• 1
  • 2
2014-01-30, 16:53
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juju_man
Du ska leta efter en afrikan med röda tänder samt en stor boll i kinden. Ett tecken till är att de strör massa avlövade pinnar av mindre storlek runt sig.

Nu får du skilja på afrikan och neger, bara för att personen kommer från Afrika så är personen inte nödvändigtvis neger.
För övrigt är det mest somalier som tuggar i Sverige, alltså en typ av neger men som ser lite annorlunda ut.
Vill inte att texten ska uppfattas som rasistisk men jag fann det enklast att beskriva situationen på detta vis då alla vet vad jag menar.
Citera
2014-01-30, 22:35
Medlem
juju_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDMAfag
Nu får du skilja på afrikan och neger, bara för att personen kommer från Afrika så är personen inte nödvändigtvis neger.
För övrigt är det mest somalier som tuggar i Sverige, alltså en typ av neger men som ser lite annorlunda ut.
Vill inte att texten ska uppfattas som rasistisk men jag fann det enklast att beskriva situationen på detta vis då alla vet vad jag menar.

Helt rätt, alla afrikaner är inte negrer. Vill du använda ett antikt språkbruk, får du åtminstone göra det rätt.

Här är en länk till en karta där du kan se vilka som förr kallades negrer. Lägg märke till Afrikas horn där de flesta khat-tuggarna kommer ifrån.

Hamiter är de du förväxlar med negrer. Således inga negrer som ser annorlunda ut...

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...b11_s0476a.jpg
Senast redigerad av juju_man 2014-01-30 kl. 22:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in