vecka. Luktar rök på tre meters avstånd och köper kattmat och Cola light samt chips. Jag kan anta att denna kvinna bor i en hyreslägenhet som betalas av soc och att personen i fråga är arbetslös.
2. Man 50år, på fin restaurang iklädd märkeskostym. Välkammat hår och blänkande skor, en lätt doft av rakvatten. Äter och dricker vin medans mobiltelefonen ringer hela tiden. Kör en nyare BMW som är diskret och inte utrustad med dyra aluminiumfälgar eller lågprofilhjul. Jag gissar att denna man har ett arbete och att han inte bor under en bänk i en park.
Det är inte så svårt att gissa