Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-01-23, 07:35
Medlem
Kurt1s avatar
Maria Ferm, ena sidan frbaskat snygg och sexig tjej , men andra sidan inte mycket innanfr pannbenet. Som vanligt vann SD debatten.
Citera
2014-01-23, 08:32
Medlem
javeliners avatar
En lnk hade inte skadat.
Citera
2014-01-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
En lnk hade inte skadat.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd...melse-helt-fel
Citera
2014-01-23, 14:46
Medlem
Dimaks avatar
Briljerar Richard Jomshof igen eller?
Citera
2014-01-23, 15:46
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Briljerar Richard Jomshof igen eller?

Det gr inte att briljera i de hr sammanhangen. Maria Ferm r inte heller ngon som raljerar och kastar skit mot Sd, utan tar sakfrgan. Dr har hon frsts en pong. Om Sd menar att man ska hjlpa i nromrdet blir detta tandlst om den som behver hjlp faktiskt bor och r uppvuxen i Sverige. Reportern stllde ocks Jomshof mot vggen med att frga om man verkligen ska utvisa ett barn som r uppvuxen hr och r mycket svrt sjuk. Jomshof pongterade d att ven sd tycker att det finns fall som borde ge uppehllstillstnd. Men tillade att man mste se till helheten. Alla de andra lnderna vljer helt andra vgar. Sverige r unik och verkar prioritera kaos, segregering och splittring kryddat med en sansls kostnadsutveckling.

Off topic: Jomshof mste byta trja. Det gr inte att ha samma jmt.
Citera
2014-01-23, 16:24
Medlem
Lite lame debatt, men skulle nog ge vinsten till Jomshof.
Citera
2014-01-23, 16:32
Medlem
Axells avatar
Jag sg debatten och tycker att denna typen av frgor r svra att bemtta. Personligen tycker jag att Jomshof gr det bra d han r lugn och inget frtroende tillskillnad frn mnga andra i SD. Visst kan det lta oempatiskt att ej gra massa fr ensamkommande flyktingbarn som MP vill men tror nd att majoriteten av svenskarna frstr att vi inte kan vara vrldens avfallsstation fr socialfall.
Citera
2014-01-23, 16:33
Medlem
Kan ngon som inte r SD-sympatisr uttala sig om vem som "vann"? Tnkte dock kolla p debatten sjlv, s kanske jag kan avgra sjlv...
Citera
2014-01-23, 19:24
Medlem
Outbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varabajare
Kan ngon som inte r SD-sympatisr uttala sig om vem som "vann"? Tnkte dock kolla p debatten sjlv, s kanske jag kan avgra sjlv...
Det var en ganska lugn tillstllning, nstan lite ointressant, s det blir svrt att kora ngon vinnare. Jomshof glnste inte ett dugg och Ferm var inte fullt s dlig som jag trodde hon skulle vara. De kan nog dela en lina efter programmet.
Citera
2014-01-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Det var en ganska lugn tillstllning, nstan lite ointressant, s det blir svrt att kora ngon vinnare. Jomshof glnste inte ett dugg och Ferm var inte fullt s dlig som jag trodde hon skulle vara. De kan nog dela en lina efter programmet.

Sg debatten precis och den var nstan lskigt lugn. Ingen som visade knslor. De avbrt inte ens varandra. Positivt med samtidigt ovntat.
Citera
2014-01-23, 20:42
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varabajare
Sg debatten precis och den var nstan lskigt lugn. Ingen som visade knslor. De avbrt inte ens varandra. Positivt med samtidigt ovntat.

Mycket positivt.

ven om jag str mig p att Ferm springer runt och pverkar politiken i fel riktning s ska hon ha en eloge fr att faktiskt "ta debatten". Det r skillnad med andra politiker som skriker och slnger ur sig ondiga epitet.

Politiken i Sverige har verkligen gtt fr lngt t fel hll ifall jag prisar Ferm fr att fra en normal och sansad debatt.

Min bedmning r att ingen vann. Jomshof behver slipa lite p argumenten om de som befinner sig i Sverige och inte prata om de i andra krigsdrabbade lnder. Ferm behver precisera sig mer, man kan inte slnga ur sig ett politiskt frslag och vara blind infr vad effekten kommer bli. Hela frslaget luktar isfall ogenomtnkt.
Citera
2014-01-24, 13:02
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det gr inte att briljera i de hr sammanhangen. Maria Ferm r inte heller ngon som raljerar och kastar skit mot Sd, utan tar sakfrgan. Dr har hon frsts en pong. Om Sd menar att man ska hjlpa i nromrdet blir detta tandlst om den som behver hjlp faktiskt bor och r uppvuxen i Sverige. Reportern stllde ocks Jomshof mot vggen med att frga om man verkligen ska utvisa ett barn som r uppvuxen hr och r mycket svrt sjuk. Jomshof pongterade d att ven sd tycker att det finns fall som borde ge uppehllstillstnd. Men tillade att man mste se till helheten. Alla de andra lnderna vljer helt andra vgar. Sverige r unik och verkar prioritera kaos, segregering och splittring kryddat med en sansls kostnadsutveckling.

Off topic: Jomshof mste byta trja. Det gr inte att ha samma jmt.

Han br drtill tvtta och KLIPPA den alltfr lnga luggen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in