2014-02-24, 06:52
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banktjanstekvinnan
Vivecka Andersson heter jag, jag ville delge min sak kring ämnet och dess funktion. Som svar på ditt det sista inlägget vill jag tala om att företaget verkligen har fungerat för min brors familj och det glädjer oss.

Detta gör att jag eller vår familj till viss del önskar att även vår del av familjen vågat satsa tidigare på uppbyggnaden av detta företag. Men bättre sent(are) än aldrig.

Min Bror som arbetat en hel del utomlands de senaste tjugoåren, ringde en dag och talade om att han hade träffat en kollega i Jönköping som i sin tur hade talat med en kvinna som arbetade som försäkringsrådgivare i Lund om företaget Better Living och Bidders paradise.

Jag läste precis som ni om Bidders paradise och Better Living efter samtalet och blev vättskrämd. Det var en mycket negativt syn av företaget som nyanserades och dess annorlunda affärsstrategi var något obekant och tyvärr fick det mig att inte våga pröva den här typen av "investeringsform", även om jag har klienter i mitt arbete som inbringar oerhört stora mängder kapital på liknande "investeringar" och utlandsprojekt samt investeringar både i och utanför den interaktiva världen.

Det var i Juli som min bror ringde och jag med mitt yrke på bank kände att det inte riktigt var för mig. Ekonomiskt kändes inte investeringen påfrestande men både jag och min man är vanligtvis väldigt försiktiga. Vi talas inte vid så ofta men jag hade hört genom familjens djungeltelegraf att min brors familj lyckats köpa både bil och tanken kring företaget hade etsats fast någonstans i mitt bakhuvud.

För att komma till punkt så träffades vi på sedvanligt sätt hela släkten på juldagen och likaså min bror och hans familj. Det visade sig då att även våra kusiner och flertalet gemensamma bekanta lyckats få goda återbetalningar i företaget och där satt vi med lång näsa. Min brors fru har lyckats gå ner i tid på arbetet och familjen utvisade en glädje som smittade av sig.
Jag tror jag med detta vill säga att jag lärt mig att återigen aldrig döma boken för dess framsida.

Mvh Vivecka
Jag vet ju inte om du är på riktigt oavsett förändrar det ju inget.

Att någon gör pengar på pyramidspel och dylikt är väl ingen nyhet eller kommer som överraskning för någon. Dock bygger det ju på att någon går med rumpan bar (i det här fallet kanske speciellt de som köper ännu fler sådana där bjudningspaket för att de tror att det är bra fast informationen själv säger att man/alla kommer betala väldigt dyrt för den aktuella varan. Men det finns ju folk som köper lotter också så .. än är inte den sista idioten född.)

Det är fortfarande samma bok som tidigare, du säger att det är bättre sent än aldrig men så är det ju inte, du nämner inte heller om du lever som du lär och har gått med själv. Kanske blir du den som är med och betalar bilen för någon annan .. (Rimligtvis bl.a. någon av dina släktingar.)
Citera
2014-02-24, 07:59
Medlem
glemmys avatar
Jag misstänker att "Banktjänstekvinnan" gått med i detta ponzibedrägeri och nu försöker "Vivecka" desperat lura med några nya lycksökande investerare. Det är ju enda möjligheten för henne att få några pengar ut av detta.
Citera
2014-02-24, 11:27
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glemmy
Jag misstänker att "Banktjänstekvinnan" gått med i detta ponzibedrägeri och nu försöker "Vivecka" desperat lura med några nya lycksökande investerare. Det är ju enda möjligheten för henne att få några pengar ut av detta.
Ingen som har köpt skulle ju ha en anledning att försöka luras iaf! Eller vänta nu ..
Citera
2014-02-24, 13:22
Medlem
glemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Ingen som har köpt skulle ju ha en anledning att försöka luras iaf! Eller vänta nu ..

Exakt
Citera
2014-05-03, 14:01
Medlem
Hur har det gått för din kompis? Är hon stenrik och oberoende?
Citera
2014-05-11, 11:28
Medlem
Better living varar nog inte så länge till, Hoppas Hong Kong polisen stänger ner lurendrejeriet http://behindmlm.com/companies/hong-...investigation/
Senast redigerad av macgiver6 2014-05-11 kl. 11:35.
Citera
2014-05-24, 11:57
Medlem
Här finns det lite mer info om Better living döm själv http://retirehealthywealthyandwise.n...rketing-review
Citera
2014-10-04, 13:46
Medlem
Kolla denna video där Luke Teng erkänner att det är SCAM men uppmanar sin svenska ledargrupp att fortsätta lura in folk och stoppa 70% i fickan och skicka resten till HongKong
http://vimeo.com/107441537
passwd – blgm123
Citera
2014-11-07, 15:34
Medlem
Jag har också fått en förfrågan om att satsa pengar på det här. Har INTE gjort det.

Dock (vet att detta låter sinnessjukt och som ren lögn) har jag en väninna som plockar ut ca 15,000kronor om dagen nu och detta är inte bullshit då jag sett henne köpa hus och en massa andra fysiska föremål för hundratusentals kronor. Har även ett par andra bekanta som satsat och frun i hushållet sa igår upp sig från sitt arbete då dom klarar sig gott ekonomiskt på detta ändå.

Jag skriver inte detta för att på något sätt promota företaget eller så utan mest för att jag är chockad/avundsjuk på hur jävla bra det går för dom och att jag ångrar att jag är en fegis/förståndig person som inte själv hoppade på det för ett antal månader sedan.
Citera
2014-11-07, 18:45
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggenaes
Jag har också fått en förfrågan om att satsa pengar på det här. Har INTE gjort det.

Dock (vet att detta låter sinnessjukt och som ren lögn) har jag en väninna som plockar ut ca 15,000kronor om dagen nu och detta är inte bullshit då jag sett henne köpa hus och en massa andra fysiska föremål för hundratusentals kronor. Har även ett par andra bekanta som satsat och frun i hushållet sa igår upp sig från sitt arbete då dom klarar sig gott ekonomiskt på detta ändå.

Jag skriver inte detta för att på något sätt promota företaget eller så utan mest för att jag är chockad/avundsjuk på hur jävla bra det går för dom och att jag ångrar att jag är en fegis/förståndig person som inte själv hoppade på det för ett antal månader sedan.

15k om dagen, jag då tror fan att man klarar sig ekonomiskt. Om du ändå ska sitta o ljuga på flashback kunde du väl dragit till med nån summa som är lite trovärdig åtminstone?
Citera
2014-11-07, 20:13
Medlem
DJInvalidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggenaes

Lol. Inte ens Luke Teng själv tjänar såna pengar.

Du har väl inte själv gått in med pengar i detta
Citera
2014-11-09, 16:53
Medlem
Jag har inte gått in med pengar i detta, jag tror också det är en bluff.

Hon jag pratar om har dock plockat ut en jävla massa pengar från detta och det är ingen scam/bluff. 15.000 kronor om dagen har hon ut nu.

Jag fattar att ni tror att jag trollar men det gör jag icke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in