Anna Dahlberg fortsätter att briljera. Jag tycker hon klarar av att kalla en spade för en spade och hålla sig till fakta, utan att för den skulle bli tråkig.
12 september skrev hon:
https://www.expressen.se/ledare/anna...r-ar-hemlaxan/
I denna ledare tycker jag hon lyckas bra med att anklaga sitt eget skrå för att gå de kriminellas ärenden. Tänkt så få människor det egentligen är som fått härja fritt och så totalt förstöra Sverige. Då menar jag framför allt V och MP, som ju ofta skickligt placerat sig på strategiskt viktiga stolar i samhället.
Dahlberg skriver bl.a. :
"Minns ni avslöjandet om ”romregistret” som slog ner som en bomb hösten 2013? "
"Det var existensen av detta register som Dagens Nyheter avslöjade i september 2013. Nyheten väckte ett ramaskri och paralleller drogs till den förföljelse som skickade romer och judar till gaskamrarna."
Och hon fortsätter:
Nu, efter en vecka då alla har talat om klaner och om släktbaserade kriminella nätverk är det intressant att titta tillbaka på den här historien. Många frågar sig varför polisen inte har larmat om detta fenomen tidigare. Varför har Tyskland pratat öppet om klanbaserad brottslighet i åratal, men inte vi?
Ett svar på den frågan är sannolikt den enorma upprördhet som följde på DN:s rapportering om det som oförsiktigt nog kallades för ”romregistret”
Det finns mer läsvärt i artikeln. Kanske inte några nyheter för oss på fb, men klart viktigt att det kommer ut i den publika mediecircusen.