2014-11-09, 20:41
Medlem
15 000 om dagen? är du säker ? tror det är minst 150 000 om dagen 8 dagar i veckan.
Citera
2014-11-10, 14:55
Medlem
Jag är lite nyfiken på en Ylva Jansson som ska ha varit först i Sverige med detta - hon har fått ut duktigt med kulor via BLGM!
Jag gick med för 1 år sedan och har inte sett ett jävla öre hittills kan jag säga så det va ju pengar i sjön enligt mig.
Det är mest bortförklaring på bortförklaring om varför utbetalningar blivit försenade - frågan är bara varför dem inte släcker ned alltihop utan forsätter med det nu nör allt verkar stå still!
Jag är i regel noggrann med vad jag investerar mina pengar i men fick guldfeber och såg bara möjligheterna till pengarna man kunde tjäna, sen gick en rätt nära bekant i god för att denne Ylva var en pålitlig person vilket inte verkar stämma alls!
Senast redigerad av AordinaryStoner 2014-11-10 kl. 15:03.
Citera
2014-11-11, 22:02
Medlem
I Sverige är Alexander Engström högsta hönset , sök på FB han är mörkhyad och sitter med sin fru och sina 2 barn på sin profilbild.

Ylva Jansson är vän med honom så hon är säkert med i toppen.

Det finns en video som ni kan se på länk nedan där Luke Teng erkänner att allt är bluff och att dom som lyckas sälja fler unitar får behålla 70% själva och skicka resterande 30% till honom i HK

http://vimeo.com/107441537

password BLGM123

Det räcker ni tittat dom första fem 5 in så hör ni det som behövs för att fatta att allt är bluff.
Citera
2014-11-15, 19:20
Medlem
Att folk går på dessa saker alltså! Kan inte tycka synd om dom som förlorar pengar. Minns för 12-14 år sedan då det figurerade liknande saker i min hemstad med "väckelsemöten" och värvningar och detta var givetvis inte pyramidspel som allt annat utan det var annorlunda

Bara namnet skvallrar ju om att det är något oseriöst. Visst kan historier om folk som plockar ut massor av pengar stämma. Men det ett fåtal och är långt upp i pyramiden. De allra flesta kommer inte ens få tillbaka vad det satsat och du kan vara relativt säker på att när du får reda på denna "säkra-pengar"-idén så är det många gånger för sent.

När det inte håller längre så försvinner företagen och dyker upp under nya skepnader om några år och nya lättlurade värvas.

Synd att man besitter ett uns av moral, för att lura dumma människor måste vara bland de lättaste sätten av tjäna mycket pengar. Tänk om alla människor hade fått sig en skvätt av sunt förnuft, vilken bättre värld vi hade haft!
Citera
2014-11-16, 16:01
Medlem
absorcs avatar
Har tyvärr en vän som gått med. Han talade om detta för mig när vi va på jobbet och sa att ja skulle komma en lördag då dom har "informationsmöte" och det gjorde jag.
Inte för att jag är sugen på att investera men för att se vad denna "super grymma chans, once in a life time HOLY SH*T TAKE MY MONEY PLEASE" handlar om.
Fick direkt dåliga vibbar av mannen som stod och presentera skiten. Alldeles för positiv och inget negativt tog han upp.
När jag skulle gå därifrån så frågade mig folk vad jag tyckte, jag som bara ville därifrån svara, det lät intressant men ja ska kolla upp grejer på internet. DIREKT så fick ja svar som att nej nej det behöver du inte göra. Du kan fråga OSS som har varit i Hong Kong och sett detta själva vi kan svara på dina frågor. Dom sa även att jag inte kommer hitta något online så ja kan strunta söka om det över huvudtaget hmm undra varför dom sa det?...

Kan ni nu ge mig exempel på frågor som ja ska ställa denna mannen som står och ger alla ny inbjudna en presentation av Better Living som kan sätta honom på plats nästa lördag. Få honom att svettas lite granna?

P.s fick en jävla p-bot på 600 spänn när ja satt och lyssna på denna skiten
Citera
2014-11-16, 22:22
Medlem
Du kan ju be honom förklara denna neråt gående kurva på mät siten Alexa som mäter antalet besökare på olika siter . Du kan ändra sök ordet till www.blgm.hk som är deras löjliga medlems site också
http://alexa.chinaz.com/?domain=bp8.hk

bp8.hk är deras bidding site
Citera
2014-11-16, 22:27
Medlem
Här är mycket nyttigt också
http://retirehealthywealthyandwise.n...rketing-review
Citera
2014-11-19, 02:34
Medlem
Du kan fråga om dom har några problem med utbetalningar till sina medlemmar. BLGM har inte betalat ut till någon sedan Okt/Nov 2013, man har skyllt på banker mm. Sanningen är att BLGM inte har några pengar. Fråga också om det är sant att "vissa" medlemmar "cashar" ut genom att låta nya medlemmars pengar gå via deras "privata" bankkonton varefter dom skickar 30% av pengarna till BLGM och behåller resten. De använder alltså sina "monopolpengar" som finns på deras backkoffice för att öppna det nya kontot till den nya medlemmen. Det sista som sägs är att BLGM kommer att fortsätta med MLM-biten till åtminstone nästa sommar. Ingen kommer att kunna ta ut några pengar innan dess (inte sen heller). Efter nästa sommar DÅ kommer det att hända saker, om du väljer att lyssna på dessa som fortfarande tycker detta är det bästa som finns. Det enda riktiga vore att de som fortfarande försöker "locka", lura, in fler i detta bolag anmäls och det finns några som tjänat mycket pengar på detta, MEN det är pengar som endast kommer från nya medlemmar, företaget har aldrig tjänat en enda krona.
Citera
2015-10-11, 11:36
Medlem
Då har man varit på ännu ett mlm möte .

Låt oss samla ihop lite tankar från detta "betterliving"

Mötet innehöll det klassiska att man blir kontaktad av nån randomiserade som har en affärsidee som inte kan förklaras över telefon utan ett möte måste ske

Först lite snack om att en passiv inkomst på 30k i månaden är bra (no shit) och att det är bra att hjälpa andra. Därför har de barnhem. Detta är bara äkligt sätt att förbättra sin image, det är så otroligt lite de lägger på det. Totalt 100k och bolaget omsätter miljarder med en affärsidee som går ut på att lura folk.

Sedan har vi själva affären:
Självklart en otroligt komplex och komplicerad ägarstruktur med massor av olika bolag.
Vi äger iaf en mängd produkter, de flesta antagligen helt värdelösa! Ofta ägs inte ens rättigheterna till produkterna utan man är bara återförsäljare. Lite svårt att recensera produkterna då återförsäljare har väldigt lite koll på dessa.
Jag tror iallafall inte på en motorolja som ändrar strukturen i metallen (lol) eller ett desinfektionspray som dödar med avjonat vatten (facepalm) .
Nått slags läkemedel som forskas på i USA. Alla som har lite koll vet att läkemedl är otroligt svårt att få ut på marknaden, dessutom oklart vad de egentligen äger av denna forskning.
En manick som ska minska elförbrukningen i hemmet. Jag är till att börja med mycket tveksam till att man minskar elförbrukningen genom att låta strömmen gå genom en apparat innan den går ut i reste av huset(?) Iallafall så ägs inte ens denna produkt utan de är bara återförsäljare.
Sedan har vi Samsungs LED 2 teknik som de uppenbarligen ska ha ensamrätt att sälja i Kina. Detta tror jag är ren bullshit. Varför skulle Samsung begränsa sig till endast en återförsäljare, som dessutom inte har en färdig distribution eller nått överhuvudtaget. Inte en chans i värden!!!
Sammanfattningsvis en portfölj av skidorter eller högst oklara produkter!

Sedan har vi kärnan av det hela "Bidders Paradise"
Idén är lite tilltalande med tanke kinesernas spelavanor.
I dagsläget funkar det inte! De som är inne på sidan är i dagsläget i stort sett bara de som är med i mlm delen av "betterliving " .

För att öka Bidders paradises kundkret har man lite olika idéer.

"Trash donation" - kineser ska gå och plocka upp skräp och registrera detta med en app. Detta kan vi redan nu förkasta då det är helt omöjligt för en app att avgöra om det är en hand med skräp vi en papperskorg den smsen eller nått annat. Detta då både skräp och papperskorgar har otroligt många olika strukturer. Så även om vi nu har kontakter i inom järnvägarnas reklamdistrubition och kineserna mot all förmodan vill använda appen för att få free biddes på Bidders Paradise så går det inte!

Mlm delen!
Det är här vi kommer in, hurra!
Okej så för att öka trafiken på hemsidan och för att driva upp priserna kan du betala 11k för att bli prenumerant på bidders paradise . Du kommer nu få free biddes som du kan använda varje dag.
Trafiken kommer nu alltså att öka på hemsidan och tanken är nu att den ska komma upp på topplistor osv.
Problemet med detta är att kineser skiter fulständigt om en sida i väst har 1 miljon användare i väst. 1 miljon mlm användare var målet. Som tack för att du använder sida får du en vinstandel som ska avkasta 50kr dagen och sedan 200-300 kr dagen. I dagsläget avkastar den inget eller negativt då hemsidan inte har några kunder förutom mlm medlemmarna . Vi kan också fråga oss på vilka prognoser dessa vinster är baserade på. Svårt att prognostisera hur använd en sidan nu utan användare kommer bli använd.
Du köper alltså en vinstandel i företaget. Denna vinnstandel omfattas inte av någon lagstiftning som tex aktier omfattas av. Dessutom har du som svensk väldigt lite kolla och kontroll över vad som händer i Hongkong. Du är fullständigt beroende av Luke Tengs goda väl. Bara detta skulle få vilken seriös investerare som helst att sova dåligt.
Som vi innan konstaterat är det i stort sett värdelöst att öka trafiken och buden på hemsidan här i väst. För detta får företaget dock betala ett högt pris. 1miljon användare mot en daglig avkastning på 200kr . Skulle kostar företaget 73miljarder om året. Dyrt för en totalt värdelös investering från företagets sidan. Luke Teng
ska uppenbarligen trycka på knappen till våren och 200 kr/dag ska börja trilla in på kontot. Avkastningen ska sedan öka när biddera paradise blir världsvid. Svårt att betala med en ickeannvänd hemsida kanske?

Flödet av pengar kommer antagligen aldri komma från Hongkong utan pengarna kommer nog bara flöda från naiva mlm personer i väst till Hongkong.

Den som lever får se!
Citera
2015-10-18, 16:36
Medlem
Crossmacks avatar
Värdepapper, valutor och råvaror - allmänt --> MLM och pyramidspel
/Moderator
Citera
2015-10-18, 16:57
Medlem
Min brors kusins avatar
Mer info i den här tråden.

(FB) Bidders' Paradise från Hong Kong - är detta legit?
Citera
2016-03-06, 20:03
Medlem
Min brors kusins avatar
Det pågår fortfarande värvningsförsök i Sverige till den här bluffen, så ännu har den inte rasat ihop. Undrar hur utbrett det är här i landet? Verkar inte vara så utbrett i resten av Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in