Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-09, 22:44
  #30265
Medlem
Xeliouss avatar
Den amerikanska örnen cirkulerar över Syrien, runt al-Bab, Raqqa... Väljer sina byten

Who will live, who will die today.

Citat:
Tracking over #Syria
🇺🇸 US Air Force - KC10
84-0186 MOJO91
https://twitter.com/CivMilAir/status/829776061214945280

Strikes in Syria

Fighter and remotely piloted aircraft conducted 17 strikes consisting of 21 engagements in Syria:

-- Near Bab, three strikes engaged two ISIL tactical units and destroyed two mortar systems, a vehicle-borne bomb, a vehicle and a tunnel entrance.

-- Near Raqqa, 14 strikes engaged five ISIL tactical units; destroyed two fighting positions, two tunnel entrances, a tactical vehicle, a vehicle and an improvised explosive device; and damaged six supply routes.


https://www.defense.gov/News/Article...-in-syria-iraq
Citera
2017-02-09, 22:54
  #30266
Medlem
Antiflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedyman
Att ha missat Rysslands och Syriens felbombningar är inte första gången, inte enbart mot turkarna utan generellt. Det är så det funkar med rysk teknik och kommunikation men dess värre att idioter som dig inte som inser det.

Lägg handen på ditt ruttna hjärta och sig dig i spegeln, kan Ryssland har gjort det medvetet? Dom har kommit nära till bands med turkarna och bara sumpa det så?
Vi pratar om militärt ingripande här som får, inte kan få utan får allvarliga konsekvenser om det skulle vara "misstag" har Ryssland råd med sånt vedergällning? Ta bort handen från ditt ruttna hjärta och inse.

Hela spelet kan omvändas på en timme. Bara beväpna FSA Stinger och ingen kommer mer i närheten av en radie på räckvidden.

Handen på hjärtat!, Vad ska Ryssland sumpa? vad har Turkiet att ge till Ryssland? Vem var det som bad om förlåtelse? Putin eller Erdogan? Vilka vedergällningar kan Turkiet göra mot Ryssland? Och har inte FSA redan stinger? bara googla det så får du din svar!. Handen på hjärtat har Ryssland bombad syriska armen av misstag?Hade vi någon gensvar från Erdogan när Ryssland gick ut med dom inte klassar PKK som terrorgrupp? Du vet lika väl som mig att Turkiet är väldig ensamma just nu, och har mer att förlora.
__________________
Senast redigerad av Antiflow 2017-02-09 kl. 22:59.
Citera
2017-02-09, 23:05
  #30267
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antiflow
Handen på hjärtat!, Vad ska Ryssland sumpa? vad har Turkiet att ge till Ryssland? Vem var det som bad om förlåtelse? Putin eller Erdogan? Vilka vedergällningar kan Turkiet göra mot Ryssland? Och har inte FSA redan stinger? bara googla det så får du din svar!. Handen på hjärtat har Ryssland bombad syriska armen av misstag?Hade vi någon gensvar från Erdogan när Ryssland gick ut med dom inte klassar PKK som terrorgrupp? Du vet lika väl som mig att Turkiet är väldig ensamma just nu, och har mer att förlora.


Relationer, vet du vad sånt är? Ska jag dra en hel kunskap till dig nu? Du har inte ett enda kunskap men ändå så visar du din lilla pitt och säger mig vad turkiet har att erbjuda ryssland. Bara ge gröna kortet för att rysslands naturresurser går via turkiet, vad tror du allt handlar om?
ryssland vill inte göra sig ovän med turkiet, tro mig. Inte för att turkiet skulle vinna mot turkiet militärt men idag så är det omodernt. Man slår slår ut moståndaren ekonomiskt, sen kollapsar han. Har du hört explosion? Det är när en bomb briserar utåt. Motsatsen är implodera, det är när något briserar invändigt. Så nära är ryssland, att implodera.
Citera
2017-02-09, 23:22
  #30268
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antiflow
Handen på hjärtat!, Vad ska Ryssland sumpa? vad har Turkiet att ge till Ryssland? Vem var det som bad om förlåtelse? Putin eller Erdogan? Vilka vedergällningar kan Turkiet göra mot Ryssland? Och har inte FSA redan stinger? bara googla det så får du din svar!. Handen på hjärtat har Ryssland bombad syriska armen av misstag?Hade vi någon gensvar från Erdogan när Ryssland gick ut med dom inte klassar PKK som terrorgrupp? Du vet lika väl som mig att Turkiet är väldig ensamma just nu, och har mer att förlora.



Läste ditt inlägg för fort och svaret på blev uteblivet. Nej, FSA har inte stinger eller något sånt. Om Assad eller putin råkat bombar varandra fel så förstår du själv att det aldrig skulle komma fram. Vem skulle skirva om det?

Men vi skiter i allt med vedergällningar. Om Putin gjorde något sånt medvetet så kommer ryssland inte ha det lätt. ryssland kommer sitta på sylar i tills sitt sista existens och jag tror inte putin gjorde något sånt medvetet. Men man vet aldrig, jag försöker bara läsa av verkligheten, lägger ihop pussel för pussel.

Att Putin gick ut med att pkk inte är terrorister behöver inte Erdogan behöva kommentera enskilt


Turkiet har alltid varit ensam och aldrig litat på några andra vilket du också förstår men lyckades segra stort

Kan inte minnas vem som sa ordet: Finns två folk som kan bilda land med bara en man, britter och turkar.
Citera
2017-02-09, 23:26
  #30269
Medlem
Pre 1914s avatar
Ryssland vill givetvis ha turkiet på sin sida, av många olika anledningar. Såg någonstans att ryssland genast ringde turkiet och bad om ursäkt utan krusiduller när det stod klart vad som skett.
Citera
2017-02-10, 07:05
  #30270
Medlem
SvaMp_s avatar
Läskig utveckling med FSA mot Assad runt Al-bab. Jag trodde det var här Putin strategiska genialitet skulle komma till nytta. Men nej, Putin har misslyckats här. Jag överskattade honom.
Citera
2017-02-10, 07:14
  #30271
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Läskig utveckling med FSA mot Assad runt Al-bab. Jag trodde det var här Putin strategiska genialitet skulle komma till nytta. Men nej, Putin har misslyckats här. Jag överskattade honom.

Hur menar du?

Själv tycker jag att detta är väldigt bra för både Assad och Ryssland.
Citera
2017-02-10, 08:10
  #30272
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Hur menar du?

Själv tycker jag att detta är väldigt bra för både Assad och Ryssland.

kurd! Vill du att han förklarar hela förloppet eller kan du lägga ett plus plus ett?
Säger attacken på turkiska militären något som du är glad över? Svårt att förstå va?
Citera
2017-02-10, 08:15
  #30273
Bannlyst
Varför tigs det Israels attacker på hizbullah som bekämpar IS?
Citera
2017-02-10, 08:22
  #30274
Medlem
http://isis.liveuamap.com/en/2017/9-...eized-saa-bmp-

Som väntat så anföll FSA direkt när frontlinjerna möter med SAA..

Dåligt utveckling, kommer det bli en till front där tro och vad kommer hända?
Citera
2017-02-10, 09:43
  #30275
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Läskig utveckling med FSA mot Assad runt Al-bab. Jag trodde det var här Putin strategiska genialitet skulle komma till nytta. Men nej, Putin har misslyckats här. Jag överskattade honom.

Jag kan utveckla varför det är bra.

Dom turkiska terroristerna och ISIS dödar varandra vilket både Assad och Ryssland kan utnyttja vilket blir bara lättare för Ryssland och Syrien att inta al-bab som Turkiet pinsamt nog försökt ta i 3 månader

Sen så sparar både Assad och Ryssland egna liv när man låter dom turkiska terroristerna gå in, sen kan man även göra misstag att döda turkiska råttor när dom gömde sig i ett hus från ISIS

Lite hämnd och lite till måste Ryssland få ut i det hela, det är det ryska folkets rätt hahah

Även det kan leda till att dom försvagas och elimineras mer av IS.

Du kanske minns när USA råkade bomba syriska armén mot ISIS vid deir er-zor? Fast här är det turkiska terrorister som avrättas

Turkiet har hamnat i en riktig soppa, läst analytikernas tycke och det är en soppa som dom kanske inte kan dra sig ut på något smidigt sätt

Så, läskigt är det bara för Turkiska peddo främjande staten och dess terrorister inne i Syrien.
Citera
2017-02-10, 09:45
  #30276
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Hur menar du?

Själv tycker jag att detta är väldigt bra för både Assad och Ryssland.

Assad tar det nu trupper ifrån som kunde användas mot IS. Ryssland har ju nu Turkiet som allierad och har då itne full kontroll över detta.

Putin behöver gå in hårt och ta kommandot, enda sättet för fred.
- Om det är det som är ens intresse.
__________________
Senast redigerad av SvaMp_ 2017-02-10 kl. 09:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in